1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor 'n nieuwe laptop of toch een iPad (3)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door LageTrial, 11 jun 2012.

  1. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Hallo,

    Zoals de titel al vermeld zit ik dus in deze keuze, momenteel ben ik al in bezit van een laptop ( Packard Bell ) van ong 3/4 jaar geleden aangeschaft. Specs zijn gewoon te laag om te gamen. Nou zit ik dus in m'n laatste schooljaar en inmiddels zijn de examens geweest. Zelf ga ik ICT kant op bij m'n volgende opleiding. Nou is er niet precies gezegt of deze laptop goed genoeg is, er werd gezegt dat ik het kon proberen.

    In dat geval zit ik dus te twijfelen ook al isde laptop goed genoeg om als nog voor een laptop te gaan of dus gewoon m'n geld in een iPad te stoppen. Een iPad kost 480 euro maar voor dat geld of zelfs ietsje meer heb goede laptops volgens mij waar je tegenwoordig de laatste spellen nogwel op kan spellen ( miss niet op high settings, maar dat maakt me niet echt uit ) Als ik voor een nieuwe gaat, word het sws I5 proc, want I7 is me te duur. Maargoed ik dwaal dus af.

    Als ik dus eventueel voor een iPad gaat, zou ik deze laptop even helemaal leeg maken, en dus 90% voor school gebruiken. De iPad gebruik ik dan gewoon voor msn/browsen/spelletjes etc. De dingen die ik niet op de iPad kan ( als films downloaden/monteren ) blijf ik dat gewoon op deze laptop doen.

    Dus was mijn vraag, wat zou ik eventueel het beste kunnen doen ?

    Alvast bedankt !
     
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Een iPad is op zich een leuke apparaat maar voor school zal je er natuurlijk niet veel mee hebben, je kan het een beetje zien als een gimmick(waar de meeste mensen het voor kopen blijkbaar :+).

    Je zegt trouwens niet welke richting je gaat met ICT en welke programma's je gaat gebruiken. Maar als het over Virtualbox met Windows Server 2008, Linux, en gewone normale opdrachten(dus niet videobewerking etc) heb je op zich geen enorme krachtige laptop nodig, en zou je met 500 euro wel goed zitten(ligt totaal aan de specs of course.)

    Je kon het beter hier vragen trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Aan een ipad heb je niks. Aangezien je een ICT opleiding wil doen is het al helemaal niet verstandig om een ipad aan te schaffen. De ipad kan je pas kopen als je een fatsoenlijke laptop hebt en verder niks meer anders doet dan youtuben, mini-games, muziek luisteren. Als je eenmaal wil gaan tekst/foto verwerken heb je al een laptop nodig. Het is wel mogelijk op de ipad, maar niet ideaal.
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou hoe dan ook een laptop kopen, tablets zijn een gimmick en voor school werk heb je er geen drol aan.

    Zeker als je video's wil gaan monteren moet je echt een nieuwe laptop hebben, video's renderen duurt dramatisch lang, eigenlijk moet je daar gewoon een quad core voor hebben.
     
  5. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Als opleiding word het Ict & media beheer, dus er zullen volgens mij geen zware programma's op komen. Momenteel draai ik er pinnacle & Sony vegas op, natuurlijk loopt het na mater het bestand groter word niet echt lekker maar het is nog te doen.

    Ipad zal ik natuurlijk niet voor school gebruiken, maar is gewoon voor mezelf thuis op de bank etc. Wanneer ik kies voor 'n laptop, had ik een gedachte om minimaal een I5 processor te nemen, maarja nu is de 3de generatie er ook al. Terwijl ik deze nog niet in de laptops zie ( op de nieuw aangekondigde macbooks na ). Dus lijkt het me zonde om als nog voor de 2de generatie te gaan ?

    Verder doe ik ediiten eigenlijk gewoon voor de lol, om zo af en toe gameplay beelden enzo te maken. Games speel ik eigenlijk nooit op pc, alhoewel diablo 3 en the witcher 2 en nog een paar me wel erg aan trekken !!! Nou weet ik dus ook niet of je dat soort games wel speelbaar zijn op zo'n laptop die ik wil.

    Zoals gezegt, wanneer ik voor een iPad zou gaan, zal ik alles doen op de iPad. Wat niet kan zoals films downloaden/editten en vast nog wel meer. Zal ik gewoon blijven doen op m'n huidige laptop.

    Al zeg ik het zelf, wanneer ik geen laptop nodig had voor mn school, had ik nooit uit eigen initiatief een laptop genomen maar gewoon voor 'n iPad gegaan. Dus een laptop is momenteel een MOET ( soort van ). Dus dat vind ik erg jammer. Daarom had ik ook liever een iPad gehad. Want nu zou je dan ( wanneer je voor laptop kiest ) iets gaan kopen wat je eigenlijk niet je eigen keuze was etc. Snappen jullie beetje ? haha
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De 3e generatie processoren worden als het goed is deze maand gereleased voor de laptops, de desktop modellen hebben voorrang gekregen. Er zijn er al zat aangekondigd, zeker de nieuwe Asus N-serie is erg interessant.

    Het lijkt me toch dat je bij een opleiding media beheer wel een fatsoenlijke laptop nodig gaat hebben om programma's als Photoshop en Vegas te draaien. Als je zelf graag een iPad wilt moet je die vooral kopen, maar ik zou dat echt niemand aanraden. Ik zou nooit op een tablet een mailtje gaan tikken o.i.d., dat wil ik gewoon op een toetsenbord doen.

    Stel je eens voor als je dit topic had moeten openen en je alles had moeten typen op een touchscreen, dan ben je 3 keer zo lang bezig.
     
  7. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Zal de 3de generatie dan ook meer gaan kosten ? Zoniet wacht ik sowieso nog even totdat de 3de generatie in de laptops zitten.

    Verder heb je idd wel gelijk met het typen van lange stukken beter en handiger is op een laptop dan een iPad, maar daarvoor zou je eventueel wel een toetsenbordje op kunnen aan sluiten.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik raad het je aan om gewoon voor een laptop te gaan, vooral met een ICT opleiding waar je toch bepaalde programma's moet kunnen draaien die je niet op de iPad kan draaien.
    Een iPad is tof voor erbij, maar het is niet aan te raden als primair apparaat voor school.
     
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Je kunt ook voor een Asus Transformer Pad 300T gaan, dat is een tablet met een toestenbord (in het toetsenbord zit ook nog een extra batterij zodat je een lange batterij duur hebt).
    Of als je nog even geduld hebt kun je een eind jaar een laptop met touchscreen (of iets soortgelijks, bv een tablet met een toetsenbord op Windows 8) kopen.

    Als je nu al een laptop wilt kopen zou ik voor deze gaan.
     

Deel Deze Pagina