1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Voorstel/Bazaar] Een FAQ Maken? Bestaande uitbreiden?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Banzaiaap, 3 apr 2008.

  1. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo. :9

    Is het misschien niet een goed plan om een FAQ te maken met de belangrijkste vragen en tips over de Xbazaar en wat je wel en vooral niet moet doen?

    Met dingen zoals

    - Hoeveel postzegels moet je op je pakketje/envelop plakken
    - Hoe verpak ik mijn product
    - Wat is de veiligste handelmethode (bijv eerst betalen, dan verzenden..)

    Ik had een tijd geleden al zo'n soort topic gemaakt in de Bazaar maar die is vrij snel dichtgegooid toen..:emo: Het zou toen in de groep (van de mods neem ik aan) gegooid worden, maar ik heb er nooit weer wat van gehoord :9 Dus dan zo maar. :)

    De groente
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mja, ik denk dat het vooral voor nieuwkomers best spannend is, en dan is het inderdaad makkelijk dat er een topic is met wat voor een envelop je moet hebben, om maar iets simpels te noemen.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ja, het zou in principe wel handig zijn. Ik heb al 110+ deals achter de rug, en heb wel eens meegemaakt (misschien iets van 6 keer) dat men niet wist hoe hij de game moest versturen.
     
  4. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk het onzin om dingen te gaan toevoegen als : hoeveel postzegels moet ik op de game doen? en dat soort dingen.

    Mensen kunnen dat best zelf uitzoeken , lang leve google en www.tnt.nl

    Verder ben ik van mening dat ieder weldenkend mens een spel of hard ware zo zou moeten kunnen inpakken dat het niet beschadigd of breekt.

    Het geeft nooit als leden wat vragen maar we zijn geen leerschool games verkopen , er mag best wel wat moeite gedaan worden i.p.v alles als hap klare brokken aan te bieden

    Das 6,6 % van al je deals , ik hou dat gewoon op luie mensen...
     
  5. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen :)

    Vind het zelf ook onzin. Alles is te vinden op internet en de rest is gewoon logisch nadenken.
     
  6. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff.. Nou een beetje service naar je community en misschien een discussietopic hierover is ongetwijfeld een toevoeging. Maar dat is hier blijkbaar niet gewenst :mad:
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Voordat je besluit te gaan verkopen moet je je eerst eens gaan verdiepen in hoe je dingen kunt versturen, verpakken en hoeveel postzegels erop moeten.

    Moeten we straks ook gaan uitleggen aan mensen hoe we boterhammen moeten smeren, leren fietsen en hoe je je radio harder of zachter moet zetten? :{

    Ik vind het helemaal niks, sorry. Hierdoor zul je alleen maar meer problemen krijgen in plaats van dat je problemen gaat voorkomen.
    Mensen gaan zich nu beroepen op het feit dat het op het forum stond. Dus mocht er iets misgaan, dan nog zullen ze zich hier op beroepen.

    Een verkoop/aankoop is een transactie tussen 2 personen, die moeten dan samen maar uitvechten hoe ze het willen opsturen/versturen.
    Of, als je naar het postkantoor gaat en je geeft aan dat je een dvd wilt versturen, dan zal de verkoper daar je wel een bubbleenvelop meegeven die je daar direct kunt afstempelen. Probleem ook opgelost. :thumbs:
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Kijk o.a. hier even :)
     
  9. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik vind het daarintegen weer een goed idee. Er zijn genoeg (jongere) gamers die niet weten hoe ze op de juiste manier een pakket moeten verzenden. De Xbazar draagt een groot deel aan het forum, het lijkt me dan ook wel een aardig idee om mensen te helpen die niet zo ervaren zijn in het online verkopen. En wat kan het kwaad om een klein onderwerpje te openen over games op de juiste manier te verpakkken. Lijkt me genoeg bijdragen aan de community en voorkomt misschien veel slechte deals.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Gewoon je meuk verzenden op een manier dat het onderweg niet beschadigd zal raken. Bubbeltjesenveloppen e.d. :thumbs:
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En dat soort tips moeten gewoon in een centraal hulp topic geplaatst worden. :b:
    Dat is zoals gezegd een kleine moeite, en het is gewoon erg handig om dat soort dingen centraal te hebben staan zodat je het even snel kan opzoeken.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Yeah bubbelenveloppen FTW!!! \o/
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Er is blijkbaar behoefte aan, dus ik zal wel even een post aan deze thread vastmaken met die info: X-Bazar Regelement: Topictitels, Kicken, Verlotingen, Tips, etc.

    Wat kost het versturen van een game tegenwoordig?


    //edit; eigenlijk bestaat de thread waar in de startpost om wordt gevraagd dus al. Maar er kunnen dus best wel wat dingetjes aan toegevoegd worden. :)
     
  14. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    8)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor brievenbuspost binnenland:

    0-20 g. 0,44
    20-50 g. 0,88
    50-100 g. 1,32
    100-250 g. 1,76
    250-500 g. 2,20
    500 gr.-3 kg. 2,64

    Brievenbuspost Buitenland:

    Europa Priority Standard
    0 - 20 g. € 0,75 € 0,70
    20 - 50 g. € 1,50 € 1,40
    50 - 100 g. € 2,25 € 2,10
    100 - 250 g. € 3,00 € 2,80
    250 - 500 g. € 6,00 € 4,20
    500 - 2 kg. € 9,00 € 7,00

    Pakketpost
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ehm. Dank je. :{
    Ik probeer je nog tegemoet te komen, krijg je dit. :thumbs:


    Thanks.

    Ik zal zo even een post toevoegen aan de huidige X-Bazar Faq. :)
     
  17. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou, de verloedering en gemakzucht is dus ook hier een feit.


    *account door shredder haalt*
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik was het met je vorige post zeker wel eens hoor. Maar goed, blijkbaar hebben sommige mensen behoefte aan wat algemene informatie. Dat is toch ook geen probleem? Als dat voor jou niet van toepassing is, dan lees je de X-Bazar Faq gewoon niet. :)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Is opzich wel handig. Maaruh, ik plak er altijd 4 postzegels op, dit hoort toch ? 8)
     
  20. Remco

    Remco Guest

    of je geeft het af bij je postkantoor, maar idd 4 postzegel is goed voor 1 game ja
     

Deel Deze Pagina