1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [Vita] Persona 4: Golden

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 jan 2012.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    GP is vooral handig; Scooter is lol.

Eerste keer dacht ik Galactic Cunt te lezen trouwens toen Chie die aanval deed.....:+

Hey, scooter-aanval is alweer iets nieuws....dat moet je toch nieuwsgierig maken!

Teddie heeft trouwens ook zo'n cavalerie aanval, maar die is echt lame vergeleken met Yosuke.
    Ben nu wel benieuwd wie er nog meer 1tje heeft....

Chie en Yukiko hebben samen ook een extra aanval als je ze beiden in je party hebt, die ze zo nu en dan eens doen; twin dragons.
    Ook daar benieuwd of er nog meer combo's zijn....

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Galactic Cunt!

Gebeurd helaas niet vaak genoeg. :p

Twin Dragons!

Ik kan me niet voorstellen ooit zonder Chie en Yukiko een dungeon in te gaan, dus Twin Dragons is de enige die ik zal zien. :+
    Nou ja, ik zal wel moeten om iedereen een beetje op een gelijk level te laten zijn. Oude dungeons opnieuw doen om wat te levellen, de boss verslaan... (al lijkt het me eigenlijk slimmer om dat te doen met je vaste party zodat die voor de eindstrijd éxtra sterk zijn ipv dat je de XP verdeeld over te veel members?)

3. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ha, ja ik heb ook altijd Yukiko en Chie in mijn team, dus is ook de enige die ik gezien heb.:9

Ik heb na de Game-dungeon Yosuke ingeruild voor Kanji.
    Iedereen is tussen 55 en 58 in level.

De rest hangt rond de 39 (Naoto 55 omdat je die zo laat krijgt) maar gebruik ik nooit....doordat ze niet meelevelen vind ik het zonde om ze te gebruiken, dan geef ik die exp liever aan de members die ik gebruik.

Dat is IMO het enige minpuntje aan dit battle systeem; als iedereen meelevelde, zou ik veel vaker switchen.

4. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Hehheheh....reden om door te spelen Dulle?

Ski-trip!!:)

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Spoilers! :mad:

:+

Wie was je uiteindelijke romance keuze?

6. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Duidelijker kan ik het niet maken hoor; en ik vertel een reden om door te spelen, en staat in spoilertags!:+

Rise.

Al heeft Yukiko het me heeeel moeilijk gemaakt.:'-(

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Arme Chie. Ze heeft het je niet eens moeilijk gemaakt? :eek:

Maar die spoiler is dus ook een nieuwe toevoeging. Nice. Kan een leuke trip zijn. :D Heb er volgens mij ooit wel een screen van gezien, maar helemaal vergeten. Vraag me af waar ze de tijd vinden voor al die nieuwe trips. :p De game leek al vrij volgeboekt te zijn in het origineel.

8. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Chie niet echt nee....past beter bij Yosuke.:+
    Origineel eindigt met
    nieuwjaar toch? Dan spring je naar maart en vertrek je...?

Nu gaat het na oud en nieuw gewoon door....school, toetsweek, contacten, quests....etc etc. Extra dungeon die je alleen kunt unlocken als je de S-link van Marie op max hebt voor december....

Genoeg te doen dus!

Hmm, ben er ook achter gekomen dat ik een stuk of 3-4 S-links compleet gemist heb.:9

Ach, doe ik die in New Game +.:cool:
    Had ook niet iedereen op max gekregen, dus ben sowieso wel nieuwsgierig hoe die andere aflopen.
    Yep, zodra ik deze heb uitgespeeld, ga ik door met New Game Plus.:cool:

P4G = _O_

Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ook ik kan denk ik maar beter stoppen met het openen van spoilers. :+ Ik merk dat ik meer en meer begin (/begon) te vergeten (behalve het core verhaal etc). Eigenlijk wel zo prettig, haha. :p

Moet opletten dat ik straks niet te veel toe ga leven en werken naar die ene datum. :lol: Ik dacht bv dat de game iets langer doorging dan dat.

Trouwens, dit heb ik altijd een leuke comic gevonden. Natuurlijk spoilers, aangezien het over het hele verhaal gaat. Maar vond het wel een leuke stijl en verteld het met humor. :9

10. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zie je wel; gewoon weer vaker spelen Dulle.:thumbs:

Ah, dan wacht ik daar nog effe mee aangezien ik de game nog niet helemaal uitgespeeld heb....al zit ik er nu wel erg dicht bij denk ik (extra dungeon).

EDIT: extra dungeon muziek is trouwens erg lekker....net als het wintermuziekje.....ook nieuw denk ik dus.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dit is het eerste deel van de comic, heb je een idee van de stijl. Gaat alleen over het allereerste stukje van de game. Enige reden dat het in de spoiler staat is omdat het een groot plaatje is. :p

Hoe kun je nog een extra dungeon hebben als je een Bad Ending had?! :+ een backup save gebruikt?

