mensen de vlootdagen zijn weer bezig. (15,16,17 juli) voor de gene die niet weten wat dat is effe kort. De vlootdagen zijn 3 dagen vrijdag zaterdag en zondag. Op die dag kan je in Den-Helder naar de marine schepen gaan kijken en opgaan. ik ga er nu zondag heen. ik verheug me er enorm op. Ik weet niet als al zo topic zoja sorry er voor dat ik deze dan heb geopent sluit hem dan maar. maarja hier kunnen we praten over de vlootdagen. ps. de foto's zijn van vorig jaar. Edit:/ effe dagprogramma er bij zetten. Het programma van de Nationale Vlootdagen 2005. 09.00 Vlootdagenterrein geopend voor publiek Demonstraties (tussen steiger 21 & 22): Rondvaarten door de marinehaven met sleepboten vanaf steiger 10.00 Landing van parachutisten van het Korps Mariniers 10.10 Schip in nood!Een aanvaring dwingt de bemanning het schip te verlaten. De Kustwacht schiet te hulp met een reddingboot en een marinehelikopter 10.30 Piraterij!Een schip wordt door piraten gekaapt, maar een marinehelikopter zet leden van de Bijzondere Bijstandseenheid van het Korps Mariniers aan boord 10.50 Mijnenjacht!Om een landingsoperatie te kunnen uitvoeren, moeten eerst alle mijnen worden opgeblazen. Een mijnenjager speurt naar de verborgen explosieven 11.05 Invasie!Speciale eenheden van het Korps Mariniers en de Britse Royal Marines voeren met behulp van landingsvaartuigen een amfibische landing uit: troepen en zwaar materieel worden aan land gezet 11.50 Einde demonstraties. 12.00 Lunchconcert door de Marinierskapel der Koninklijke Marine. In de grote tent. Op vrijdag op steiger 23 van 12.30 tot 13.30 13.00 Live-muziek in de Grote Tent van diverse bands. 14.00 Landing van parachutisten van het Korps Mariniers 14.10 Schip in nood: zie 10.10 uur 14.30 Piraterij: zie 10.30 uur 14.50 Mijnenjacht: zie 10.50 uur 15.05 Invasie: zie 11.05 uur 15.50 Einde demonstraties 17.00 Vlootdagenterrein gesloten voor publiek Geld dit voor elke dag want ik zou graag dit zondag willen zien
Ik ben er twee jaar geleden geweest. Echt vet was dat, vooral die landing op de wal van de mariniers was erg cool. Dik veel herrie