Goed nieuws, want ik heb het inmiddels (met veel moeite) uitgezocht. De Media connection werkt hier inmiddels. Het volgende heb ik gedaan.
-Ga naar configuratiescherm. Klik op Software, klik vervolgens op "windows onderdelen toevoegen of verwijderen". Ga dan naar "networkservice" en klik op details. Vink vervolgens UPnP-gebruikersinterface aan. Als die al is aangevinkt, klik dan op annuleren en ga weer terug naar het configuratie scherm, zo niet klik dan weer op OK en dan op Volgende tot de UPnP is geïnstalleerd.
-Ga vervolgens naar Systeembeheer, klik daar op "services" en zoek Universele Plug en Play-apparaathost op. Kijk bij status of hij is gestart. Als hij is gestart, zou het moeten werken (ga dan naar Windows Media Connect en klik bij "delen van mappen" op starten). Als hij echter niet is gestart, klik je er met je rechtermuisknop op. Druk op eigenschappen en zet "opstarttype" op automatisch. Klik vervolgens op "starten". Bij mij gaf hij toen nog een foutmelding.
-Als hij een foutmelding geeft, ga dan naar "HTTP" (in de lijst services) en start deze (zet opstarttype op automatisch). Waarschijnlijk is deze echter al gestart, ga dan naar SDDP Discovery service, zet ook hier het opstarttype op automatisch (rechtermuisknop--> eigenschappen) en druk op starten. Als deze niet in de lijst voorkomt, moet je hem wellicht ook installeren via software-->windows onderdelen toevoegen of verwijderen (maar bij mij stond SDDP er wel tussen). Ga vervolgens weer naar Universele Plug en Play-apparaathost en als het goed is kun je deze nu ook starten. Tenslotte ga je weer naar Windows Media Connect, klik op instellingen en als het goed is kun je "delen van mappen" nu wel starten. Doe je Xbox 360 aan, en -bij mij in elk geval- staat hij meteen in de lijst van Apparaten.
Ik hoop in elk geval dat het bij jou (en eventuele anderen met hezelfde probleem) nu ook werkt.
Laatst bewerkt: 26 jan 2006