Misschien niet de beste plaats om zulk onderwerp op een voornamelijk Nederlandse site te posten, maar misschien dat er hier ook Vlamingen/Nederlanders zijn die er een mening over hebben.
Wat ik gewoon even wou aanbrengen is dat ik het ontzettend 'belachelijk' vind dat Vlaanderen geen onafhankelijke republiek is. Vlamingen en Walen hebben een andere taal, andere cultuur, geheel andere gebruiken. We zijn dus eigenlijk een totaal verschillend volk.
Hier komt bij dat:
-Vlaanderen elk jaar 400miljoen aan Wallonië stort.
-Er zo ontzettend veel onrecht is in de verdeling van het geld; het alombekende voorbeeld, in Vlaanderen staan 150 flitspalen, in Wallonië 3, het geld van de boetes gaat wel in 1 pot en word 50-50 verdeeld...
-België maar 1 stem heeft aan de Europese beslissingstafel, maar omdat Walen & Vlamingen (& Duitstalige) dikwijls niet hetzelfde standpunt hebben 'onthoudt' België zich. (tot nu toe bij 85% van de stemmingen)
-Vlaamse Politici zich niets aantrekken van de 4miljoen Walen en Waalse politici niet van de 6miljoen Vlamingen aangezien ze aparte kieslijsten hebben en bij het andere deel dus geen stemmen kunnen winnen of verliezen.
-Vlaanderen telkens maar weer iets meer onafhankelijkheid kan bekomen als ze vreselijk veel toegiften doet aan de Walen...
-...
Ik ben geen Vlaams extremist die zit te roepen om een nieuwe 'schild en vriend' maar een beetje Vlaams gedachtengoed zou er toch voor moeten zorgen dat we ons zo niet moeten laten doen denk ik..
Laatst bewerkt: 7 mei 2004