1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

VOORSTEL: Geef de threadstarter moderator rechten: samen houden we het dan netjes!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fireballs_nl, 14 mrt 2003.

1. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    wouter, Doordat ik laatst in een thread het erover had dat ik baalde dat jullie de grens van elite zo hoog vond, werd ik al gelijk een schoolkindje o.i.d genoemd.

Ik wilde Fireballs_nl er alleen maar op wijzen omdat er nog wel eens zonder pardon sig's van mensen worden verwijderd (door jou) dus ik wilde voorkomen dat dat ook bij Fireballs_NL zou gebeuren.

p.s: Ik heb je PM wel ontvangen, ik zal er op letten!!

2. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Lieve lieve Wouter :+

We ******* blijkbaar toch langs elkaar (?). Ik heb het niet over het recht van slotjes maar over het recht to keep it clean!

Het onderhouden van je posting is het weghalen van offtopic zaken en ander misdragingen binnen je gestarte thread en niets anders 8) !!!!

Het erop wijzen dat iemand offtopic gaat is weer zelfs vervuiling!...weer een post erbij in je thread. Wat ik bv doe is mij originele posting (n.a.v. maken thread) daar mijn waarschuwingen uit te delen, met de namen die in overtreding waren.......probleem dan is juist dat ik niets aan de de al offtopic geplaatste postings in mijn thread kan doen (DELETE).

Snappie nou? :confused:

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik denk dat er al gauw misbruik van wordt gemaakt, en dat het ook niet nodig is.

Ten eerste: wat wouter al zei: threads die moderatie vereisen, worden vaak gestart door degenen die hoogstwaarschijnlijk niet met hun modrechten om kunnen gaan. Je krijgt een wel hele vreemde situatie als een newbie een thread opent en dat hij dan gelijk de "baas" is over die thread, hoewel ie net komt kijken.

Ten tweede: het risico op misbruik is erg groot. Threads kunnen dan gesloten worden als er net een leuke discussie op gang komt, of zoals Fardo zei worden heropend als een mod er een slot op gegooid heeft. En als je members ook nog eens de mogelijkheid geeft andermans threads te editen en te verwijderen, wordt daar geheid misbruik van gemaakt. Zo kan iemand posts verwijderen als daar een antwoord in staat dat hem niet aanstaat, of van iemand die hij niet mag. Erger nog: berichten van mods kunnen dan ook erg eenvoudig verwijderd worden. Ook kunnen berichten van anderen zo aangepast worden dat het heel makkelijk is om anderen zwart te maken. Zo verliezen wij ook de controle. Ik zeg niet dat iedereen dat zal doen, maar dat er in zo'n situatie door sommigen missbruik zal worden gemaakt, weet ik haast wel zeker.

Tot slot: Het aantal slotjes rijst nu idd enorm de pan uit. Maar zoals je waarschijnlijk al wel gezien hebt, is dit voornamelijk in het Lan/Live forum. Dat is wel te verklaren. Iedereen heeft zich deze week massaal op de hype die Live heet gestort, waardoor er een soort van gekte is ontstaan, die soms aan het hysterische grenst. Op 30 threads in de trend: "Jaaaah ik heb mun kitjuh!" Staat natuurlijk niemand te wachten. Natuurlijk zijn er ook een hoop mensen met problemen met het installeren, en die openen ook allemaal een nieuwe thread, terwijl het meerendeel al ergens vermeld staat. Daarnaast zijn er een hoop centrale threads aangemaakt waar veel vragen in gesteld kunnen worden.

Idd, het is nu een chaos in dat forum, maar ik verwacht dat dat binnen enkele dagen wel voorbij moet zijn, als de meesten Xbox live voor elkaar hebben. Het geven van modrechten aan threadstarters zal die chaos niet beperken imho, sterker nog, het lijkt mij eerder dat de zaak dan helemaal escaleert.

4. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    DarwinDuck,

Allereerst dank voor je uitgebreid antwoord waar ik graag op in wil gaan. Ik heb daarvan fragmentjes genomen....
    je slaat precies de spijker op de kop: de discussie is juist WELKE rechten en of dat technisch mogelijk is natuurlijk...want:
    en daar gaat het juist om: alleen de mogelijkheid tot editen of verwijderen van postings (zie eerdere postings van me 8) ) Ook hier weer kijken we meteen naar de negatieve dingen, alhoewel ik je wel goed begrijp. Vergelijk het maar met een voorzitter in een vergadering: die bewaakt over de voortgang van het gesprek en grijpt zonodig in. Hier zie ik het ook niet anders. Misdraging? Ban door hoofd mod'ers. Geen tussenweg daarin. Weet je nog die rare uitspraak van me? Gedogen...dan gaat men toch nergens in geloven ;)
    Dat ligt er dus weer natuurlijk aan wat er (technisch) mogelijk is. Maar...zodra je heel duidelijk naar voren brengt wat de regels zijn en wat de consequenties zijn van misstappen (bannen) zou dit toch moeten kunnen werken. het is altijd een klein groepje die het daarna kan verzieken...

Of in het uiterste geval: denk dan aan model posters die altijd hun werk goed hebben gedaan waarvan jullie zeggen: die mag ook wel modden. Ga in dit geval dan selectiever mod rechten uitdelen bv. Het is maar een idee hoor.

Basis blijft dat ik er erg voor ben om een essentieel rechtenpakket te krijgen als threadstarter (alleen edit <dat wordt ook gelogd namelijk> en deleten offtopic postings). of is dit zelfs niet eens technisch mogelijk? Dat kan natuurlijk ook!

Ik zie jullie reactie weer graag tegemoet.

ennuh....let eens op mijn signature...blokkie en Wouter...8) die is al aardig geslonken he? (nee, ik heb geen spellen verkocht hihi)

5. IK NL

IK NL Guest

hmmm, ik zie ook de voordelen hiervan wel maar de nadelen werken hier tegen op denk ik.

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Precies. Misbruik valt bij zo'n systeem imo niet te voorkomen, en dat is natuurlijk niet wat we willen.

En daarnaast denk ik dat wij als mod de boel redelijk onder controle hebben.

7. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan nog even een reactie op mn laatste stuk? ;)

8. IK NL

IK NL Guest

stel nou dat het zo wordt: ik open een thread en iemand plaatst daarin en reactie die mij niet aanstaat hup delete, dan vervalt de vrijheid van meningsuiting dus omdat de threadstarter bepaald wat wel en niet leuk is, nu doen de mods dat maar die houden meer rekening met het algemeen belang dan het individuel belang, gelukkig en dit is maar 1 van de vele nadelen die dus opwegen tegen de voordelen.

9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    mag die ava van fireballs niet wat kleiner? Ten eerste mag het niet en ten tweede is het zeer irrtant als het beeld zo schokt tijdens het scrollen

10. IK NL

IK NL Guest

288 karakters is nog steeds 38 teveel strikt gezien :)

11. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    oei was dat trouwens geen off topic? :eek: :+

ik bedoel het stuk als reactie van die zwart gevleugelde eend :D (lief bedoeld)

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik weet niet hoe het zit met de technische mogelijkheden om zo'n voorstel te realiseren, dus daarvoor moet je niet bij mij zijn, maar bij wouter of jorrit.

Dan nog ben ik geen voorstander van je voorstel. Ook als je alleen maar edit-rechten geeft, voorkom je misbruik niet. Het wordt dan namelijk wel erg makkelijk om iemand bepaalde woorden in de mond te leggen. En ik blijf erbij dat er genoeg moderators zijn om de boel op orde te houden.

13. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    /off topic

Ten eerste: Kleiner? Hij voldoet aan de gestelde eisen. Groter mag je en kan je niet uploaden :+

Ten tweede: heb jij een 486 met 0,5MB grafisch geheugen? 8)

Niemand ooit over gehoord. Ik zal kijken of ik hem nog schokkender kan maken :+

14. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb ook totaal geen problemen met schokkende scrol's ofzo...je sig is mooi geworden..(als je van roze en paars houd..:+)

Kan er geen proef periode o.i.d. worden ingesteld met deze functie, van een maand/week, om te kijken of het wel/niet werkt. Want op deze manier komen we er nooit uit??

Deel Deze Pagina