1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vragen] Koeling voor de Xbox 360 (Intercooler / Konig / etc)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door alisum41, 29 mrt 2006.

1. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/58/Nyko-Intercooler-360/p2/
    Waarschijnlijk heb je dit niet gelezen of misschien over het hoofd gezien.
    Wat nou kachel ze hebben dit apparaat getest en hij koelt wel degelijk.
    Die 360 maakt belachelijk veel herrie en dan nog niet eens goed koelen briljant.
    Die extra herrie van de intercooler neem ik er dan wel bij nog nooit een vastloper gehad.
    En die extra stroom die hij zou verbruiken slaat al helemaal nergens op.
    Als de 360 te weinig stroom krijgt gaat hij het echt niet doen hoor.
    Nee waarom zou je voor 29 euro het risico van een oververhitte 360 nemen.
    En als sommige mensen het zonde van het geld vinden nou dan koop je hem toch niet.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik lees op verschillende fora's brandplekken etc ... Persoonlijk vind ik de xbox 360 niet warmer worden dan mijn oude xbox of mijn dvd speler.

Als sommige mensen ban zijn dat de 360 overhit raakt koop je hem toch. Het maakt mij niet uit :). Maar deze dingen worden ontworpen, omdat mensen bang zijn dat de 360 te heet word. Terwijl deze best wel heet mag zijn. Ik hoorde trouwens dat de ps3 nog iets warmer word dan de 360?

Tevens heeft sledgehammer hem gerbuikt, dus ik vertrouw ook zijn ervaring.

De herrie wordt veroorzaakt door het lezen van de dvd's althans wat jij herrie noemt denk ik ... Hij maakt niet meer geluid dan mijn pc als ik in de dashboard ben

@tasso lees ook even de post boven jou

3. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    En zo zijn sommige mensen al bezig met hun derde of vierde 360.
    Dit zegt helemaal niks dat is het hem nu juist.
    Voordat ik de intercooler gebruikte werden mijn spellen loeiheet en nu zijn ze gewoon warm.
    Dan kan je zeggen dat de 360 warm mag worden maar helemaal gezond is het niet.
    En het lijkt me ook niet helemaal goed voor je games als ze heel heet worden.
    En er zijn meer mensen tevreden met hun intercooler dan ontevreden

4. kan je met dat ding ook liggend gebruiken omdat ik staand niks vind !

5. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die van mij ligt ook gewoon

6. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Momenteel kan je voor de xbox 360 verschillende soorten extra koeling krijgen:
    de Konig Xbox 360 Cooler King + AV
    Logic3 Cooling Fan Xbox 360
    Nyko Xbox 360 Intercooler

Ook heb ik sites gezien waar je de ingebouwde ventilatoren kan laten vervangen door betere/stillere

Wat vinden jullie van extra koeling? Koelen ze ook echt beter of is dat alleen maar 'make believe'.
    Is extra koeling een noodzaak om vastlopers en een RROD te voorkomen of eigenlijk overbodig, want die vastlopers/ROD krijg je toch wel (met of zonder extra koeling) en kan je dan het beste je geld bewaren voor iets anders.
    Maw: leeft je Xbox 360 langer met extra koeling of is dat te verwaarlozen?
    en welke van de bovenstaande opties is het beste?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Naar mijn mening zijn de koelers voor de 360 overbodig. Ik heb 2 launch 360's en nog geen problemen gehad. Dus ik mis de koelingen niet en ik denk dat de producenten op het gevoel van de consument in spelen. maw: Niet kopen (je hebt toch 3 jaar garantie op een ROD)

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zie het een beetje als een biostabil. Het staat leuk, maar echt veel doet het niet.

9. SanRox

SanRox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    biostabiel staat niet eens mooi, dus waar zijn de voordelen, heheheh

10. Jeroensky

Jeroensky Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten 1e:

Denk niet dat iedereen 2 360'ers tot zijn beschikking heeft

Ten 2e:

Je kan speelsessies verdelen over 2 machines waardoor de levensduur per console wordt verlengd.

Gemiddeld speel ik vanaf aankoop (10/2006) 3 uur per dag met uitschieters naar 5 of 6 uur. Mijn console is dan ook al twee keer in lijkzak opgestuurd vanwege een ROD-melding.

Iemand die weinig speelt heeft naar mijn mening weinig last van overhitting ten opzichte van iemand die veel en regelmatig speelt. Klinkt logisch, maar er zijn uitzonderingen. Vanuit die theorie heb ik een Intercooler aangeschaft om de proef op de som te nemen door het aantal uren bij te houden die mijn Xbox draait met Intercooler van Nyko. Deze wordt gebruikt op een nieuwe Xbox van 9/2007.

Vooralsnog draait deze zonder problemen.

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  11. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Kep gisteren zo'n 360 cooler van Gbooster gekocht, omdat ik dacht de red rings of light waren veroorzaakt door de hitte (de xbox staat op zolder).
    Maar dit maakte geen verschil, de rode lampjes kwamen gewoon steeds weer terug en op een gegeven moment kon de xbox niet eens meer worden opgestart.

Heeft het eigenlijk wel zin om een Gbooster Cooler te kopen? Het leek me handig omdat het op de zolder aardig heet is.
    En ik heb ook andere coolers op de markt gezien, weet zo niet meer welke.
    Mijn xbox 360 wordt nu dus weer gerepareert binnenkort.

Wat raden jullie mij aan? Een nieuwe cooler kopen, deze houden of heeft zo'n cooler vrij weinig zin?

12. special

special Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net zoals computers, mag een xbox echt niet in de buurt komen van de 70 graden celcius. Enige wat een externe cooler doet is de lucht circulatie meer laten rondgaan bijv naar binnen maar aangezien er geen goeie ventilatie gaten zijn in de xbox plates zelf heeft het weinig zin.

Er moet meer frisse lucht in en lucht uit dus ene kant erin andere kant eruit is het beste wat dus niet kan bij de standaard xbox. Pcs hebben dat wel onderaan je dvd / harddrive zit meestal een open ruimte waarbij de betere kasten een ventilatie rooster hebben en een cooler die lucht door dat gat naar buiten duwt. Dan op de achterkant van de kast ook een cooler die brengt verste lucht naar binne naar de cpu/video die zuigt het weer en die ander zuigt weer naar buiten de warme lucht.

Dus ja dat heeft zin, xbox niet zo. Maar denk is na een plat dak zolder wordt bloetje heet zomers als je xbox bijv met 20 graden al circa 60 graden is en wordt hier 30+ verbaast het me niet als jij een rrod krijgt is maar goed ook dan anders ga je door tot hij permanent beschadigd.

13. petervisser

petervisser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben best wel van plan om zon dingetje te kopen .

maar hoe zit het met aansluiten , kan iemand me daar info over geven .

en zitten de andere aansluiting niet in de weg dan ?
    ( de kabel die je met je monitor verbind bijv.?)

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee, daar denken ze wel over na hoor bij het ontwerpen.

Ikzelf gebruik een König Coolermaster. Superhandig ding, sluit je aan op de USB poort achterin je xbox, en je krijgt 2 extra USB poorten, 6 audio uitgangen en een VGA uitgang, en natuurlijk ook gewoon de poort voor je internetkabel. Maar deze is dus alleen geschikt als je op je monitor gamed, en niet voor op de TV. In dat geval zal je dus een Intercooler moeten kopen ;) Die sluit je aan via de ingang voor het stroom, en de stroomkabel moet dan weer in de intercooler.

15. Elect

Elect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een mooiere oplossing dan al die externe koeling is de nieuwe case van Lian Li voor de 360 :) Schijn veel koelingsproblemen op te lossen ook én de ventilator is stil (hoewel de DVD speler de grootste herriemaker blijft)..

Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  16. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0

17. Elect

Elect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je die box wegkrijgen? M'n Vlaams (Zeeuw Vlaanderen \o/) is best okee, maar die volg ik niet ;)

Je bedoelt de intercooler aan de zeikant bij dat rooster monteren? Dan trekt hij helemaal vacuüm :+

18. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon dat dit ergens zetten bedoel ik. Neemt wat plaats in.

Nyko onthult Intercooler TS voor PS3 en Xbox 360

xboxonly.nl

19. Elect

Elect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn voor de playstation gebruikers.. 4 van die kleine fans die loeihard draaien..

20. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had m'n vraag in de verkeerde thread gesteld, nu ik dit zie.. Ik heb een vraagje. Ik heb van de week m'n Xbox 360 laten repareren na een ROD. Geen garantie, ding is via Marktplaats gekocht en ik heb er verder geen papieren van. De reparatie verliep wat stroef, maar is wel gelukt. Hij raadde me echter wel aan om extra koeling te kopen voor m'n 360 omdat dat problemen kan voorkomen en eventuele RODs in de toekomst. Is bijvoorbeeld de Intercooler die je hier boven ziet een goede optie? Ik heb er weinig verstand van, het lijkt mij logisch dat zoiets helpt als de standaard fans niet genoeg koeling bieden maar wat ik moet kopen zou ik niet weten. Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina