Is er hier iemand die vodafone-live heeft? Zo ja, is het wat?? Belt zo namelijk zo een gast terug met een aanbieding en ik moet dus snel weten of ik het wil. Hoe zijn de maandlasten en dergelijke, zijn er een beetje leuke live sites en dergelijke? Gebruik je het wel of ben je er na een dag op uitgekeken? Vast bedankt voor de reacties.
Ik heb zelf geen Vodafone Live. Maar ik heb een Siemens S55 telefoon met een T-mobile 150 abonnement. Daarmee kan ik zo ongeveer alles wat ook kan met Vodafone Live en het is veel goedkoper. Enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat bij mijn telefoon de camera eraan vastgeklikt moet worden en dat die bij de Vodafone Live toestellen is ingebouwd. Je krijgt ook WAP ipv Live-sites, maar volgens mij zit daar niet zoveel verschil tussen. Als je nu al een Vodafone abbonement hebt is het misschien voordeliger om bij hen te bijven, maar anders zou ik hetzelfde doen wat ik heb gedaan. Even de kosten op een rij: Live: i.c.m met een 180 min. abbo moet je nog steeds 200 bijbetalen. S55: met T-mobile 150 betaal je voor de telefoon+camera+datakabel 70 euro. Dit abbonement is 22,50 p.m.
Ik zou zo'n sharp gr10 met camera krijgen voor 50 euro als ik me normale abbonement met een jaar zou verlengen. De eerste 3 maanden mag ik onbeperkt op de live sites, en daarna zou het 15 euro extra per maand gaan kosten. Maak je wel veel gebruik van de diensten, of is het allemaal eigenlijk vrij doelloos zilverpijl?
Ik gebruik ze niet echt veel. Af en toe eens een spelletje downloaden of het laatste nieuws bekijken. Ik zou het niet doelloos willen noemen, maar echt iets superspeciaals is het niet. Het is op zich wel geinig allemaal maar je zult er niet dagelijks mee bezig zijn. Ik denk dat ik per maand ongeveer een 15 minuten online ben. Maar als je toch een nieuw toestel wilt hebben dan zou ik het er zeker bijnemen. En al helemaal voor het bedrag wat jij hierboven noemt.
Ik heb sinds kort Orange share (voorheen: Dutchtone extended) ik betaal €6,- in de maand voor eigenlijk dezelfde functies als Vodafone live. In combinatie met bluetooth hoef ik ook geen ringtones/spellen te bestellen, gewoon downloaden en zenden dus. E-mail functie is wel ontzettend makkelijk.
LET OP, ik d8 ik open geen topic hiervoor en gebruik dit topic om even een mededeling te doen. Voor de mensen die hun abo beu zijn of veel te hoog vinden bij vodafone, die kunnen hem nu zonder risico's opzeggen. Op 18 maart 2003 heeft vodafone bekend gemaakt zijn/haar tarieven te gaan verhogen. Wat inhoudt dat ze de algemene voorwaarden wijzigen, wat dus automatisch met zich meebrengt dat het contract wat jij met vodafone hebt eenzijdig ontbonden kan worden. Je hebt 30 dagen de tijd, dat is dus tot ca. helft april 2003. Ik heb het gedaan, je betaalt je al helemaal blauw aan abo en dan gaan ze alweer verhogen. Ik had een abo van 72 euro p/m heb hem opgezegd en heb al inmiddels een nieuw abo afgesloten bij t-mobile. Voordeliger, misschien iets minder bereik, maar dat boeit niet ik woon in den haag dus dat moet geen probleem zijn. Als je het niet gelooft, bel dan even vodafone klantenservice, 0800-zoveel en vraag het maar na. Je kan het per fax opzeggen en dan is je laatste rekening die je overmaakt de maand april en dan ben je klaar. Dus wees er bij en laat je niet nog meer naaien. En on topic, vodafone live is maar bullshit. Geldverspilling 1e klas. Internetten kan je thuis, ik bedoel waarom zou je meer moeten uitgeven. Ik heb dat telefoontje (van vodafone) ook gehad, gelijk afgekapt. Ik hoef die rotzooi niet, ze willen alleen maar dat je meer belt en meer kosten maakt, niets meer niets minder.
Ik heb het uiteindelijk ook niet genomen. Het is dikke afzetterij en onzin. Je betaalt standaard dan 15 euro, maar dan moet je zowat overall nog eens extra voor gaan betalen. Zit je zo weer op 25-30 euro bovenop je gewone telefoon rekening per maand.
Al die zogenaamde Live dingen zitten tegenwoordig haast wel standaard bij iedere provider, als je maar de juiste telefoon hebt.
Bij orange share betaal je dus €6 voor onbeperkt wappen en heb je 2 mb vrij te besteden per maand. Voordeel hiervan vind ik dat de €6 al van mijn belbundel wordt afgehaald en niet zoals bij vodafone live ook nog eens een aparte SMS en databundel hoef aan te schaffen.
Ik zou eigenlijk zelf voor I-mode gaan. ik heb bij live namelijk het gevoel dat het een beetje namaak is. maar dat kan ook aan mij liggen.