1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vloeken..

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Henrive, 10 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Gescheld hoort tegenwoordig in de hedendaagse cultuur. O-)
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    o ja..
     
  3. Alborz

    Alborz Guest

  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Heuj, laten we lekker loos gaan doen. :{

    Xboxvet, hoewel ik volgens mij niet veel vloek (volgens mij :+ ) zal ik beloven er op te letten. Leuk als iedereen dat zou doen maar ik kan het niemand verplichten. Het is een kleine moeite dus ik vind het allemaal best *)
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    oke dan ;) het sterretjesinvoegding wil je niet gaan doen?
    Ik wil namelijk wel proberen een lijst te maken in word, maar dan alleen de vloekwoorden, andere dingen heb ik nog niet zo heeeel veel moeite mee, ik zeg zelf ook vaak zat kut of klote ;)
     
  6. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik vrees dat dat hele systeem sowieso niet gaan werken. Alleen het woordje godverdomme kan ik op 100.000 verschillende (breezah/1337) manieren typen, na elke letter een underscore desnoods.. Kun je nagaan hoeveel verschillende combinaties er zijn met alle vloeken :p
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is zoals Dioga al zegt niet mogelijk om vloeken te verbieden, maar ik zelf zou het ook erg waarderen als bepaalde mensen eens aan anderen willen denken. Als je dingen als bijvoorbeeld gvd er zomaar telkens uitfloept kan je daar mensen mee kwetsen, denk daar eens aan.
     
  9. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan wil jij dus even gaan bepalen wat wij wel en niet mogen gaan zeggen?? Als jij er last van hebt moet je er maar overheen lezen, maar probeer je mening niet aan anderen op te leggen. (Dat is nog wel eens een trekje van gelovigen)
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    ik zeg helpen, dioga zou de lijst dan kunnen controleren, ik leg helemaal geen mening op, ik vraag of mensen er aan kunnen denken omdat je er andere mensen mee kunt kwetsen.
    Net zoals je ziektes gebruikt als schelden, daar kun je toch ook aan denken of niet dan???

    Edit: Lol, ik heb dankzij deze thread twee minpunten 8) zoiets had ik wel verwacht hiero :{
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2004
    2 mensen vinden dit leuk.
  11. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Als ik praat of me opwind dan vloek ik me meestal de tering, als ik me stoot is et nog erger. :)
    En als ik typ dan vloek ik niet echt omdat het er dan niet spontaan uitkomt zegmaar, als ik het dan typ en lees ik et nog es over dan gaat meestal de backspace erin.
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    idd, ik vraaag me ff waarom mensen het nou perse moeten typen???
    Je kunt het desnoods denken of zo??
     
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Gaan we beetje lopen gooien met ziekten? :D :+

    No offence :).

    Om maar te laten zien dat boodschappen toch wel snel worden ingeklopt. Men denkt en typt heb ik wel eens het idee ;).

    Tel alleen al het aantal draden wat door mij en consorten per dag wordt gesloten. Mensen hier zijn eenmaal een beetje assertief wat betreft posten en ook wil de bloeddruk wel eens stijgen de laatste tijd.

    Wat wil ik zeggen? Foutjes gebeuren. Als jij je aan het door jou aangehaalde voorbeeld betreffende Pejannl stoort, is denk ik een pm het meest effectief. Pejannl neemt je verontwaardiging en klacht op zeker serieus. Twijfel je daaraan en stoor je je toch aan een post, meld deze bij een moderator. Kan deze beoordelen of het totaal tegen alle hier gestelde normen indruist. Bij herhaaldelijk en opzettelijk vloeken kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.

    Om nu een heel woordenboek met *** woorden te gaan aanleggen gaat mij veel te ver. De nu al gecensureerde woorden vind ik onzin. Wil je iets duiden, plaats je het in een context en is het misschien wel meer benadrukt. Zou hier als de olie op het vuur werken :+
     
  14. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja als je et over een serieus onderwerp hebt en je zegt et woordje k.anker dan word het ge "sterretjet" :confused:
     
  15. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ik vloekte 5 jaar terug als een heiden, maar heb me aangepast omdat ik zelf geloof en vond dat je ook wat respect kan tonen voor je omgeving (ouders/ouderen) en heb dus GVD uit mijn vocabulaire geschrapt (Jezus ontglipt me nog wel es). Heel hypocriet gebruik ik nu Damn (Engelse versie, maar daar heeft niemand last van)< Screw this! aww! ed.
    zoveel moeite is dat toch niet jongens?
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  16. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    xboxvet wil helemaal niks bepalen maar vraagt gewoon vriendelijk of mensen op hun taalgebruik willen letten. Is dat teveel gevraagt?
     
  17. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Het ging me vooral om het rode.
     
  18. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik lees nu hier telkens van "dan lees je er maar gewoon overheen", maar om het in mijn oogpunt uit te leggen. God is mijn hemelse vader en als ik dan telkens weer zie dat Hij verdomt wordt kan ik daar nou niet zomaar overheen lezen en er niks bij voelen. Dat jullie dat helemaal niet zo ervaren ok, maar het zou geen kwaad kunnen om er eens bij stil te staan hoe je andere personen kan kwetsen.
     
  19. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Godverdomme, ofwel, God verdomt het. Dus niet dat je God vervloekt.....8) Dat jij er door gekwetst raakt, is heel erg jammer, maar slaat natuurlijk nergens op. Jij hebt er namelijk vrij weinig mee te maken. Of heb jij te maken met alles wat met God te maken heeft?

    Daarbij blijf ik bij m'n standpunt, dat ik mij mijn taalgebruik niet door andersdenkenden laat opdringen. Ik zal niet expres vloeken om iemand te kwetsen, maar ik ga ook niet bij elk woord dat ik typ bedenken of er mogelijk iemand door gekwetst zal raken.
     
  20. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    "me" betektent nog altijd "mij". Oftewel God verdoem mij (gebiedende wijs). Moeilijk hoor, om dat te snappen.

    En voor het geval je het nog niet snapte: Ja, gelovigen hebben met alles te maken wat met God te maken heeft. Blijkbaar is het nog nooit in je opgekomen je in iemand anders te verplaatsen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina