1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Van binnen de kast naar buiten duwen...

    Zegt nog niets; belangrijk is het socket, de FSB en het aantal mogelijke PCI-e lanes wat je kan gebruiken.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zitten er aan de binnenkant geen "haakjes" aan die I/O plaat? Ja toch, of ben ik gewoon weg fout :+.
     
  3. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Klopt en dat sluit allemaal op elkaar aan.
     
  4. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    nou bij mij is het juist van buiten naar binnen drukken maarja ik check wel als ik de computer bouw
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend een complete pc inelkaar gestoken voor een vriend van me, ging verassend goed eigenlijk. Ik heb zo'n beetje 7 pc's inelkaargestoken tot nu toe, maar de vorige 6 gingen allemaal met hulp van mijn pa. Alles werkte in een keer en ik had niets fout gedaan en hij loopt als een zonnetje. CPU temps zitten op 20 graden idle met de stock koeler. Hier de specs ervan:

    - Antec Voeding Earthwatts 380 Watt 80 + (deze staat ook in de lijst waar MAX3400 het de hele tijd over heeft)
    - Asus Moederbord M2N-SLI Deluxe
    - Seagate schijfje 250 GB 16 MB cache
    - Apacer Cardreader 16-in-1
    - Club3D VGA GeForce 8500GT 256 MB
    - Buffalo DDR2 2gb @ 533 mhz
    - Iiyama TFT 19 inch
    - Samsung DVD-RW
    - AMD CPU Athlon 64 X2 4000+ 65 Watt
    - Cooler Master Centurion 5

    De CPU is niet super en RAM geheugen ook niet, maar het is niet echt een veel eisend persoon. De 8500 zit erin vanwege PureVideo techniek, wat overigens erg goed werkt, ik had even een h.264 bestandje op mijn externe schijf gezet en op deze nieuwe pc laten draaien. Dit ging met 8 tot 15 % cpu verbruik :).

    Zelf vind ik het een erg mooi pc'tje.. ik heb het samengesteld, wat vinden jullie ervan?

    Voor mijn eigen aankomende pc was er ook een E6600 en een Zalman 9500 binnen gekomen, gelijk gemonteerd en ff getest of het werkte ( ik mis nog een vid kaart en ram geheugen.. had maar ff ram en vid van die andere pc ff overgezet.)
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Is socket AM2 niet by design gelimiteerd tot DDR2-800?

    Voor de rest is het een redelijk systeempje inderdaad; vooral voor video kijken of bewerken.

    *edit*
    My bad; AM2 kan overweg met geheugen vanaf 400MHz. Desondanks lijkt me PC3200 of PC6400 de beste keuze voor een AM2 want dan heb je gelijke tred met de FSB van de CPU.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt, in principe kan ik het ram geheugen nog downclocken naar 400 mhz(tenminste.. ik heb eigenlijk geen idee of het wel kan maar lijkt me wel...) , maar ik vind het wel best zo.. ik denk dat hij het verschil toch niet gaat merken of wat? Hij speelt geen games ofzo, alleen maar msn, internet, filmpjes kijken en misschien wil hij met progjes als sketchup aan de slag.. maar that's it.
     
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat merk je inderdaad niet. Denk wel dat je het zal merken als je in de marge bepaalde benchmarks zal draaien; dan zal de inefficientie van geheugen vs. FSB zichtbaar worden in een paar % aan under-performance.
     
  9. DSF Darkraver

    DSF Darkraver TW Darkraver

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    2 weken me eerste pc helemaal van uit niets inelkaar gezet:

    mobo: m2n e sli socket am2
    proc: 4800+
    ram: 1gb ddr2-800 geil (binnenkort nog 1 gb erbij)
    HDD: Hurracaine (of zoiets) 500 GB
    vid: ati 1650 pro top (of 1600)

    runt lkkr en dat cker vergeleken met me oude celeren hahaha XD
     
  10. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die nog even niets te doen hebben en gaarne willen Googlen. Ik heb nu een CoolerMaster Stacker STC-T01 maar als ik eind van de maand mijn nieuwe PC ga bestellen, wil ik eigenlijk ook een nieuwe kast.

    Eisen:
    - er moeten 10 schijven kunnen worden ingebouwd.
    - de 5.25" bays mogen niet door schijven bezet worden.
    - mogelijkheid tot inbouwen van minimaal 4 120mm fans.
    - ATX-standaard.

    Wensen:
    - zo min mogelijk opsmuk; gewoon een strakke kast.
    - liefst verwisselbare stoffilters.
    - liefst op wieltjes.

    Gaarne hoor ik jullie suggesties en URL's.
     
  11. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Lian-Li heeft behoorlijke server kasten, heb even gekeken en vond deze:

    [​IMG]

    Eisen:
    - er moeten 10 schijven kunnen worden ingebouwd. De case heeft 12 3,5'' bays dus dit kan.:
    - de 5.25" bays mogen niet door schijven bezet worden. check..^
    - mogelijkheid tot inbouwen van minimaal 4 120mm fans.Check..
    - ATX-standaard.Check..
    Wensen:
    - zo min mogelijk opsmuk; gewoon een strakke kast. Ik vind de kast erg mooi, gewoon clean gehouden en geen gare window's of super-ultra-laser-leds
    - liefst verwisselbare stoffilters. Geen idee :eek:
    - liefst op wieltjes. Helaas niet, maar misschien is het mogelijk deze zelf erop te monteren?


    Link naar de kast: klik

    Pricewatch:
    Zwart: 225,- ::klik

    Zilver: 225,- ::klik
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @Occisor: heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Zeer strakke kast en mooi in tweeen gedeeld intern waardoor je de schijven separaat van de rest van de computer kan koelen. De V2000 of de V2100 zijn ook erg fancy om te zien; lijken een beetje op de PowerMacs.

    Helaas is de prijs ook aanzienlijk; maar aangezien ik komende week avonddienst heb, heb ik tijd zat om te kijken of ik eventueel een Lian uit Engeland of Duitsland kan laten invliegen...

    Thanks so far!!!!
     
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, de V2100 vind ik iets mooier omdat de front ook nog mooi clean is door het deurtje, ook hebben ze beiden wieletjes. Maar ze supporten maar max tot 3 12 cm fans dus ja...

    De prijs is idd erg fors, maar dan heb je ook wat ..:), hoeveel scheelt het als je ze laat importeren..?

    Edit: keek nog even verder op Lian-li en kwam dit tegen: klik

    [​IMG]

    Misschien een idee i.c.m. de PC-201?
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

    Geen idee wat de prijzen gaan worden maar ik weet dat veel dingen in Duitsland goedkoper zijn. Ach, zal morgen de site van Lian eens helemaal overhoop trekken en vergelijken bij CoolerMaster en ThermalTake.

    Ik laat het nog weten; nu is het bedtijd.
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik zit met een klein twijfelgevalletje. Op het moment heb ik 3 HDD's in mijn PC zitten, waarvan twee WD 150 GB Raptors die in RAID 0 draaien. Op deze schijven installeer ik al mijn games, progjes e.d. Dan heb ik nog een derde schijf, een WD Caviar 250 GB, die als dataschijf fungeert. Hierop bewaar ik dus al mijn muziek, films, etc. Ik heb echter gemerkt dat mijn dataschijf sneller vol is dan ik had verwacht en meer capaciteit voor data-opslag wel zo gewenst is, dus nu zit ik eraan te denken om ofwel de HDD te laten vervangen door een groter exemplaar (dat zou dan logischerwijs de WD Caviar 500 GB versie worden denk ik), ofwel is er de mogelijkheid om een externe HDD te kopen waar ik dingen die ik niet direct op mijn PC nodig heb gewoon zolang kan bewaren....en in dat geval is mijn oog gevallen op deze. Wat denken jullie dat het slimste/makkelijkste is om te doen ? Kijk ik ga liever voor intern, maar in mijn geval betekent dat op en neer naar Rotterdam om m'n huidige 250 GB schijf eruit te laten halen en de nieuwe 500 GB schijf erin te laten bouwen.....omdat ik simpelweg met m'n twee linkerhanden uit die PC blijf. Plus, een externe HDD is ook makkelijk als ik eens iets aan data mee wil nemen naar een vriend....pfff keuzes keuzes.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0: een externe drive is altijd handig maar hou goed in de gaten dat de levensduur daarvan minder (lijkt / is) dan een interne schijf.

    Maar voor het inbouwen van een schijf hoef je niet naar Rotterdam; tenzij je daar voor 50% van de prijs een schijf kan aanschaffen maar elke computerboer in je eigen woonplaats wil voor een vriendenprijs best een nieuwe schijf inbouwen.
     
  17. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    koop gewoon de Mozart TX ;)
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  19. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een goede schijf, (al vraag ik me af of je dit leest want volgens mij zie je mijn berichten niet :cool:) je zou ook deze kunnen kopen: http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=TOP&G=391&FRS=ON
    alleen moet je dan wel investeren in een gigabit switch mocht je die nog niet hebben. Heb je ook alles veilig staan en kun je meerdere pc's / mediacenters aan die data laten komen, denk wel aan een goed geconfigureerde router (intern netwerk goed beschermen) en just to be sure een sterk wachtwoord op de private mappen.
     
  20. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Western Digital MyBook World 500GB, GLAN.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina