Vlaanderen onafhankelijk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DiaL, 7 mei 2004.

1. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Misschien niet de beste plaats om zulk onderwerp op een voornamelijk Nederlandse site te posten, maar misschien dat er hier ook Vlamingen/Nederlanders zijn die er een mening over hebben.
    Wat ik gewoon even wou aanbrengen is dat ik het ontzettend 'belachelijk' vind dat Vlaanderen geen onafhankelijke republiek is. Vlamingen en Walen hebben een andere taal, andere cultuur, geheel andere gebruiken. We zijn dus eigenlijk een totaal verschillend volk.
    Hier komt bij dat:
    -Vlaanderen elk jaar 400miljoen aan Wallonië stort.
    -Er zo ontzettend veel onrecht is in de verdeling van het geld; het alombekende voorbeeld, in Vlaanderen staan 150 flitspalen, in Wallonië 3, het geld van de boetes gaat wel in 1 pot en word 50-50 verdeeld...
    -België maar 1 stem heeft aan de Europese beslissingstafel, maar omdat Walen & Vlamingen (& Duitstalige) dikwijls niet hetzelfde standpunt hebben 'onthoudt' België zich. (tot nu toe bij 85% van de stemmingen)
    -Vlaamse Politici zich niets aantrekken van de 4miljoen Walen en Waalse politici niet van de 6miljoen Vlamingen aangezien ze aparte kieslijsten hebben en bij het andere deel dus geen stemmen kunnen winnen of verliezen.
    -Vlaanderen telkens maar weer iets meer onafhankelijkheid kan bekomen als ze vreselijk veel toegiften doet aan de Walen...
    -...

Ik ben geen Vlaams extremist die zit te roepen om een nieuwe 'schild en vriend' maar een beetje Vlaams gedachtengoed zou er toch voor moeten zorgen dat we ons zo niet moeten laten doen denk ik..

Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  2. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Als al die 'rijkdom' nu al zo krom verdeeld is, wilde je walloniers dan gewoon aan hun lot overlaten ofzo? Das ook best zielig. kweet verder niks vanaf maar dat vind ik nou niet bepaald rechtvaardig.

3. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    België is tot nu toe bij één van de welvarendste landen ter wereld, ok eerlijk of niet, het is zo. Een winnend concept moet je niet veranderen :) (btw, ik ben zelf vlaming)

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik herriner me een thread over vlaanderen dat weer bij Nederland komt. Het feit dat vlaanderen niet meer bij Wallonie wilt horen is wel duidelijk, maar of het mogelijk is.

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Vraag is wat is 'rechtvaardigheid'. We zijn een eigenlijk een apart volk, ik zeg niet dat we ze niet mogen helpen, maar ik stoor me voornamelijk aan de Waalse arrogantheid die zeker niet bij alle! Maar toch wel erg opvallend is bij sommige Waalse politici.
    Recent voorbeeld? Volgens de wet mag je in het grondgebeid, Brussel-Halle-Vilvoorde enkel op Vlaamse politici stemmen omdat het Vlaamse gemeenten zijn, je kan in Waalse gemeenten ook niet op Vlaamse stemmen. Tot nu toe kan je in deze gemeenten op beide stemmen, en de burgemeesters van desbetreffende dorpen wilde dit boycotten, maar de Walen vinden dat dit niet kan, zeker niet voor deze verkiezingen... terwijl het wel zo wettelijk bepaald is... Ik bedoel, het lijkt dat ze wel overal naar hun eigen goeddunken bepalen wat mag en niet.
    Ik vind niet dat we de Walen zomaar 'in de steek' moeten laten, maar Vlaanderen kan ook de het onrecht niet de wereld uit helpen. Ik bedoel maar een beetje opkomen voor 'je eigen volk' (hopelijk klinkt dit niet te 'rechts' wat ik totaal niet ben) kan volgens mij toch ook niet kwaad.

@Kosmonaut
    Vlaanderen is op wereldvlak de 3de welvarendste regio, België slechts 36ste denk ik...

6. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt mij wel ERG veel...

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Als ze 2 stemmen zouden hebben, een voor vlaanderen en een voor wallonie, en ze zouden het niet eens zijn, dat heft dat elkaar op, dus dan maakt het ook niet uit :{

8. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een idee. Het Nederlandse leger valt Belgie aan, ze stoppen bij de grens van Wallonie en dan komt Belgie bij Nederland. Krijgen wij die 400 Miljard op onze rekening gestort.

Ontopic: Zoals Benson al zei vindt ik dat Belgie dan allang Wallonie heeft moeten helpen. En ik denk als ze elk jaar 400 Miljard krijgen dat elke inwoner daar nu in een paleis woont. Trouwens Wallonie grenst toch aan Luxemburg, dat is het rijkste Europese land dus Wallonie ligt volgens mij niet in een arm sector.

9. Jozo

Jozo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ongeveer 4 X de begroting van Nederland! Vlaanderen is misschien rijk, maar zo rijk is uitgesloten.

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Wel geen €, maar oude BEF, het kwam neer dat voor elke belastingbetaler 100 000BEF naar Wallonië ging.

11. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    sorry, maar zou je dat even voor me om willen rekenen dan? ben niet zo goed met BEF.. en in de trand van europese samensmelting zou je wallonie neit af moeten stoten lijkt mij.

12. jurjen1

jurjen1 Exit Light

Leuk Bevonden:
    2
    @ ice boy: zou ik je bron misschien mogen weten voor al deze info.....

13. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    (10milj €)
    Daar gaat het'm juist over, over die Europese integratie. Tjechië en Slovakije zijn ook vreedzaam gesplitst gewoon omdat 2 verschillende volkeren in 1 land niet verenigd moeten worden normaal.
    Zoals eerder gezegd moet België zich nu aan de EU beslissingstafel 85% van de keren onthouden omdat er geen akkoord is tussen Vlaanderen & Wallonië. Bij onafhankelijkheid zouden we elk een stem kunnen uitbrengen...

Bron Het deel dat naar Wallonië gaat kan je vinden op de site van de federale regering, publiek bekendgemaakt. En de kwestie van bv het verkeerspalen & kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde zijn maar enkele voorbeelden uit de actualiteit.

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    De begroting van nederland ging richting de 300 miljard geloof ik..

15. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    sorry voor onduidelijkheid, maar het is 400milj(oen) oude BEF

16. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    laat vlaanderen bij nederland komen en wallonie bij frankrijk:)

17. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zeg vriend zal je nog eens wat vertellen. Jullie hadden ook bij ons kunnen horen want belgie hoorde vroeger bij nederland. En bij ons in nederland heb je ook verschillende culturen. Mensen uit friesland ( een provincie in nl) zijn ook niet te verstaan. Boeit het nou weer of je gescheiden bent of nie....jeuh ik ben gescheiden...en nu....je landen grenzen nog steeds aan elkaar....de enige scheidings lijn staan op de kaarten meer nie.

18. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    en hoeveel is dat in keiharde euro's??

19. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    10 miljoen zei die toch?
    Vroegâh, de nostalgie

20. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    10 miljoen Euro is niets........ nou ja voor een land dan 8).

Anyway dus als ik het goed begrijp moesten de Vlaamingen eerst zo dwars zijn dat ze onafhankelijk wilden worden van Nederland, nu zijn ze onafhankelijk (samen me Wallonie) en zijn ze nog niet tevreden. Tsja je kan uiteindelijk wel alles blijven opsplitsen in oneindig veel onafhankelijke provincies maar wees nou eerlijk ik kan als Nederlander hetzelfde zeggen van Laat de meest welvarende provincies van Nederland onafhankelijke worden en gooi de rest er uit. Helaas werkt het niet zo een land is een land met rijke delen en minder rijke delen maar je kan niet zomaar een heel gedeelte afstoten omdat het minder rijk is............. tenzij je natuurlijk een burger oorlog begint :+

Deel Deze Pagina