Hoe dan ook, ik schuif het soms té ver voor me uit met het verder gaan van games. 'ik moet wel in de juiste stemming zijn'. Totdat ik het straks zo lang uitstel dat ik het meer ga spelen om het maar uitgespeld te hebben. En dat is het punt dat een groot gedeelte van het plezier verloren gaat. Dan gaat je oog te veel naar de kalender rechtsboven in beeld en schat ik in hoeveel ik nog heb te gaan.
    Delicate balans, dat inschatten wanneer het perfecte moment is om te spelen. :p

Sorry, ik kan vreemd zijn met dit soort dingen. :lol: Ik doe er gewoon veel te moeilijk over. Ik weet het. 8)

12. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee (al heb ik die wel...doe ik altijd met dit soort games, just in case een file corrupt gaat, hoef ik niet alles opnieuw te doen).

Ongeveer een weekje voor de bad ending krijg je een ingame waarschuwing dat je beter effe kunt saven; gedaan dus.

Toen ik bad ending kreeg, eerst effe gejankt, toen met de tranen in mijn ogen in een walkthrough gekeken (houd die in gedachten voor als er zoiets als dit gebeurt) en opgezocht of ik nog iets kon doen om toch verder te kunnen met de game.....dat kon ik dus, puur door alleen maar andere beslissingen te nemen op het stuk vlak na de important save.

Heheh, heb ik ook hoor; moet ook 'in de mood' zijn voor bepaalde games;
    soms heb ik zin in effe knallen, dan ga ik ook geen Persona spelen.

That said, nadat ik Ratchet & Clank 1 had uitgespeeld (met veel plezier), was ik meteen met deel 2 begonnen...maar dat was teveel van het goede denk ik....maar wist niet wat dan te doen...had eigenlijk geen zin in Persona (omdat ik dus geen zin had om te grinden voor de game-dungeon)....toch maar gedaan en hoefde eigenlijk helemaal niet veel te grinden om toch verder te komen...sindsdien zit ik er weer helemaal in, en wil ik steeds verder zodat ik het nu ga uitspelen.

Lang verhaal kort:9; soms moet je gewoon aan een game beginnen, ook al heb je er in eerste instantie geen zin in: door eraan te beginnen kun je er toch helemaal ingezogen worden.:thumbs:

13. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Whoo, box 1 en 3 zijn binnen, als ook P4: Arena (incl muziek cd)!\o/

(alles in aparte envelop ook weer....rare gasten daar bij Zavvi)

Box 2 is 2 dagen later verstuurd dus zal ook wel 2 dagen later aankomen.

Effe beetje grinden voor de secret eindbaas+dungeon (zijn echt te sterk voor me), en dan hopelijk voor het weekend de game uitgespeeld zodat ik dit weekend de anime kan kijken.:b:

14. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat gebeurt hier? Box 1 en 3? Wat

15. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Wel op blijven letten he?;)

Persona 4 anime dvd/bluray boxen; zijn er 3 in totaal, waarvan nu dus 2 binnen.

16. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb 1 en 2 hier ook al liggen. Mooie kwaliteit anime en ook erg toffe box art moet ik zeggen! Heb alleen de eerste aflevering gekeken om spoilers te voorkomen, maar ik heb tegenwoordig vrij weinig tijd voor gamen, dus ik denk dat ik hem binnenkort maar eens ga kijken. Dan speel ik het verhaal wel na in de game. :+

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Als je tijd hebt om de anime te kijken, heb je tijd om te gamen.;)
    Natuurlijk ben je eerder klaar met de anime, maar toch...anime ben je ook wel effe mee bezig (200 min per box toch?).

Maar serieus; verpest de game niet door eerst de anime te kijken!
    Daarvoor is de game te goed.

18. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    De anime duurt maar 20 min per aflevering. Een gamesessie van 20 min is niet echt leuk. Dus het is meer een tussendoortje. Maar goed, ik verwacht niet dat ik de game zal verpesten hoor. Maar op de manier zoals ik nu door ga, weet ik nooit wat er zal gebeuren in het verhaal. En dat is al helemaal jammer natuurlijk ;)

19. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, zelf weten natuurlijk, maar ik denk écht dat je de game verpest door de anime eerst te kijken....=(

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het duurt trouwens wel lang voor Funky Student een nieuw raadsel heeft. :+

edit: oh god, ik ben helemaal de draad kwijt. Waar was ik, wat was ik van plan. Met wie wilde ik al eerste mijn social link wat opvijzelen...
    Ik kan Yukiko niet vinden, maar Chie kijkt me zo lief aan...
    Ik kan op mijn scootertje rondrijden.
    Of met Adachi op stap.

En nog een paar andere (Yosuke, sport team) maar daar heb ik geen zin in. :p

Ik denk dat ik kies voor Adachi.

Laatst bewerkt: 8 okt 2013

Deel Deze Pagina