1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Voorstel] Tijdelijke Ban voor pre-release game geblaat

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 8 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal NIET MEE EENS!!! Want kun JIJ of iemand anders bewijzen dat iemand wel of niet bijvoorbeeld een import game hebben??? In mijn ogen is het meer een vorm van jaloezie!

Ikzelf heb ook een Amerikaanse Xbox en sommige games staan ook bij mij op de pre-orderlist... (jij toch ook?) En wat dacht je van bv. amerikanen op een Nederlandse forum...?

[Je schopt een vermeend winkeldief normiliter ook niet zomaar in mekaar!]

Dit is geen flame naar jou toe trouwens, maar als je niet aan kan tonen of iemand wel of niet een ee nimport game heeft, dan mag je 'm gewoon niet bannen. dat heet bevooroordeeld zijn....

Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  2. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    @ Fardo: Goed idee, ben ik helemaal mee eens!

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb ik ben het ook wel met je eens Lucky13 .... alleen zie ik nu te vaak mensen het spel afkraken als ze het spel maar met een half oog gespeeld hebben, want de volgende download is al binnen.

Bedrijven als Aclaim gaan falliet als mensen hun spellen niet kopen en de prijzen van games blijven hoog, omdat er te weinig van verkocht worden. Je pikt de mensen met een illegale versie er trouwens zo uit. Ze krijgen bijna alle games binnen.

Fora als Teamxbox , IGN en Gamespot treden zelfs harder op...

4. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het eens met Fardo. Threads als PES4, Juiced en bijv. Kingdom under Fire zijn nou gewoon eenmaal illegale spellen nu ondertussen niet meer want ze zijn gereleased in Amerika maar toen de threads waren geopend nog niet. Dat word niet getolereerd op xboxworld.nl dus respecteer dat dan gewoon. Wat je thuis doet moet je zelf weten en maakt me ook niks uit. Maar er zijn nu eenmaal regels...

Over een NTSC xbox met bijhorend NTSC spel is natuurlijk niks mis mee (is ook niet illegaal) maar het komt vaak voor dat bepaalde spellen nou eenmaal eerder gereleased worden in NTSC formaat dan Pal sommige komen niet eens uit voor Pal. Misschien moet hier een nieuwe regel voor worden bedacht of er wel of niet over gepraat mag worden over NTSC variant van een spel dit in verband met het "spoilen" van een spel gewoon om het feit dat spel hier (pal) nog niet gereleased is.

Ik zelf heb het geluk dat ik vaak spellen kan spelen voordat ze gereleased mogen worden in Nederland omdat een vriend van mij bedrijfsleider is en een andere vriend op de inkoop zit van een bekende winkel keten. Dit scheelt van een paar dagen tot langer voor de release datum. Mag je er dan ook over praten of moet misschien daar ook wat voor bedacht worden?

5. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Dat slaat natuurlijk weer nergens op!

Hoezo omdat jij de game niet eerder kan krijgen dan de NL release data, wil nog niet zeggen dat je metteen die mensen die dat wel kunnen moet gaan benadelen! ( bannen ).
    Deze mensen kunnen dan toch nog wel gewoon vertellen wat ze van het spel vinden! Who cares.
    Zolang ze maar niet het hele verhaal of wat dan ook gaan verklappen.

Voor de rest zijn er toch geen problemen ? :confused:

Dit is gewoon mierenneuken! zo kan je overal wel een ban voor krijgen

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik kan de game wel eerder krijgen dan een NL release ... maar ik blaat er niet over .. Er word gewoon misbruik van gemaakt ... nogmaals lees deze threads eens door PES4, "Juiced" en Kingdom Under Fire .... deze games zijn nog niet uit ... ook nog niet in Amerika, maar er zijn wel ilegale versies te vinden ...Tja, dan lok je het wel uit

Threads als PES4, Juiced en bijv. Kingdom under Fire zijn threads waar ik me aan erger

Paar dagen voor de release is geen probleem er zijn altijd mensen die hem eerder hebben en daar mag je best over praten .... Maar een paar maanden voor de Nederlandse release... tja ... waarom kan je dan niet wachten

7. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Kunnen de mods (of desbetreffende personen) hier niet over mee discusseren en misschien het reglement aanpassen?

8. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mods zijn denk ik vandaag een beetje afwezig volgens mij zijn ze fable aan het uitspelen ;) .

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Erger je aan gepats van IK HEB HEM LEKKER!!! of dat mensen over het spel praten die m al hebben?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zoals ik al zei "Het is not done er over te praten" ... Deze games kan je niet op een legale manier spelen en daar erger ik me aan ...Dus elke reactie is imho patsen en deze Beta spellen komen niet volledig tot hun recht. Lees die thread maar eens door dan begrijp je precies wat ik bedoel

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt toch ook een thread maken en praten over een game voordat hij uit is. Je kunt toch ook mee praten als je hem nog niet hebt omdat je er over gelezen hebt of trailers bekeken hebt. Betekend toch nog niet dat je meteen een illegale versie heb van een game of wel ?

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Laat duidelijk zijn dat wat volgt op eigen titel is en niet een algemene mening (tenminste voor zover ik weet :)).

Er is beleid omtrent mod chips/gemodde xboxen en gedownloade games. In de genoemde draden zijn mensen aangesproken op hun gedrag, officieel gewaarschuwd en hier en daar gebant (voor kortere of langere duur). Oftewel de regels zijn toegepast.

Waar de ene mod een waarschuwing plaatst, kan de ander misschien eerder optreden dmv van bannen. We zijn allen mensen en schatten situaties dan ook anders in. Maar om te zeggen dat er nieuw beleid moet worden gemaakt gaat mij wat ver, er is beleid.

Wel verbaas ik me in de desbetreffende draden over het gedrag van mensen die van mening zijn dat posts in strijd zijn met het beleid. In plaats van een melding aan een mod te maken, wordt in de draden niet meer over het onderwerp gesproken (de game) maar over het downloaden zelf. Aangezien dat in die draden niet de bedoeling is (het gaat over de game) is dat ook in strijd met het beleid en het vervuild de draden op gelijke wijze.

Wat dan ook denk ik handiger is om jezelf, hoe moeilijk misschien, te beperken tot een melding aan een mod (mijn voorkeur heet per pm) en inhoudelijk niet op het downloaden in de draad in te gaan.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Cole Trickle - Daar ben ik het helemaal mee eens ... ;) ... maar goed soms zijn sommige regels niet echt duidelijk.. zo staat in het beleid niet duidelijk dat er niet over games gesproken mag worden, dus zit je in een schemer gebied :eek:

Ik opende deze thread ook meer uit frustraties van reacties van andere en vroeg me af wat nu het beleid is om trent de games

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat jij dus wil is dat we pas mogen praten over een game wanneer die in de winkel ligt ?

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja of een paar dagen er voor ... Zo dat je een objectieve mening kan geven en over beta games zoals PES4 is het nog iets lastiger praten... Leuk om te spelen, maar houd je mening een tijdje voor je zelf. Ik ken genoeg mensen met een modchip waar van ik weet dat ze ook alle spellen hebben, maar die hier wel muis en muis stil over zijn en hun mening pas geven vlak voor een release :cool:

16. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ja er is toch een demo van Juiced verschenen ? Dus logisch dat mensen daar over praten! en PES4 is ook op demo!

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Niet voor de Xbox (je kan de xbox debug versies alleen spelen op een xbox debug, welke je alleen kan kopen/krijgen van microsoft)

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Maar er zijn toch mensen die de nieuwtjes en features van een game willen weten en daarover willen discussiëren ? Ik begrijp wel waar je heen wilt, maar dit gaat wel ten koste van anderen. Er zijn toch ook mensen die de game nog niet hebben maar er toc over willen praten.

19. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Aan de ene kant vind ik dat je zeker een punt hebt, sommige threads hebben alleen maar reacties als 'vet, ik heb hem nu al binnen' en serieuze spoilers zonder dat er spoilertags omheen staan en dat verruïneert een hoop van het plezier dat je kan beleven als je de game voor de eerste keer speelt en alles ontdekt.

En natuurlijk gaat het erom dat er in de threads informatie over de games staat, maar dit soort bedervende informatie is ook niet de bedoeling.

Een ban lijkt me te zwaar, maar de mods mogen best wat zwaarder optreden. Je zou kunnen denken aan het verwijderen van dit soort posts of een waarschuwing.

Maar aan de andere kant, er zijn natuurlijk genoeg mensen die wel graag willen weten hoe het spel gaat en hoe het speelt e.d. en je kunt de mensen die dat soort vragen beantwoorden natuurlijk niet straffen voor het behulpzaam zijn (ik heb het hier over mensen die de NTSC-versie hebben en niet een illegale download).

BTW, er is wel een demo van Juiced, check de laatste OXM maar ;)

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben voor maarja het is een lastige kwestie. Om de een of andere reden willen mensen namelijk altijd praten over hun game onder het motto ik heb hem NTSC. Die paar mensen die hem echt NTSC hebben zullen het waarschijnlijk niet eens erg vinden dat ze er nog niet uitgebreid over kunnen praten. Fardo bijvoorbeeld vind dit ook geen probleem.

Als het duidelijk is dat het over een illigaal exemplaar gaat vind ik ten minsten een OW wel op zijn plaats, maarja ik maak het beleid natuurlijk niet alleen :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina