Zucht....jongens....denk nou eens even verder. De introductie van de xbox is puur bedoeld om microsoft een plek te geven in de huiskamer. Ze hebben er nooit een geheim van gemaakt dat dit hun doel is. Kort geleden is windows media centre 2005 gereleased. Een aangepaste XP versie maar in principe bedoeld om te besturen met een afstandsbediening en in een behuizing die je net als je xbox bij/onder je tv kan gaanzetten. Je kan het al als kant en klaar produkt her en der kopen. Albert Heijn heeft er nu ook 1 in de winkel staan alhoewel die wel gewoon het 'pc' uiterlijk heeft.
Nu hoor ik mensen al meteen zaken roepen als dat hij gaat crashen, je niet met een muis e.d. achter je tv wil gaan zitten. Dat gaat allebei ook niet gebeuren. Media centre heeft erg specifieke hardware eisen waardoor stabiliteit gegarandeerd kan worden. Microsoft is toch ook in staat geweest om de xbox zo te produceren dat hij niet crashed? Nou dan. Dit geldt ook voor media center waarvan ik trouwens erg onder de indruk ben. Zie het als een standalone harddisk recorder maar dan met mp3, wma, divx, jpg, etc etc. functionaliteit.
Nu is het natuurlijk erg onlogisch als microsoft zou proberen om 2 apparaten in je huiskamer door te drukken. De link is nu namelijk al gemaakt door de xbox multimedia center extender waarmee je de xbox kan laten connecten met je media center om zo de functionaliteit op de betreffende tv te kunnen gebruiken.
Het is dan ook geen uitgebreide versie van de xbox maar een nieuw alles in 1 multimedia produkt. Het 'gerucht' dat er verschillende versies van de xbox komen zou me dan ook niets verbazen, dit doet microsoft namelijk met bijna al haar produkten. Denk maar eens aan de verschillende server produkten en de verschillende XP versies (zowel OS als Office). Hiermee proberen ze (en lukt tot nu toe ook) om een erg brede markt te bereiken. Enerzijds instapprodukten (alleen gameconsole bijv.) als high end produkten (combi van mce+xbox). Absoluut niet ondenkbaar dus.
Oh ja, natuurlijk geen muis en toetsenbord (wel optioneel trouwens) maar gewoon een afstandbediening + controllers
Ik ben benieuwd.
Laatst bewerkt: 15 nov 2004