Voor of tegen het koningshuis?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 30 apr 2004.

1. In een economisch slechte tijd ga je jezelf afvragen: Waar gaat al dat geld naartoe? En op koningennedag weet je het: Naar een familie die zich heel erg belangrijk vind en te arrogant zijn om zelf hun kont af te vegen (bij wijze van) of om een deur zelf te openen. Als het volk ziet dat ze het wel zelf doen, lijkt dat heel bijzonder.

Ik irriteer mij erg hieraan. De koningin met haar miljarden verdient zo'n drie miljoen euro per jaar (€3000000, -). Samen met haar andere familie die niet krap bij kas zitten verdienen zij jaarlijks een bedrag van in totaal 65,3 miljoen euro. (€65000000, -). Ik vind dit echt belachelijk terwijl er gekort word op gehandicapten! Verder komen er ook nog extra kosten bij zoals overdreven veel politie. Die horen toch boeven te vangen en mensen te redden die het slachtoffer worden van zinloos geweld!

Iedereen klaagt maar over de belachelijk hoge salarissen van topmannen, maar de koningin met haar 3 miljoen per jaar is denk één van de best verdienende vrouwen in Nederland. En wat doet ze nou eigenlijk allemaal? De hele dag lintjes doorknippen en wetsvoorstellen ondertekenen en mensen laten werken voor haar.

Van mij mogen ze van Nederland een republiek maken.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  2. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Van mij mag Nederland een republiek worden. Ik vind het ook belachelijk, beatrix met haar miljarden (van ons belastinggeld!) en nog moeten we bezuinigen.

/edit:
    wat ik helemaal erg vind zijn de begrafenissen (spelling?) enzo. Oke het is jammer dat er iemand doodgaat. Maar dat ze half Den Haag/Delft afsluiten! Ik kon me school amper bereiken! Allemaal voor 1 persoon... onzin.

Laatst bewerkt: 30 apr 2004
  3. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    LEVE DE REPUBLIEK!!!!!!!!!

allemaal onzin zo`n koningshuis..... gaan ze trouwen kost dat de bevolking een paar MILJOEN voor ff de straten opnieuw te leggen omdat er toevallig een steentje fout ligt oid..... nee nee, geen monarchie voor deze jongen!

4. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Zo hoort het! een monarchie... het lijkt wel of we in de middeleeuwen leven!

/edit: zo te zien zijn wij niet de enige die zo denken:
    http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?t=48754&highlight=koningshuis

5. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Hier ben ik blij om, ik dacht dat ik de enige was die dit maar onzin vond...
    Tjonge jonge....
    Hoezo zinloos? :{

6. Ik had in een krant gelezen dat de koningin de kerk het (een grondige schoonmaak) nog niet schoon genoeg vond! Hoe arrogant kun je zijn!

Is er een partij die tegen het koningshuis is? Dan ga ik daar op stemmen als ik achttien word.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2004
  7. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Wat ik ook zo'n onzin vind, het zijn eigenlijk helemaal geen speciale mensen...

Dat er nou heel lang geleden een koning is uitgeroepen, ok..
    Maar dat zijn kinderen etc ook koningin of koning moeten worden, vind ik maar onzin...
    Zij hebben het geluk gehad, in het goede gezin terecht te komen.. :{

Ik vind niet dat wij dan 'minder' zijn dan hun..

Ach jah....

8. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Juist, en hoe zit het met gelijke kansen? Gelijke kansen mijn aars, weg met de konining :p

9. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nederland is vroeger gesticht als republiek. Dus leve de republiek der verenigde Nederlanden.

10. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    De SP volgens mij. Maar echt op de SP stemmen voor dit gaat een beetje ver vind je niet.
    (pssst...http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?t=48754&highlight=koningshuis voordat de mods boos worden ;) )

11. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Helemaal mee eens!! maar dat wordt het toch niet (tenzij we met alle xbwmembers het koningshuis bestormen) maar aangezien iedereen liever op een andere manier sterft heb ik wel 'n paar dingetjes te zeggen:
    Het inkomen van het koningshuis moet geminimaliseerd worden!
    Ze weten gewoon niet hoe ze het geld goed moeten besteden in dit land...
    Begrafenissen en Huwlijken hoeven lang niet zo uitgebreid te zijn.
    Als ze bezuinigen, bezuinig dan op iets waarvan het niet zoveel uitmaakt
    Laat die andere landen niet tot de EU toe! (daardoor zakt de waarde van ons geld nog meer, en de mensen uit de toegevoegde landen krijgen al het werk omdat ze goedkoper zijn!)
    Topsalarissen moeten worden afgeschaft! (die man van de hartstichting wou z'n loon niet laten verminderen!! maar nu istie wel ontslagen)
    *rook komt van het toetsenbord af*

12. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook voor een republiek, maar toch vind ik dat de koningin zeker ergens voor staat. Dankzij ons koningshuis worden we veel meer gerespecteerd in "vreemde" landen als Japan en China. De koningin kan namelijk heel makkelijk op bezoek komen in die landen, en wordt daar als een vorst behandelt, waardoor ze meer tegen ons land gaan opkijken en met ons willen handelen. Dus niet zo snel zeggen dat de koningin nergens voor staat.

13. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
  14. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben niet echt tegen het koningshuis. Maar erg pro het koningshuis ben ik ook niet. Ik vind wel dat ze een veel lager uitkering moet krijgen. Het is toch nergens voor nodig om iemand die er alleen is voor 'de show', miljoenen per jaar te geven. Zoveel geld kan ze nog geeneens opmaken.

15. Alborz

Alborz Guest

wil iemand deze sluiten

16. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ach laat het koningshuis..is leuk voor de oudjes en de kindertjes

17. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo? Er onstaat toch een prima conversatie? Niet zeuren... Dit is echt de zieligste post die ik ooit heb gezien: Wanabe modje :p

Maar goed, opzich heeft dingetje (weet zn naam ff nie) een punt, de koningin kan prima bij japan en china e.d. op bezoek :p

EDIT: het goede punt kwam dus van DS the best.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wat dacht je nou? Dat een republiek goedkoper was dan een monarchie? Think again...

En Beatrix doet niks? Dat zou ik ook nog maar even goed onderzoeken voordat je daar uitspraken over gaat doen. Het is bewezen dat een Koningshuis veel gemakkelijker contact en relaties maakt met andere landen dan een president. Het Koningshuis heeft een symbolische functie en zorgt ervoor dat er nooit een kwaadwillende aan de macht kan komen. Daarnaasts onderhoudt Beatrix voor ons dus die buitenlandse relaties en contacten.

Wil niet zeggen dat ik het weinig vind wat ze verdiend, of dat ik het eerlijk vind dat het in de familie zit. Ik weet alleen wel dat een republiek duurder is dan het koningshuis, en de sfeer bevalt me ook wel. Beetje koninginnendag etc Oranje :)

Deel Deze Pagina