1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ Media Connect / USB / HDD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Internet via een andere pc is altijd risicovol. Er zijn zoveel factoren waardoor het internet niet kan werken. Ik raad aan om gewoon een switch/router te kopen van 15-20 euro en die aan je modem te hangen. Anders blijf je problemen hebben als je het via een andere pc laat lopen.

    @iedereen: Als iedereen die problemen heeft met zijn internet en de 360 even een goed verhaal maken met wat er aan de hand (foutmelding) is en welke apparatuur je gebruikt, dan zou iemand je veel sneller kunnen helpen...
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    _O_ aldmar _O_ respect ... goed gezegd ... voor mij blijft het ook altijd gokken zonder info
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    roger. maar ik had Fardo al ens een PM gestuurd.
    Kijk : ik heb een probleem met WMconnect. ik heb dat gedownload. firewalls uitgezet. maar mijn xbox ziet mijn pc niet en omgekeerd ook niet.
    ik heb gedaan wat slegdehammer hebt gedaan. maar nog altijd niks. ik word er egt gek van want ik ben serieus al een maand bezig!!
    Help plz!!
    als je verder nog wat wilt weten zeg et dan
    ohhja, ik heb wel een xbox live account, en ik heb servicepack 2
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Rechtsonderin je taakbalk heb je dus een icoontje erbij van 'windows media connect'.

    Klik daar op en ga naar devices (apparaten?). Staat daar je xbox 360?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    pm's lees ik nooit :eek: ... omdat mensen me veels te veel dingen vragen .. wat ik dan moet herhalen op het forum.. ik zeg het liever 1 keer
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    oh oke. maar nu vraag ik wat. en dan krijg ik nog geen antwoord! :p haha
    @aldmar. nee ik zie me xbox 360 niet. :confused:
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Kortom, je moet je 360 op je netwerk aansluiten en aandoen. Als je pc op hetzelfde netwerk zit moet je automatisch een ballonetje rechtsonderin je taakbalk te voorschijn komen. Op dat moment kun je je 360 accepteren en je media streamen.

    Probeer dit eens. Doet hij het nog niet, geef dan eens je netwerk instellingen van je pc EN van je 360. Vertel ook hoe je netwerk in elkaar zit, wat voor apparatuur gebruik je en hoe is het verbonden.
     
  8. michael31

    michael31 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    mediacenter naar xbox360 vraag

    Hai

    Eindelijk alles werkend na een hoop ellende
    Ik kan nu verbinding maken via mediacenter naar de xbox.
    er is echter 1 ding dat nog niet werkt en dat is video dvd van de harde schijf afspelen via media center op xbox360

    Ik heb geen flauw idee wat ik hier aan moet doen en heb echter al op het forum het een en ander doorgelezen

    muziek en fotos worden door mediacenter prima door gegeven naar de tv.
    ook staat de video map op delen en er staat een dvd los in de videomap.
     
  9. michael31

    michael31 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hij zegt trouwens dat ie geen video van een extern bureaublad kan openen
     
  10. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Moet ik hiervoor een thuisnetwerk aanleggen waar al mijn 3 pc's en men xbox 360 op aan kan sluiten?
    ik heb mijn xbox en 2 pc's aan een router, en 1 laptop is wireless.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @ Striker router is je thuisnetwerk dus je hoeft niets te doen ... maar ik he te weinig info om je te helpen

    je kan alleen wmv en mpeg's afspelen .... ook avi's via een om weg ... check www.runtime360.com (maar dit is meer een vraag voor de media center thread en niet de media connect thread
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2006
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn media Center deed het ook niet toen ik m van de week installeerde.. Dacht toen ach laat maar zitten dan.. Nu heb ik me pc op me lcd scherm aangesloten en kijk weer ff keer.. EN ja hoor media connect vind me XBOX360 (zal komen omdat die opnieuw opgestart is) Nu heb ik alles op allowed staan en al het een en ander geshared staan.. Ga ik naar me xbox en wil mijn pics zien. Vind die nog geen connection met de pc. Hoe nu verder?
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan op twee manieren je pics bekijken. Via 'media connect' en via het 'media center extender' gedeelte.
    Media connect:
    [​IMG]

    Media center extender:
    [​IMG]

    Dit zijn dus twee verschillende gedeeltes en werken op een andere manier. Als je Extender functie aan de gang hebt werkt media connect niet automatisch. Je moet je pc dus bij wijze van spreke twee keer instellen om dit beiden te laten werken. Dit kunnen dus ook twee verschillende PC's zijn, een voor MEdia center en in voor connect.

    Ik denk dat daar heel veel mensen verward door raken.
    Hoop dat het nu een beetje duidelijk is. :)
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik betrap me eigen hier op een typfoutje wat de boel in de war maakt.. Het bovenstaande moet dus dit zijn:

    Mijn media Connect deed het ook niet toen ik m van de week installeerde.. Dacht toen ach laat maar zitten dan.. Nu heb ik me pc op me lcd scherm aangesloten en kijk weer ff keer.. EN ja hoor media connect vind me XBOX360 (zal komen omdat die opnieuw opgestart is) Nu heb ik alles op allowed staan en al het een en ander geshared staan.. Ga ik naar me xbox en wil mijn pics zien. Vind die nog geen connection met de pc. Hoe nu verder?

    Ik heb geen media center.. Dus dat gaat niet op... Aldmar ik snap jouw info! Maar ik niet het antwoord wat ik zoek op mijn vraag:D omdat ik dus het verkeerd typte
     
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Fardo. wat wil je dan nog meer weten voor info waarmee je mij kunt helpen?
    me pc ziet me 360 niet, en andersom ook niet .
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Heeft het misschien iets met mijn instellingen te maken??
    met PPoe ofzo of DNS ik weet het egt niet merr.
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    PPoe en DNS hebben voor zover ik weet geen invloed.

    Leg eens uit hoe je alle pc's/xboxen heb aangesloten (draad(loos)) op routers/switches en welke ip's ze allemaal hebben. Vertel dan precies wat je doet en welke foutmelding je krijgt.

    Gebruik desnoods je paintskills :p, een plaatje zegt immers meer dan woorden. :)
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    [​IMG]

    hier zo. en met ip adres heeft het niets te maken, want ik heb ook xbox live. en de ip adressen kloppen cker.
     
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie paintskills 8) Met je netwerk lijkt niks mis te zijn. Je moet wel de ip's van je 360 en je pc in dezelfde range hebben, dus 192.168.xx.xx. Dat heb je dus.

    Heb je alles al eens verwijdert en opnieuw ingesteld?

    Ga naar het systemblad van je 360, kies 'computers'. Daar moet 1 'windows based pc' staan. (en eventueel 1 'windows media center' als je mediacenter hebt) klik op de eerst pc en kies disconnect. Zodat er geen 'windows based pc' meer is.
    Vervolgens ga je op je pc naar je configuratiescherm-->media connect--> en verwijder alles wat er bij apparaten staat.
    Dan ga je weer terug naar je 360. Op het media tab, selecteer je pictures. Als het goed is vraagt hij dan of je media connect heb geinstalleerd. Is dit hetgeval dan ga je naar 'yes, continue'. Dan gaat hij naar alle pc's zoeken op het netwerk die mediaconnect aan hebben staan. Hij moet dan je pc zien. Selecteer hem. Je ziet dan op je PC een ballonetje verschijnen met de mededeling dat er een nieuwe 360 toegang wil hebben tot je pc. Klik op het ballonetje en 'allow' (toestaan) het betreffende apparaat. Stel je mappen in op je pc die je wil sharen. En je kan naar hartelust je pics en muziek (dus geen video maar dat had je al door denk ik...:)) als je via je mediatab op je 360 pics/music selecteert. :)

    Als dit niet werkt, geef ik het op :mad: Ik heb het net bij mij nog eens getest en het werkte in 1 keer volgens bovenstaande methode...
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    lol. als ik media ding open, staat er geen apparaat. als ik die test doe vind ie me pc ook niet. en anders om ook niet.
    maar bedankt voor je hulp ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina