1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vloeken..

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Henrive, 10 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dat je niet door hebt hoe achterlijk dat klinkt. :{

    Ik ben zelf absoluut niet enorm gelovig, maar ik weet wel respect op te brengen voor anderen. Geloof is een gevoelig onderwerp, dus dan ben je juist extra voorzichtig.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  3. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn excuses ==(

    "ik ga ook niet bij elk woord dat ik typ bedenken of er mogelijk iemand door gekwetst zal raken"

    Natuurlijk niet, daar sta je normaal vaak ook niet bij stil.
    En dat is ook heel normaal..
    (uitgesloten de voor de hand liggende dingen natuurlijk)

    Maar je wéét nu door dit draadje dat bepaalde vloeken/woorden kwetsend zijn
    voor een aantal mensen hier, dus is het een kleine en simpele
    moeite deze woorden te schrappen en eventueel te vervangen..
    Dat heeft niks met opdringen te maken, maar met simpel respect en fatsoen =:)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2004
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het meest sneue dat je kan bedenken is het feit dat jij er op ingaat dat ik inging op het feit dat jij erop inging dat hij erop inging!

    BOOMSCHORS!!!
     
  5. JorkyL

    JorkyL Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    1
    ik neem aan dat je hiermee op vloeken doelt..
    ik vind het ook wel irritant als ik 's middag lekker de tuin in loop en ik een moskee die ongeveer 2.5 km van mijn huis staat kan horen en als de wind een beetje verkeert staat in hem zelfs binnen kan horen en een kameraad van mij kan zich behoorlijk aan het gepingel van een kerk ergeren en dat moeten wij maar goed vinden maar we mogen niet vloeken want als er dan een erg gelovig iemand loopt krijg je daar gezeik van(ik niet maar een maat).

    hiermee bedoel ik te zeggen dat je sommige dingen maar moet acepteren omdat je het moeilijk kunt verbieden en probeer een beetje respect voor de persoon in kwestie op te brengen. als pingelen bij het geloof hoort ga maar lekker even je gang, als iemand gewend is op te vloeken en zich stoot of gewoon erg kwaad is laat hem dan ook een keer vloeken.

    zelf wil ik ook wel eens vloeken als ik me stoot ofzo maar als ik op een forum probeer ik me wel in te houden maar soms zet ik het toch een keer in een zin om mijn gevoelens beter te laten blijken.

    ik hoop dat ik mijn mening hiermee duidelijk heb gemaakt en dat de gelovigen dit bericht niet vekeerd opvatten want het was niet de bedoeling om iemand te beledigen.
     
  6. JorkyL

    JorkyL Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    1
    sneu hoor
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    TheWalrus, kappen nu met je ongelooflijk kinderachtige gedoe, je irriteert me al een hele tijd, óf je gedraagt je en je houdt op met dit uiterst trieste gedrag óf ik word gedwongen om andere maatregelen te nemen :mad:
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat triest dat jij nu reageert op het feit dat........................ enz 8) :p ;)

    Okay, het is over nu :cool: O-)
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Vloeken valt in de categorie ascociaal gedrag.

    Hebben krachttermen nog enigzins een functie bij verbale communicatie, verliezen krachttermen hun impact vrijwel direct hun nut als het om schriftelijke communicatie gaat. Waarom moet je zo op dit forum gebruiken?

    Ik vind vloeken sowieso niet handig omdat je daarmee aangeeft dat de boodschap die je wil verzenden op zichzelf niet krachtig genoeg is om een ander van je gelijk te overtuigen.

    Vloeken in verbinding brengen met een lawaaierige Moskee vind ik ronduit belachelijk. Je vergelijkt geluidsoverlast en obsceen taalgebruik met elkaar en dat zijn twee andere zaken. Ik vind het eeen hele kortzichtige manier van argumenteren omdat je voorbijgata aan de essentie van het geloof en je richt op een enkele uitwasseming van geloofsbeleving.

    Ik heb respect voor ieders geloof en ik vloek niet in het bijzijn van anderen, hooguit gebruik ik eens een geslachtsdeel als ik mijn hoofd stoot of als er iets ineens misgaat.

    Zelf raak ik niet ontzet als ik een ander hoor vloeken. Ik vind het echter vrij nutteloos. Een vloek met daarin god, of wie dan ook doet me weinig en ik kan me er niet druk om maken als iemand het doet. Het zorgt er slechts voor dat mensen dom overkomen.

    Ik vind het nogal een non argument om te zeggen dat iemand niet moet zeuren over het feit dat iemand vloekt omdat dat niet getuigd van respect voor een ander. Vloeken is hier het onaangepaste gedrag en als mensen zich daaraan storen kun je dat uit respect voor jezelf en een ander laten.

    Ik vind zelf het gebruik van het woord ****** niet erg charmant. Maar omdat ik weet dat het woord in bepaalde streken ingeburgerd is stoor ik me er niet meer aan als iemand het gebruikt.
     
  10. JorkyL

    JorkyL Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    1
    je moet mijn teksten niet verkrachten.
    ik bedoel dat gelovigen zich aan vloekende mensen kunnen irriteren en dat niet gelovigen zich aan de manier waarop gelovigen hun geloof uiten kunnen irriteren.

    ik had het ook niet alleen over een moskee maar ook over kerken en als we toch bezig zijn zal ik de jehova getuiges die tijden een lekker potje xbox live aanbellen om te vragen of ik een boekje over 1 of ander persoon uit hun geloof wil kopen ook nog even noemen. als ik behoefte aan zo'n boekje heb ga ik wel naar de boeken winkel. Als iemand nou aanbelt of ik kaarten wil kopen om daarmee therminale kinderen met ****** te steunen is het een heel ander verhaal maar wat moet ik nou met een boekje over god als ik niet geloof. laat ze lekker bij elkaar in huis of waardan ook bidden voor god.
    lijkt me als ik een jehova getuige was veel nuttiger dan mensen lastig vallen met mijn geloof. als ik ooit besluit om jehova getuige te worden weet ik ze wel te vinden.
    Denk ook eens aan die oude mensen, voor sommigen zal het een heel karwei zijn om om voor niets de voordeur open te doen maar dat maakt allemaal niet uit als zij maar boekjes verkopen.


    ik zei ook dat ik probeer niet al te veel op een forum te vloeken (omdat ik dit asociaal vind) en zou het al helemaal niet doen om iemand te proberen te overtuigen van mijn standpunt maar over een situatie waar ik behoorlijk pissig over kan zijn.

    ook gaat iemand niet een paar seconden nadenken over wat hij zal zeggen omdat hij/zij zich gestoten heeft maar zegt meestal het 1e scheldwoord(of gvd) dat in hem/haar opkomt.

    probeer het een beetje te begrijpen als iemand zo nu en dan een keer vloekt en als je je er echt aan stoort zou je die persoon misschien met een pm netjes kunnen benaderen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jaja, lekker een stukje uit z'n verband rukken... Zo kan ik het ook. Ik moet zeggen dat dat een interessante manier van discussieren is (niet!)... Duh...

    Ik zal er de rest even bij zetten, zodat mensen zien dat ik helemaal niet vloek op het forum. Dat had je ook wel zelf mogen doen, maar kennelijk vind je het niet leuk om je eigen post te ontkrachten...

    Gut... Nou wordt die post ineens heel anders... :eek:
     
  12. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    nee, en dat ben ik ook niet van plan 8)

    Waar laat ik iemand anders niet in z'n waarde dan? Alleen omdat ik dingen roep die hij afkeurt??
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Rush,

    Empathisch gehadicapte washand. Je verplaatsen in anderen is een geweldige gave in deze tijd van egoisme en egocentrisme. Het zou je sieren als je begrip voor anderen kunt opbrengen.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    euhh Pejannl, sorry dat had ik niet gelezen.... domme ik)
    maar ik was een beetje opgewonden omdat Dioga vroeg of ik voorbeelden had, en de eerste beste vloek die ik tegenkwam heb ik maar als voorbeeld gebruikt, en niet echt verder gelezen :eek:, mijn oprechte excuses hiervoor ;)
     
  15. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Het spijt me :'-(

    (ik neem aan dat je me niet serieus nam... :{)
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  17. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Pejannl has spoken.

    Vloeken moet je zien als racisme. Ik ben ook racistisch dan maar probeer het niet te zijn als er mensen bij zijn waarvan ik weet dat ze geloven probeer ik het achterwege te laten. Hoe moeilijk ook. Als je vloeken eenmaal doet kom je er moelijk vanaf.

    EDIT: WTF waarom typ je eerst een heel verhaal en delete je het daarna? Nou is de clou van mijn berichtje weg.

    Is WTF een vloek of word dit nog wel getolereerd als ik het zo afkort?
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Het was me te schoolmeesterachtig en te ouwelullenachtig. Ik zat mijn eigen post na te lezen en dacht "Peer, wat ben je soms toch een ouwe zak!" en toen heb ik het maar gauw gewist... ;)

    /edit: WTF is geen vloek maar wel een krachtterm.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Pejannl, een ouwe zak zijn siert je. Laat ene baardstaan, koop een stel slaven in afrika en noem jezelf Klaas. (is dit racistisch? ;):) )
     
  20. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat een dramatisch gedoe zeg. Vloeken heeft niks te maken met racisme, en wel omdat je niemand direct te kort doet. Als ik er een "godverdomme" uit laat glippen dan zeg ik dat niet tegen iemand en doe ik dat zeker niet om iemand te kwetsen. Zo bekeken is vloeken op een zekere manier het tegenovergestelde van racisme.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina