1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook een vraagje.
    ik ben van plan om mn pc te updaten, daarbij wil ik mijn mainboard, video-kaart, geluidskaart, proccesor,harde shijf en ram geheugen vernieuwen.
    Mijn oude setup is een agp8x mainboard van pc chips met een pentium4 2600mhz.interne geluidskaart en een asus gforce 5600 xt.

    Maar ik heb echt geen idee voor welke combinatie ik moet gaan, kunnen jullie me daarbij helpen aub?
    Het moet gewoon een goede en snelle setup zijn.
    Ik wil er vooral mee kunnen gamen met goede kwaliteit/snelheid.
    En internetten , films kijken maar dat is logish :p

    Prijs mag niet TE hoog zijn, ik ga geen videokaart van 400 euro kopen voor 15 fps extra bij een of andere game :p

    Ik hoop dat jullie met wat goeie adviezen komen, alvast bedankt!
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die kaart van €400 geeft wel wat meer dan 15fps extra hoor... . Met andere woorden kunnen wij niets aanraden zolang je niet zegt wat je maximaal wil uitgeven aan alles.
     
  3. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja die 400 euro was ook maar verzonnen he :p ,maar daarmee wil ik zeggen dat ik niet veel teveel geld wil uitgeven voor de 'beste' kaart terwijl een goedkopere kaart ook goeie resultaten geeft.


    Tja , ik zou niet weten wat het allemaa ongeveer kost, geld maakt niet zoveel uit maar zoals ik al zij ik wil niet overbodig veel geld betalen aan iets wat je bijna niet merkt :)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Intel Core 2 Duo E6600
    Moederbord met een P965 chipset of P35 chipset indien de prijs niet veel hoger is
    2GB pc4200
    Geforce 8800 GTS 640MB of Radeon X2900 XT moest deze goedkoper zijn
    320GB of 500GB HD van Samsung/Seagate/Western Digital/Hitachi

    Geschatte prijs van al dit: rond de €750 denk ik.

    Het gerucht gaat echter dat in juli Intel z'n prijzen weeral gaat verlagen en dat je dan voor rond de €300 (iets duurder dan de E6600, dual core) een Q6600 kunt kopen (quad core)... .
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  5. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    E4300 of E6600
    P965 of 650 Moederbord (P35 of 680 als je teveel geld heb)
    2GB Corsair Twin2X PC5300
    7900 GS of 1950Pro (8800 GTS als je toekomst gericht kijkt)
    hardeschijf eigen keus
    geluidskaart onboard
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  6. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties :)
    nu ff wat reviews lezen:p
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou geen Quad core nemen,waarom : er zijn nog geen spellen/applicaties die 4 cores ondersteunen, zal ook nog wel een tijdje duren voordat is gefixt.

    @Midnight warrior: Ik zou zelf ook voor een p35 moederboord gaan,want die zijn gereed voor de nieuwste processors in de toekomst: De Penryn,die hebben bijna het dubbele aantal cache van de huidige conroe processoren( intel core 2 duo:E6600)en zijn daarmee stuk sneller. De penryn processoren komen in het 3rde kwartaal,gelijk met de AMD barcelona (zeggen ze).

    Processor:Wil je wachten op de penryn,neem dan de 4300:Met overclocken kunnen ze de e6600 bijhouden,behalve met het aantal cache dan. Geen zin om te wachten,de E6600.

    Ik weet niet wat je huidige geheugen modules zijn,maar als die snel genoeg zijn gewoon zo laten.Ga je overclocken neem dan de Crucial Ballistix PC2-5300.
    Harddisk:Western Digital Caviar SE16 320 GB

    Wil je echt klaar zijn voor de DX10 games: Nvidia 8800 320 óf 640 óf als je echt hardcore gamer bent de 768,wil je nog stapie hoger gaan moet je voor de Ultra gaan,maar zelf zou ik voor de 320 gaan of 640. Wil je echt eyecandy->640 8)
    Als je de 640 neemt ga dan voor de EVGA e-GeForce 8800 GTS 640MB,die is het best presterende van alle 640's

    Dit alles voor


    ongeveer 700 die kant.
     
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @grumpiestocean: je raadt af om een quad te nemen maar raadt wel een dual aan. Best vreemd want veel spellen ondersteunen geen "multi-core" of dat nou 2, 4, 8 of 16 cores zijn! Oftewel; of iemand neemt een single-core CPU want veel spellen ondersteunen geen multi-core OF iemand neemt een multi-core en de ontwikkeling van spellen komt vanzelf op gang. Het is niet "een spel snapt wel 2 cores maar niet meer" want dat is je reinste onzin; multithreading en multiprocessing is of alles of niks maar niet "een beetje".

    En ja, in het algemeen: Intel komt in juli met prijsverlagingen maar als iemand daarop wil wachten, dan is het raadzaam om de startpost te lezen en hier de komende 2 maanden niet te posten met "is dit een goed systeem".
     
  9. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    De Q6600 zou zelfs 266 dollar gaan kosten!
     
  10. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    :) Nu we toch over quads bezig zijn, wat is het verschil tussen een quad (bv Q6600) of een Xeon?
    En als de prijzen zo laag gaan, dan komt die quad alsmaar dichterbij :+

    PS; de X2900XT is goedkoper én iets beter dan de 8800GTS + dan kan je er nog wat bijtellen ivm de drivers. Als je dus twijfelt tussen die 2, raad ik je echt de eerste aan.
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh... 4 en 2 cores?
     
  12. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Van Tweakers' pricewatch;
    Intel Xeon X3210 (S775, 4x 2.13GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed)
    En dan was er iemand op het forum die beweerde dat hij beter voor een Xeon kon gaan dan voor een Quad, omdat die gelijkwaardig aan elkaar waren en de Xeon minder kostte. Hoewel ik niet weet of dat waar is.
     
  13. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    bedakt voor je hulp:)
    maar ik had nog een vraag over dat moederboor,
    zou je me een link willen geven waar ik deze kan vinden?
    want als ik zo zoek , vind ik een paar verschillende , dus ik weet niet welke ik moet hebben.

    Die videokaarten zijn vast wel goed, ik heb er al wat reviews van gelezen enz. maar is een ATi Radeon X1950XT ook niet goed?
    die kost heel wat minder namelijk.
     
  14. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit; even van X1950XTX naar X1950XT gegaan...
    De X1950XT is vrij goed, deze ondersteunt alleen geen DX. Dus dan kan je deze binnen 1 jaar weer gaan vervangen (hoewel ik denk dat het langer zal duren...)
    Beter is de 2900 XT, deze is beter dan de 8800 GTS (als ik me niet vergis) en is ongeveer evenwaardig qua prijs. De 2900 XT is wel vrij veel beter, dus volgens mij doe je er beter aan de 2900 XT te kopen, dan de 8800 GTS. Heeft ook veel meer features dan de 8800-series. De 2900 XT is toch gemiddeld 10 a 25% sneller dan de 8800 GTS.
    bron; http://tweakers.net/reviews/690/6
     
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    +
    Leuk maar zoals vaker in dit topic moet je specificeren over welk type je het hebt. Want als je Pricewatch kan vinden, dan zie je nog tientallen Xeon's staan.

    Ik denk dat Intel zelf voldoende info op hun pagina heeft staan om de exacte verschillen tussen de CPU's uit te zoeken.
     
  16. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    yes morgen eindelijk me 2gig RAM :D

    dan heb ik dit

    -Gigabyte DS3 P965
    -E4300
    -7900GT
    -OCZ GameXStream 600W
    -ThermalTake Big Typhoon met Xilence LED (68CFM)
    -Xclio A380 met 2x25 cm fan
    -Zalman VF-700AlCu Led
    -Arctic Silver 5
    -2 x 1gig Kingston Valueram pc5300
    -300Gig hardeschijf 16mb buffer

    en over een week ofzo Lapping kit van www.easypckits.com lekker me Big Typhoon glad maken :)

    hopelijk haal de 3Ghz met me e4300 :9

    en de fan van de Big Typhoon als outtake fan gebruiken
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2007
  17. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0

    nouu das niet waar, voorlopige benchmarks laten zien dat de 2900 XT het aflegd tegen de 8800
     
  18. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan... Denk ik dat je de verkeerde review hebt genomen. 85% neemt de X2900 XT als betere. de X2900XT legt het wél af tegen de 8800GTX, niet tegen de 8800GTS. Hij is tot van 10 tot 110% beter.

    EDit: http://tweakers.net/reviews/690/6
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2007
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    +
    ls jullie beiden de review van Tweakers eens kritisch lezen, is de X2900 dus beter dan een 8800GTS maar niet zo goed als een 8800GTX. En dat is natuurlijk precies in lijn met de verwachting van een kaart die prijstechnisch precies tussen de twee 8800-familieleden wordt gebracht.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die van Tweakers :/. Gewoon het feit al dat ze de 320MB versie nemen én alleen op een redelijk hoge resolutie testen =(.

    Nu is de 8800 GTS de betere koop, maar als je rekening houdt met het feit dat de drivers voor de X2900 nog brak zijn is de X2900 de betere koop (qua prestatie natuurlijk).

    Ben benieuwd wat de R650 gaat brengen moest deze echt meer texture units gaan bevatten :9.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina