1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een 7950GT neemt maximaal 49W op, en een X1650 Pro 43W. Dus zo heel veel verschillen ze niet van elkaar.
     
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar dat is niet waar Arjan.

    Zodra een PCI-E kaart een eigen voedingskabel nodig heeft, zoals de 7950GT vereist, zal de betreffende kaart meer dan 75W nodig hebben want dat is het maximum van want je PCI-E 8x of 16x slot kan leveren.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  3. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    ok, maar zal het veel uitmaken tussen een 4200+ of een 5000+ ??
     
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Janter, voor de allerlaatste keer: gebruik Google nou eens! Of uberhaupt de site van AMD voor deze vraag of zou er op de site van de fabrikant niets staan over hoeveel W hun CPU's vragen?

    Hint: tenzij je de revisie-nummers van welke CPU dan ook niet vermeld, kan je aanzienlijk de mist in gaan met het opzoeken van power-requirements. Voor CPU X op kloksnelheid Y kan zomaar een 30W verschil zitten, afhankelijk van de revisie!
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Oeh, je hebt gelijk! Ik heb me vergist, heb de waarde van de 7900GT afgelezen in de tabel :eek:
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    :x
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor lijst met Ampère waardes voor de 12V lijnen van voedingen: klik hier. Misschien iets voor de startpost alhoewel dat ding toch nooit gebruikt wordt :+.
     
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi linkje inderdaad maar enigszins misleidend, moet ik zeggen. Ze geven namelijk op die site het maximale gecombineerde op je 12V-rail terwijl dat, bij goed geconfigureerde systemen, veel hoger kan liggen.

    Voorbeeld: Tagan 2 Force TG480-U22 30amps terwijl het spec-sheet van Tagan 2x 20A geeft of 1x 30A (combined). Dan is het dus maar afhankelijk van hoe iemand die voeding heeft aangesloten en gebruikt of er dus 2x 20A of 1x 30A kan worden gebruikt.

    Aangezien ik liever 2x 20A zou gebruiken, sluit ik 12V1 dus aan op mijn VGA en 12V2 op mijn overige componenten. Op die manier kan ik de PC dus maximaal belasten en eigenlijk 40A over 12V trekken in zijn totaliteit. Het is een kwestie van veel lezen en rekenen om het maximale uit je voeding te halen en niet klakkeloos kabels overal inprikken en klaar.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  9. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Lang leve de windows updater zeg maar |:- :x

    Sinds ik gisteravond mijn computer heb uitgezet werd tijdens het uitschakelen weer een update geinstalleerd. En sindsdien krijg ik bij het opstarten een foutmelding waarbij ik echt geen idee heb waarvan die foutmelding afkomt of is.

    http://img138.imageshack.us/my.php?image=errorth4.jpg

    Ik heb al gezocht op google maar word daar niet echt veel wijzer van. Ik zie daar alleen dat je deze melding krijgt als je norton deinstalleerd maar ik heb norton nóg gedeïnstalleerd óf opnieuw geïnstalleerd.

    Dus als iemand iets weet of een oplossing heeft voor dit probleem dan hoor ik het graag \o/ :thumbs:
     
  10. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Probeer eens systeemherstel. BTW.. waar kan ik die achtergrond vinden?O-)
     
  11. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hmmm had een soortgelijke error (verplaatst bestand) bij mijn oude pc.....probeer is zoals xboxg. al aangaf systeem herstel voor de update....dat werkte bij mij iig :cool:
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  16. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    De vraag der vragen _O_ :

    Wij hebben in ons huis een gezamelijke pc (zoals wel meer mensen) en die is nou niet echt nieuw meer. Ffies wat specs:

    - AMD athlon 2600+
    - Geforce N6600TD 256mb
    - 512mb ram

    Nu speel ik op deze pc World of Warcraft, en ik moet zeggen dat mijn pc er niet echt moeite mee heeft, of toch wel?.. Als ik namelijk in een druk gedeelte ben in het spel of als ik Alt+tab doe naar mijn desktop dan duurt dat VEEL te lang. Dat ligt volgens mij aan mijn 512mb ram. Daarom wil ik graag ipv 512mb ram 1gb. Ik ging dus ffies kijken wat er nou wel en niet op mijn moederbord past:

    Moederbord type: ASRock K7S8XE
    Site: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7S8XE&s=

    Hier wat informatie waar jullie mischien wat aan hebben:

    Bus type : DDR SDRAM
    Bus with: 64 bit
    Dram: FSB verhouding: 1:1
    clockspeed: 167 MHZ (DDR)
    Effectieveclockspeed: 333 MHZ
    Bandwith: 2667 mb/s


    Memory: 3 DDR DIMM slots: DDR1, DDR2, and DDR3
    PC1600 / PC2100 for 3 DDR DIMM slots, Max. 3GB;
    PC2700 for 2 DDR DIMM slots, Max. 2GB;
    PC3200 for 1 DDR DIMM slot, Max. 1GB

    1.According to SiS official document, SiS 748 chipset has limitation as
    below:
    CPU at FSB 200MHz mode, it will not support DDR400;
    CPU at FSB 333MHz mode, it will not support DDR200;
    CPU at FSB 400MHz mode, it will not support DDR200 / DDR266

    --------------------------------------------------------------------------

    Ik wil er dus 1gb in hebben, maar zoals jullie ook wel zullen zien kan niet elke combinatie erin. Nu is mijn vraag dus: Wat kan ik er nou inzetten? Het liefst 2x 512mb en niet al te duur. (als jullie mischien zelf nog wat hebben liggen zou ik dat ook wel graag willen overnemen).

    Dan nog even een probleempje wat ik laatst had: Ik heb nu 2x 256mb van Kingston erin. Ik dacht dus: mooi gooi ik er wel nog 1x 512mb erbij. Had ik via marktplaats goedkoop nog zo'n memory-stick gekocht (PC2700, ook Kingston). Maar mijn pc zag hem helemaal niet. Ook niet als ik ALLEEN dat gekochte stickie erin deed. Daarom ben ik nu nogal bang dat als ik dit keer alles nieuw koop mijn pc hem weer niet ziet...

    Dus zou iemand mij kunnen helpen wat er gewoon 100% zeker in kan?

    Alvast bedankt,
    Gr Tom
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  17. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is heel eenvoudig:

    als je alle 3 de bankjes wil vullen, moet je PC2100 of PC1600 hebben. Als je 2 bankjes wil vullen, moet je PC2700 hebben en bij 1 bankje moet je PC3200 hebben.

    Mijn advies: verkoop alles wat je hebt aan geheugen en zoek 2x 1GB PC2700 of 3x 512MB PC2100.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  18. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Mh, ik denk dat ik geen 2x 1gb ga kopen aangezien dat iets van 150+ euro gaat kosten. Dat vind ik deze computer gewoon niet waard meer. Ik denk dat ik voor de 2x PC2700 ga (2x 512mb) of de PC2100 (3x 512mb) hangt beetje van de prijs af. Ken jij mischien een leuke site waar het niet al te duur is? Enige dat ik kan vinden is namelijk Kingston geheugen, en die zijn best wel prijzig.

    EDIT: Moet ik nou DDR non-ecc gaan zoeken?
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens in de Startpost voor prijzen.

    En volgens mij, maar dat staat ook in de handleiding, wordt nergens gesproken over ECC.
     
  20. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina