1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vloeken..

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Henrive, 10 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Als je bij een paar moslims Fuck Allah zegt dan krijg je toch ook een paar stompen op je neus en dan zeggen ze ook dat het racisme is. Dan vind ik dat GVD ook racisme is. Die "Jezus" vind het toch ook niet cool als jij GVD zegt. :cool:
     
  2. VinZ

    VinZ Guest

    Leer er nou maar mee leven dat het er zo ingebakken zit dat je het er niet zomaar uitkrijgt. Heel simpel. Er lezen misschien 30 members deze thread, maar er zijn er meer dan 10.000. er zijn misschien mensen die eraan denken vanaf nu, maar de meerderheid dus niet.
     
  3. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Van de 10.000 posten er mischien 500.
     
  4. VinZ

    VinZ Guest

    Who knows, maar dat is niet mijn point. Het gaat erom dat het ingebakken zit in de samenleving en jij het er met je topic echt niet uitkrijgt.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  5. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Als je zoiets liever niet hoort/leest, kun je je beter opsluiten op je kamertje, de TV uitzetten, en de Donald Duck gaan lezen (en daar wordt zelfs in gevloekt..) :)
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  6. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dat zijn de meest rationele mensen op deze aardbol. Dat was gisteren ook weer te zien.
     
  7. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dotversjomme, is dit draadje nog aan de gang?
    Ik wil nog even zeggen dat er een heel verschil zit tussen
    typen en praten.. Als je al typend je vloeken niet in kunt
    houden is nogal vreemd, aangezien je terug kan lezen en
    achteraf je woorden kan aanpassen en/of deleten.
    Als je gezellie zit te praten en er floept Gvd uit bij iemand
    die dat niet leuk vind..tja, dat kan gebeuren en dat vind ik
    héél iets anders dan vloeken op papier..
     
  8. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat 'eruit floepen' is af te leren door te vervangen voor een nieuw stopwoord, dat is het.vervang GVD voor 'awwwwwwww cancel Christmas" (Sgt. Johnson) of 'Stoeptegel' of 'Skurrampatta'. Je kan iets uitschreeuwen, lekker hard en dat lucht op, zonder dat je mensen kwetst en das gewoon een kwestie van fatsoen. Een vloek in een post laten staan is gewoon provocatie, je kan ook $%$%^@ typen, de essentie is duidelijk en mensen die geloven ergeren zich er niet aan/voelen zich niet gekwetst.
     
  9. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    idd dat vind ik een hele goed, het gaat me er niet echt om dat je normaal vloekt, daar bemoei ik me niet mee.. maar waarom zou je het nou moeten typen??
     
  10. Re4p0r

    Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    damn.. xboxvet.. alsof jij niet vloek gsus..
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    vloek ik dan? en dan zul je het wel weten, je bent hier al zo lang lid :confused:..
     
  12. Re4p0r

    Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    je bent echt een heiligboontje..
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    helemaal niet, ik geloof gewoon, en heb een hekel aan vloeken.. En jij hebt niet het recht om mij zo te bestempelen, het mag je mening zijn, maar het zou fijn zijn als je er van maakte, ik vind jouw een heiligboontje, alvast bedankt :cool:
     
  14. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Doe je het er nu gewoon om? :{
     
  15. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Dat bedoelen we ook niet maar je kan er wel op letten.
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Potverducky?!!!!
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    En natuurlijk iedere zondag XBW offline, want op zondag achter je PC is een zonde...

    XBW is toch geen geloofsgemeenschap, ik wordt al ziek van al dadt gemekker over geloof, moet dat er hier dan ook nog bij......
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Hier wordt toch niet over het geloof gemekkerd? Ik hoor nooit iemand klagen daarover. Jij kan er ook wat van, klagen als iemand jou iets vraagt. Er wordt je niks verplicht en nog klagen...
    Niet vloeken is een fatsoensnorm die je makelijk kan aanleren. Dat in deze tijd meer gevloekt wordt wil niet zeggen dat dat door andere wordt geaccepteerd/gerespecteerd, vloeken blijft asociaal.
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    wat mensen hier lijken te vergeten is om te bepalen wát nou eigenlijk fout is. Is dat het taaltechnische vloeken waar kracht/geloofstermen in gebruikt worden, of is het de emotie die je brengt tót vloeken? Bij het laatste draait het om pure beheersing. Nou vraag ik me bij de christelijke xbw-leden af, wat is zondiger? De gedachte/intentie om te vloeken of het woordelijke vloeken zélf?
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Die moralistische discussie is vast wel interessant voor in de Groene Mijl, maar heeft in het "forumproblemen" forum niets te zoeken.

    Op het forum dien je elkaar in hun waarde te laten en niet te kwetsen. De West-Europese omgangsvormen rekenen daar ook onder dat je elkaars geloofsovertuiging dient te respecteren. En, ofschoon het er steeds minder worden, er zijn nog een hoop mensen op deze wereld die zich realiseren dat dat ook betekent dat je je eigen religie of die van een ander niet moet misbruiken om je eigen redaktorale onkunde te laten blijken. Als iemand zijn emoties niet zonder vloeken of krachttermen tot uitdrukking kan brengen dan schrijft ie maar gewoon niets, of gaat maar naar een ander forum.

    Zo eenvoudig is dat.

    Voor het geval je je de verschillen tussen diverse mensen op dit forum even niet realiseert: Als ik vroeger in de nabijheid van mijn ouders vloekte mocht ik van mijn vader mijn mond met groene zeep spoelen. No kidding!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina