1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vista] Na installatie boot gaar, geen boot.ini

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *Xink*, 21 sep 2007.

  1. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een heel vervelend probleem.

    Ik had 2x 200 gig schijf in mijn pc zitten, 1 met vista, 1 gewoon data.
    Nu had ik een progje die niet werkte op 64 bit, dus toen heb ik mn oude 80 gig schijf uit de kast gehaald en even 32 bit geinstalled en geprobeert om het daarop te laten draaien.
    Maar ik was zo slim om mn vista main schijf te laten zitten..
    Nu is die 80 gig schijf er weer af en krijg ik dit:

    Bestand:\Windows\system32\winload.exe
    Status: 0xc000000f
    Informatie: Kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing ontbreekt of beschadigd is.

    Dan kan ik op doorgaan klikken, dan 2 Vista's kiezen (de onderste is de goeie) en als ik die dan kies werkt het perfect..
    Maar ik heb even gezocht en in vista is er geen boot.ini en ik kan geen repair optie vinden als ik de cd boot. (durf niet op volgende te klikken omdat hij dan gaat installen)


    Kan iemand mij helpen hoe ik die winload weer goed krijg en die boot standaart op de werkende vista krijg?

    B.v.d. Gideon
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  3. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    naar de computermaker brengen zeg ik altijd maar :p ik heb zelf ook ooit zitten prutsen met mn software maar t werd aleen maar slecter.... enee... valt het jullie niet op dat vista gewoon ONGELOOFELIJK veel problemen met zich meebrengt?
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn pc zelf samengesteld zoals iedereen die geen overpriced systeem wil. :+

    Van dat BSD was ik al achter, maar begreep de manager niet.
    Dus ik zocht verder en perongelijk kwam ik bij EasyBSD

    Geweldig programma, en alles werkt nu weer. :D
    Tog bedankt allemaal. :)


    En nee het lag niet aan vista, maar aan de boot manager, en omdat het met commands werkt, boot.ini of grub is 10x makkelijker.
     

Deel Deze Pagina