1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vloeken..

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Henrive, 10 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat het gewoon allebei fout is, omdat je gewoon bij allebij God's naam voor niks gebruikt (Gij zult Gods naam niet IJdel gebruiken..) wel een moeilijke vraag trouwens ;)
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Een dergelijke bijbelse uitspraak gaat in mijn ogen niet over vloeken. Ik denk dat de christelijke interpretatie daarvan verkeerd is. Het betekend in mijn optiek dat een mens geen dingen moet doen uit naam van God. Daarmee denk ik aan een verbod op zelfverrijking in naam van het geloof.

    Gezien ik niet christelijk ben is het een vrij wereldse interpretatie die eigenlijk puur mijn eigen projectie op die uitspraak is.
     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een forum met meer dan 10.000 members kan je vloeken niet tegen houden. Het is inderdaad asociaal en voor sommige misschien kwetsend. Je kan er ook gewoon overheen lezen en er geen big issue van maken.
    Tegen elkaar vloeken gaat te ver.
    Maar als iemand tegen een publisher vloekt dan is dat niet zo erg, omdat het niet op een individu is gericht. Bijvoorbeeld: "GVD, waarom moet je extra betalen om EA spellen LIVE te spelen."

    Als je niet tegen vloeken kunt, kan je het beste forums vermijden, want een vloekloos forum bestaat niet.

    En nog wat, kom niet bij mij in de straat, als ik aan het xboxen ben tegen de cpu, want als het niet lukt dan dan ....
    Als ik tegen iemand anders speel kan ik juist wel goed tegen mijn verlies, dat geeft me juist extra motivatie om beter te worden. Tja en dan ga ik dus oefenen in mijn 1tje tegen de cpu. }:]
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2004
  4. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    van geloof komt alleen maar elende...

    respecteer mij maar door lekker te vloeken
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10

    nah ja, waar slaat dat nou weer op :confused:
    misschien zou je iets duidelijker kunnen zijn?
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Blijven lachen xboxvet, blijven lachen ;) :)
     
  7. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    van geloof komt alleen maar ellende

    dat betekent dat van religie alleen maar rampzalige of onprettige dingen kunnen voortkomen

    ik kan wel een heel verhaal gaan lullen maar waarom zou ik dat doen? je snapt het zo toch ook wel?
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Weet wel dat het niet aan mij gericht is, maar ik snap je helemaal niet. Waarom brengt geloof ellende? Of bedoel je het geinstitutionaliseerde geloof? Leg het eens uit (ga maar lullen ;)), want je maakt weinig sense (bytheway, ik ben níet gelovig)
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jongens! hallo?

    Willen jullie deze discussie svp voortzetten in het ASEL subforum, of zo? Dit heeft verder niets met de site te maken. Zanks.

    Als we hier een pro- en contra-religie discussie van gaan maken (op zichzelf een heel interessante discussie, hoor!) dan gaat ie dicht.
     
  10. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    och ja dan treed het wan beleid weer eens op

    da z maak maar topic
     
  11. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmpf, is jou hobby treads verneuken ofzo? :+

    Ontopic: Ik kan me soms ook flink ergeren als mensen gaan zitten vloeken/schelden, zeker als ik aan het idee denk dat er ook jongere xbw'ers op het forum zitten, dus misschien zouden wat extra maatregelen hiertegen genomen kunnen worden...
     
  12. privaterayen

    privaterayen Guest

    sluiten deze thread want :eek:NZIN vloeken heb je nodig om goed te pingelen lolz
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vloeken is cool en grappig.
     
  14. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    agree :p
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Hij is een weekje met vakantie. Volgende week, mits hij zich dan gedragen kan, mag hij weer posten.

    Ontopic: Het ligt er een beetje aan wat je onder "vloeken" verstaat. Als iemand schrijft "vloeken is cool" en "vloeken is juist leuk" dan heb ik daar zo mijn gedachten bij. Dan hoop ik maar dat hij/zij het over het gebruik van krachttermen in het algemeen heeft en niet over het misbruiken van andermans levensovertuiging.

    Als ik Halo o.i.d. zit te spelen en het lukt even niet dan hoor bij mij ook engelstalige poep door de kamer vliegen en dan gebruik ik ook wel eens dat engelstalige woord waarmee een sexuele activiteit wordt aangeduid. Maar je zult mij niet "G........" horen zeggen omdat dat voor anderen kwetsend kan zijn; ook in mijn eigen huiselijke kring.

    Als mensen echter in hun geschreven woord krachttermen moeten gebruiken dan is dat niets meer en niets minder dan taalarmoede. Het betekent alleen maar dat men te beperkt is om hun gevoelens op een normale manier tot uitdrukking te brengen en het gebruik van krachttermen is in dat kader gewoon een zwaktebod.

    En ja, voordat iemand denkt dat ik roomser dan de paus ben... Ik gebruik zelf ook wel eens krachttermen in geschreven woord...
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  16. DMX

    DMX X gonna give it 2 ya

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    kracht termen: woorden zoals shit en alles. niks met godsdiensten te maken
    vloeken: echt het gebruiken van godsdienstige namen en niet op een positieve manier (bv als er iets fout gaat)
    basterd vloeken: woorden die je kunt zien als een soort halve vloek er zit vergezocht een godsdienstig tintje aan. (bv. gadverdamme, getsie!)
    zelf zou ik vloeken willen afschaffen op de site, reden: je kan er mensen mee kwetsen. punt!
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je je gekwets voelt door schelden heb je toch echt een probleem je moet daar gewoon boven staan. En The Osbournes is toch ook cool omdat ze alleen vloeken of niet soms.
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Hate is only the path to the dark side............ :).
    Op zich is schelden en vloeken best lekker als je kwaad bent. Je moet alleen wel oppassen dat je er mensen niet echt mee beledigd O-)
    En ik vind woorden als klootzak niet echt beledigend.

    Heel ff offtopic, hoe krijg ik een link in mn sig?
     
  19. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Mee eens, voor de volle 100%. Ben zelf niet religieus, maar kan me goed voorstellen dat mensen zich gekwetst voelen door schelden.

    En voor de mensen die zeggen dat mensen die zich ergeren aan vloeken een probleem hebben. Kom op zeg, doe effe normaal. Als jij beledigt wordt vind je dat toch ook niet gaaf. Dit is idd niet hetzelfde al vloeken, voordat iedereen dat gaat roepen. Maar met vloeken beledig je iemand waarmee een persoon zich verwandt voelt. Het is eigenlijk net zoiets als: je moeder is een hoer. Alleen dan in de vorm van een vloek.

    Wat betreft de off-topic, Centurion je hebt PM met de HTML-code die je moet gebruiken voor de link
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    The Osbournes zijn grappig omdat zij zich belachelijk maken met hun gevloek. Het is totaal anders dan de norm die we hebben den daarom werkt het op de lachspieren. Op papeier is een vloek eigenlijk nooit grappig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina