Re: Re: Re: hmzz Nogmaals DS is NIET = DD5.1 Die Advanced scart dient om DD5.1 geluid te hebben met idd optische kabel. Maar je kan perfect Dolby Surround hebben met de std. kabels. (Ik heb een 5.1 set maar nog geen adv scart en toslink, dus bij mij staat ie voorlopig op DS).
daburnd88 je hebt hier in europa nog geen andere optie als de advanced scart cable voor een dolby surround signaal. de analoge kabel is hier nog niet te krijgen die een apart stereo voor en stereo achter geluid geeft.
hmzz het probleem ligt niet bij de verschillende dolby surround sets en versterkers. maar de mogelijke opties van de xbox zelf.
inderdaad. De games van de Xbox geven Dolby Digital 5.1 (GEEN dolby surround, want dat is analoog 3.1 (links, rechts, achter en bas)) het beste setje is echt serieus de 3500 van creative. voor de xbox dus. labtec heeft trouwens geen DD setjes. alleen analoge setjes kopen die 3500! hij is end of life, dus op = op
Hijs nog wel redelijk goed verkrijgbaar op dit moment. Ik stel de vraag maar voor de 3e keer Dat ding heeft toch geen dts ondersteuning???
Re: daburnd88 Dolby Surround werkt gewoon over het standaard stereo kabeltje. Dolby Digital 5.1 werkt via de advanced scart cable. Als je losse tulpstekkertjes wilt voor de aparte kanalen (2xvoor, 2xachter, center, bass) dan heb je een DD5.1 Decoder nodig met een optische digitale ingang. Deze sluit je aan op de advanced scart cable. Dit is alleen nodig als je een DD5.1 versterker hebt met analoge ingang. De veel genoemde creative set is een goedkope en goede oplossing. Het mooist is natuurlijk een vette DD5.1 set.
3de keer goeie keer 3500 vs 5700 Op de screenshots van de verpakkingen kun je zien dat bij de 5700 een DTS logo op de doos prijkt en bij de 3500 dus niet...
Re: hmzzz DTS heeft een hogere bitrate dan DD5.1 en geeft dus iets mooier geluid. Maar Xbox-games ondersteunen enkel DD5.1 dacht ik. DTS wordt pas interessant bij DVD's. Dan nog meestal regio1 DVD's. DD5.1 DTS
Re: Re: hmzzz oh je bedoeld die 24bits ondersteuning die alleen de audigy van creative levert. daar is een heel artikel over geweest dat zelfs die audigy hier toch geen gebruik van schijnt te maken. de xbox doet dit sowieso al niet, dus kan je dat daarmee wel vergeten. het verschil moet ook hoorbaar zijn en dat wordt het al zeker niet. daarvoor ben ik niet bereid 170 euro meer te betalen.
Re: Re: Re: hmzzz Euh... neen... daar weet ik niets van Ik bedoel de bitrate (kbps), vgl. het met mp3'tjes. bvb. 128kbps <-> 192kbps. Bij DTS is het geluid veel minder gecompresseerd op het DVD schijfje gezet (neemt dus ook meer plaats in) en klinkt dus beter. Ik geloof dat DD5.1 standaard aan 384kbps gecodeerd is (nu meestal 448kbps) en DTS 1536kbps (of soms 756kbps). Is het nu iets duidelijker?
De Xbox heeft een realtime DD5.1 Encoder aan boord. Voor games erg handig om te gebruiken voor realtime 3D sound. DTS zullen ze zelf in de game moeten bouwen, wat mij veel moeilijker lijkt en dus niet eens zoveel mooier. Voor DTS moet je natuurlijk ook goede speakers hebben.
Hoe zit het met deze speakerset http://www.americas.creative.com/products/product.asp?product=31&category=15&maincategory=3 Dit is de DTT 5.1 2500, en hij kan aangesloten worden op de Playstation2. Dus ook op de Xbox?? Op tweakers.net kost hij maar 105 euro!! Maar is het geluid ook goed, in vergelijking met de prijs.
hmzzz ik heb em ook, hij kan uiteraard worden aangesloten op de xbox, maar niet voor dolby digital gebruik. daarvoor heb je een optische aansluiting nodig en een advanced scart cable. dus daarvoor komt alleen de 3500 in aanmerking. die heb ik overigens ook.
Volgens creative zit er bij die 2500 ook een optical cable: Maar de tweakers prijs klopt niet, de goedkoopste is 227 euro
hmzzz dan heb je toch iets fout gelezen wat die zit er niet bij. een digitale din kabel wel, maar niet optisch. ik heb em zelf dus ik weet waar ik het over heb.