1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voortgang/saved games overzetten van het ene Live account naar een andere?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sonya, 15 aug 2020.

  1. Sonya

    Sonya New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal,

    Allereerst: ik begrijp weinig van al het xbox-gedoe, zal wel ouderdom zijno_O.

    Op de xbox van mijn zoon heb ik onder zijn account games gespeeld en als ik het goed heb is de voortgang opgeslagen in Xbox Live.
    Hij heeft een Game Pass Ultimate abonnement.

    Ik ga de xbox van hem overnemen, omdat hij er niet meer op speelt.

    Zijn abonnement zal binnenkort eindigen en dan zal ikzelf een abonnement, dus onder mijn account, nemen.

    Kan ik de opgeslagen voortgang op Xbox Live, nu dus nog onder zijn account, overzetten naar mijn Live account?
    Anders ben ik al mijn gesavede games kwijt :eek:

    Mvg Sonya
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Ik heb sinds Xbox One niet gespeeld maar toen waren alle saves al account gebonden, dus omzetten gaat niet zover ik weet.

    Je zou eventueel de gamertag kunnen wijzigen en het profiel dat ie gewoon op jouw naam komt te staan.
     
  3. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Zoals Jorrie zegt, het wijzigen van de gamertag en profiel is de beste manier. Op die manier behoud je je voortgang, maar ook aankopen die al op dat account zijn verricht.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  4. Sonya

    Sonya New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt jongens.
    Maar ik weet niet wat en hoe mbt "het wijzigen van de gamertag en profiel".

    Ik ben echt een leek op het gebied van xbox.
    Graag even in debielentaal 8) wat ik precies moet doen.

    Sonya
     
  5. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Volgens instructies op de support-site: https://support.xbox.com/help/account-profile/profile/change-xbox-live-gamertag

    En d'r zijn genoeg videos op Youtube te vinden, zoals:



    Je kunt slechts 1 keer de naam gratis wijzigen, trouwens.
     
  6. Sonya

    Sonya New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt allemaal, ik ga het proberen!
     
    lwn vindt dit leuk.
  7. Sonya

    Sonya New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet even alles op een rij zetten om te voorkomen dat mijn zoon en/of ik onze voortgang verliest. Willen jullie kijken of onderstaande klopt?

    Account van mijn zoon heeft nu bijv. emailadres 123@hotmail.com

    Op het Live account staan de voortgang van hem en mij opgeslagen en de aangekochte games en Gamepass-abonnement staan op dit adres.

    Ik ga de gamertag en het emailadres wijzigen naar bijv. abc@gmail.com, het account blijft dus bestaan en alles hierboven genoemd ook. Gamepass loopt dus verder op dit account. Het is dan niet meer het account van mijn zoon maar van mij.

    Mijn account blijft/wordt de Home-account op de xbox.

    Mijn zoon maakt een nieuw account aan, ik neem aan dat dit weer met 123@hotmail.com kan.

    Hij kan dan mijn aangekochte gedeelde games spelen en krijgt vanaf dat moment dan zijn eigen xbox Live waarop zijn voortgang wordt opgeslagen.

    Maar zijn voortgang van de games die nu al zijn opgeslagen op Live, wordt dus mijn Live (niet meer van hem).

    Hoe verder dan wat hém betreft? Vanaf hier ben ik het even kwijt. Hij is dan toch de voortgang kwijt vanaf het moment dat ik van zijn account de mijne maak?

    Pfff...weet het even niet meer.
     
  8. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Correct, lijkt me.

    Dat weet ik niet zeker, maar het is aannemelijk van wel.

    Klopt. Jij neemt zijn account over, dus ook zijn voortgang. Hij is zijn voortgang dan kwijt.
     
  9. Sonya

    Sonya New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt Iwn.

    Als het home account dan dus op mijn naam/mijn account staat, en mijn zoon dus mijn gedeelde spellen gaat spelen, dan begint de opslag van zijn saved games dus op zijn (lege) Live account toch? Maw hij moet overnieuw beginnen.

    Alleen als hij gaat spelen op mijn account, dus ingelogd is onder mijn naam, kan hij verder gamen met de games waar hij al mee bezig was waarvan de opslag op mijn Live account staat.
    Dus advies aan hem is dan inloggen met eigen account bij het beginnen aan nieuwe games.

    Klopt he?
     
  10. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Yep :)
     

Deel Deze Pagina