1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vloeken..

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Henrive, 10 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adaptor

    Adaptor Wipeout op de Xbox!

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er mensen een plezier mee doe zal ik godslastering achterwege laten.

    Wat ik me wel afvraag ik waarom mensen zich gekwetst voelen als ik aan god vraag of 'ie me wil verdoemen? (gvd komt van 'god verdoe mij' voor de leken onder ons ;) ) Wie kan me dat uitleggen?
     
  2. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    blablabla wat is dit voor bullshit.
    Als ik iets wil zeggen dan doe ik dat op mijn eigen manier!
    Als je dat nie fijn vind meld ga je dat toch lekker melden wie kwets je ernou mee als je fuck,shit,klote zegt.
    Ik zelf zeg nogal ****** lucht daar voel ik me vaak beter door mrja op een forum kan je je tog wel beetje inhouden?
    Ik snap het doel niet van deze topic.
     
  3. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg wat ik wil. Laat me geen censuur opleggen.
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    censuur opleggen is wat anders dan gevraagd worden je in te houden op een forum...
    het is niet verboden maar met het oog op de andere XBW bezoekers vind ik ook dat je niet moet schelden! waarom zou je? je kunt toch ook wel iets duidelijk maken zonder met kloten rond te moeten smijten? je bent eigenlijk gwoon blij bezig als je denkt dat vloeken stoer of cool is...wa is daar nou leuk aan:confused:!
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    wat is er met jou aan de hand man? las net in een andere thread ook al zo'n onzin van jou. is het zo moeilijk om op je taal te letten in een forum?! ga maar thuis met je controller gooien ofzo
     
  6. Alborz

    Alborz Guest

    doe ik dagelijks! :p:p:p:p:p kut mongool

    /Mod Het uitschelden van andere members levert je bij deze een Waarschuwing op. Bij herhaling volgt (al dan niet tijdelijke) verwijdering van het forum. PJ.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2004
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    stoer.......:confused:
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    zow hey, wat goed van jou, kan je ook al je eigen naam spellen?
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  9. Adaptor

    Adaptor Wipeout op de Xbox!

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de post van Alborz het nut van deze thread toch weer enigzins duidelijk heeft gemaakt.. ;)
     
  10. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    lol denk je dat mensen dat doen om stoer te doen jullie snappen het gewoon niet mensen mogen toch hun eigen woorden gebruiken?
    Alleen je kan wel afspraken maken maar moet ik dan gaan zeggen nou potjandriebubbeltjes dat was echt jammer!............laat mensen als zichzelf praten aub
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14

    Het enige wat die post duidelijk maakt is dat Alborz zich gedraagt als een 12-jarig jochie dat niet goed opgelet heeft toen zijn mammie hem iets probeerde te leren.

    Aangezien ik geloof in fysieke opvoedmethoden krijgt ie dus van mij een virtuele draai om zijn oren in de hoop dat ie er wat van opsteekt.


    Overigens gooien we in deze thread wel drie verschillende begrippen door elkaar en ik wil toch wel onderscheid maken:

    1 - Vloeken. Krachttermen waarbij terminologie uit een geloofsovertuiging zinloos gebruikt wordt. Het getuigt niet van respect voor een ander als je iemands overtuiging ijdel gebruikt en het is derhalve niet toegestaan om op het forum te vloeken. Dat heeft niets met censuur of beperking van je vrijheid van meningsuiting te maken want er zijn meer dan voldoende andere mogelijkheden om je mening te uiten zonder daarbij een ander te kwetsen.

    2 - Overige krachttermen. (Veelal vierletterige amerikaans-engelse termen en drieletterige nederlandse geslachtsdelen). Tsja. Het gebruik van dit soort termen spruit voort uit een soort gemakzucht en de onmacht om je op een taalkundig juist manier uit te drukken. Als je iets heel erg vervelend vindt kun je natuurlijk ook gewoon schrijven wat je voelt in plaats van terug te vallen op uitdrukkingen als "Neuk!" (of het engelstalige equivalent daarvan). Wij (Xboxworld crew) hopen dat mensen zich de moeite nemen om iets op een fatsoenlijke manier te verwoorden, doch willen het forum ook toegankelijk houden voor hen die het intelligentieniveau van een geestelijk gestoorde Neanderthaler niet kunnen evenaren. Het gebruik van krachttermen wordt derhalve ontraden, maar niet verboden.

    Overigens leidt het ondoordachte gebruik van dit soort woorden tot enorme taalfouten. Zo zie je regelmatig de zinsnede "Ik vind het bullshit" en dat is een foute zin. Als je op een zonnige middag door de wei loopt en je trapt in een scherp geurende vlaai zou je kunnen roepen "Ik vind stierenpoep!". Wil je daar per sé een lidwoord aan toevoegen dan wordt het "Ik vind de stierenpoep!", maar het kan nooit "het stierenpoep" zijn. Als "stierenpoep" een kwalificatie zou moeten zijn dan is het eveneens fout. Immers, "poep" is een zelfstandig naamwoord en geen bijvoeglijk naamwoord. De zin "Ik vind het poep!" is derhalve grammaticaal onjuist en evenzo onzinnig als "Ik vind het tafel!" (of voor de engelsverkrachters onder u: "Ik vind het table!")

    3 - Schelden. Schelden heeft enkel en alleen ten doel om een ander te beledigen en is derhalve op een forum uit den boze. Als je met elkaar op een forum wilt kletsen of discussieren dan dien je ten allen tijden repect voor elkaar te tonen en dat doe je niet door iemand "^$&*&^(&*" te noemen, of een derivaat daarvan.

    Pejannl had even een van zijn sarcastische invallen... :+
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
  12. Alborz

    Alborz Guest

    je heb gelijk pejannl.
     
  13. Alborz

    Alborz Guest

    weet je wat je kan krijgeh DE PAARDEPEST
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Alborz een ban van een week voor jou. _0/
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok, peeplez. Niet met z'n allen er bovenop springen. De daad is geschied. De dader is bestraft. Einde verhaal. Nu gaan we weer verder met de thread, ok?

    Maar wel bedankt voor jullie support; dat voelt goed aan. :+
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    we zullen er niet bovenop springen maar deze gast was gewoon irritant!

    * men gaat verder met thread
     
  17. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    "Ik vind het onzin...." is dus volgens jou ook fout?

    edit: Het is gewoon goed, het woordje 'het' dient in die zin namelijk niet als een lidwoord, maar als een verwijswoord.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    ik snap jouw post niet, rush, Hij heeft het over lidwoorden niet over verwijswoorden :confused:
     
  19. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    wat is bullshit? dat ik in een vlaai heb gelopen

    klopt van nosh zegt hooooooooooooooooooooooor
     
  20. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij zegt dat de zin "Ik vind het bullshit" fout is, omdat daarbij niet het lidwoord 'het' zou moeten, maar het lidwoord 'de'. Vertaal je echter 'bullshit' direct naar 'onzin', dan is duidelijk dat 'het' niet als lidwoord dient, maar als een verwijswoord.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina