1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Voorstel] Tijdelijke Ban voor pre-release game geblaat

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 8 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je post alleen als je er mee te koop wil lopen ... mensen die de game eerder hebben lopen te patsen

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Waarom zulke kerels niet bannen tot 1 week na de releasedatum van de game.
    Maakt niet uit of die game de volgende week uitkomt, of pas 1 maand later , ik ben vrijwel zeker dat je er op deze manier maar 1 keer een voorbeeld hoeft te stellen en dat de andere het dan wel begrepen zullen hebben :+

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb dat vind ik persoonlijk ook

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zoals jij vorig jaar deed toen je de ntsc versie KoTOR in je bezit had, terwijl Nederland nog 3 maanden moest wachten? :{

5. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Hypocriet beleid!

Ik heb tot nu toe de Halohype niet echt gevolgd. Dus toen ik hoorde van het uitlekken van de franse versie van Halo2 was ik niet echt onder de indruk. Het gebeurd namelijk met bijna elke game dat er versies eerder uitlekken en te downloaden zijn.

Maar de reacties door crew en members van Xbw gaat echt nergens over. Er wordt nu gedaan alsof de grootste misdaad ooit is gepleegd. Als dus een ander spel gedownload wordt is het kennelijk minder erg dan Halo2?? Want dan is het "alleen maar" een andere ontwikkelaar die geld verliest.

Als XBW dit echt zo'n serieuze zaak vind, moeten ze ook bij alle andere games die al eerder in omloop zijn maatregelen nemen. Dus ook Pro Evo, Juiced and so on....

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb het over alle games hoor :{ en Halo 2 was de spreekwoordelijke druppel

Ja .. ik weet dat NTSC xbox'ers ook niets meer kunnen posten, maar dat neem ik op de koop toe. Ik had ook Fable, Prince of Persia en Ninja Gaiden uit amerika ... maar daar heb ik nie zo mee lopen te patsen

zoals ik zei in mijn eerste post

Laatst bewerkt: 16 okt 2004
  7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Bij andere threads waar men over gedownloade games praat, is en wordt toch anders ook gewoon ingegrepen hoor. Post worden verwijderd, members gewaarschuwd e.d. Soms vielen (en vallen) hierbij steekjes, maarja dat kan gebeuren nietwaar.

Dat er met Halo 2 nu zo ontzettend fel wordt gereageerd is verder ook niet meer dan logisch. Dit is voor vrijwel de gehele Xbox community de belangrijkste release, en toen dus een paar dagen geleden ineens daar het nieuws kwam dat er een uitgelekte versie van was schoten het aantal posts/threads hierover als paddestoelen uit de grond. Veel meer dan bij welke andere game dan ook en daar moest in allereil op worden gereageerd door de crew.

Dat sommige mensen op dit forum bepaalde zaken simpelweg niet kunnen of willen begrijpen weten we nu onderhand wel.

Laatst bewerkt: 16 okt 2004
  8. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het onzin dat mensen niet mogen patsen met de zogenaamde NTSC games.
    Ze moeten zelf weten dat ze niet meer als een ''echte'' gamer worden aan gezien.
    En laat ze maar lekker worden gepakt op Xbox Live.
    Een ban is overbodig want dan krijg je een geboorte overschot van nieuwe accounts.

9. dinero

dinero Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En jij bent dan jaloers, loop niet zo te klagen kerel.... Tzijn maar spelletjes, als je niets wilt weten over een game die nog niet uit is lees je toch gewoon zo'n topic niet.

Maargoed er zijn natuurlijk altijd weer van die hopeloze gevallen die dan tegen hun zin een hele walktrough gaan doorlezen en daarna kwaad worden omdat ze het niet vinden kunnen en ze nu niet meer van een spel kunnen genieten :{

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    neenee...als je vantevoren met een thread bezig bent over een spel, en je bent alle geruchten aant doornemen en heel enthousiast aant doen...dan ist niet leuk als er iemand komt die ff fijn gaat vertellen hoe t spel is.
    dan wordt t voor anderen verpest

11. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het modereren van alles over de Halo 2 leak echt achterlijk en hypocriet. het downloaden van een game is illegaal, het praten erover niet.

Als het erom gaat dat het verhaal gespoild word is het ook onzin want dit gebeurt; (A bij elk spel en (B is dit op te lossen door een Halo 2 *spoilers* thread te maken

Ook krijg ik het gevoel dat veel sites nu voor hun leven bij bungie aan het kontenlikken zijn (users (temp) bannen, en ultra strak modden) om zo misschien de game sneller te krijgen of whatever, want in andere gevallen van leaks van beta's en full games dik voor de launch is dit nog >nooit< voorgekomen.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Wacht ff je zegt dus:

• Het downloaden van een game is ilegaal is, maar het praten er over niet en daarom is er geen straf nodig
    • Het vermoorden van een persoon is ilegaal, maar het praten er over niet en daarom is er geen straf nodig
    • Het stelen van geld uit een bank is ilegaal, maar het er over praten niet en daarom is er geen straf nodig
    • Het stelen van een game uit een winkel is ilegaal, maar het er over praten niet en daarom is er geen straf nodig
    • Het stelen van een snoepje (door een kind/ouder) uit een winkel is ilegaal, maar het er over praten niet en daarom is er geen straf nodig

:{

Als je gaat zeggen: Dit is appels met peren vergelijken. Dan heb je een punt, maar al deze voorbeelden zijn niet met elkaar te vergelijken. Klopt maar de strafmaat is ook anders en op al deze "ilegale" dingen word je aangesproken of bestraft, omdat de gemeenschap een beleid heeft gemaakt. Zo ook hier, je krijgt een ban en mag je zonde overdenken.

Ik vind idd nog steeds dat dit beleid ook moet gelden voor de andere games ... ik vind het ook nog vreemd dat deze regel nog niet in het beleid is opgenomen of is aangekondigd, maar ik denk dat het een kwestie van tijd is

Als je zo graag wilt patsen of iemand ander zijn lol wilt ontnemen. Maak dan een eigen site, maar val de community niet lastig _0/

Laatst bewerkt: 18 okt 2004
  13. dinero

dinero Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een beetje vreemd, hoe je dat zegt...
    Zowieso heb ik de indruk dat jij iemand met een ntsc(import) versie al illigaal bezig vindt terwijl dat persoon er dan gewoon voor heeft betaald (en als dat niet zo is, bewijs het dan maar)
    Wat betreft halo 2, als iemand dat spel heeft moet het nu wel illigaal zijn, je moet die mensen gewoon duidelijk maken dat daar niet over wordt gepraat maar een ban is een beetje overdreven.

Maargoed, als iemand dus een ntsc versie heeft en daarover wat kleine feiten verteld is dat toch niet zo'n groot probleem aangezien de inhoud van de meeste games hier toch al 10 jaar voordat ie uitkomt bekendt is. Bij halo 2 is al zowat bekend welke wapens er bij zijn gekomen, welke voertuigen, de missie, de multiplayer opties... er valt niet veel meer te vertellen dusja loop gewoon niet zo te klagen zou ik zeggen.

14. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Over Halo 2 valt nog erg veel te vertellen 1 voorbeeld het hele verhaal. En wat je tegen Fardo zegt is ook weer dom want Fardo heeft een NTSC xbox. En wat je zegt over die mensen die over Halo2 praten nu het nog niet uit is heb je het weer fout want die mensen die luisteren gewoon niet. Als al de posts van de Halo 2 thread waren gewijzigd die gingen over de illigale versie dan wist je dat nu ook wel. En soms is het misschien wat beter om hardere maatregelen te nemen.

15. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier al een voorbeeld, van de topic: Pro Evolution Soccer 3, in de Overige Consoles forum.
    Suka zit gewoon iedereen jaloers te maken over dat hij/zij PES 4 heeft, dat hoort toch daar niet in die topic..?

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je al meld dit bericht aan een moderator gebriuikt of een moderator een pm gestuurd, want moderators lezen niet alle posts :)

17. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    Jou zou een punt hebben, ALS downloaden illegaal was, en dat is het in nederland niet. je mag namelijk downloaden / branden voor EIGEN gebruik Iemand vemoorden is wel illegaal om welke reden dan ook.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

:{

NB je mag alleen branden als je een legale kopie bezit

Laatst bewerkt: 18 okt 2004
  19. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Het is en blijft illegaal maar het wordt min of meer gedoogd en dan heb ik het meer over films en muziek downloaden voor eigen gebruik maar games zullen er ook wel onder vallen. Eerst was het zo dat je alleen een back-up mocht maken als je het origineel in je bezit had maar toen kwam breedband heel erg in opmars en ook het massaal downloaden. Providers kwamen met reclame zoals retesnel downloaden van muziek en films etc. terwijl iedereen wist dat ze het over programma's zoals Kazaa, bittorrent etc hadden want legale download site zoals iTunes enz. die bestonden toen helemaal nog niet. Er was toen veel ophef over want aan de ene kant was het downloaden illegaal en aan de andere kant adviteerden Providers ermee. Ik heb toen een programma gezien met o.a. minister Donner en er was ook iemand van BAF en die zeiden (kwam er op neer) dat als je heel sporadisch iets download er niets aan de hand is maar zo gauw als je het gaat verspreiden of geld aan verdienen ben je illegaal bezig... Maarja bij programma's als Kazaa of bittorent mag je eigenlijk downloaden maar het programma werkt ook weer zo dat je het ook moet delen (verspreiden) en dat mag weer niet. Heel vaag gebied net zoals met wiet, koffieshops mogen het wel verkopen maar het verbouwen van wiet is illegaal :confused:

Het komt er op neer dat als je muziek, films, games download voor jezelf er eigenlijk helemaal niets aan de hand is maar zodra je er geld aan gaat verdienen of massaal bestanden verspreid via het internet wel.

Games downloaden is niets erger dan bijvoorbeeld de nieuwste muziek of films downloaden. Allemaal copyrighted, allemaal veel geld en tijd in gestoken.

Dus voor de mensen die hier schreeuwen "games downloaden dat doe toch je niet" maar ondertussen wel de nieuwste muziek en films downloaden vind ik maar hypocriet!

Dus voor je moet voor je zelf weten of je wilt downloaden of niet.

20. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    LOL ja nu ben ik idd een beetje in de war |:- :+ (was vannacht een beetje moe 8) )

Je mag de game wel downloaden / branden / spelen als je het origineel bezit of daar recht op hebt.
    Eigenlijk is ALLES legaal (chippen ed.) zolang je van elk spel het orgineel hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina