1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke vergeet het hele 8800GTX en SLI gebeuren maar, dat heb ik uit m'n hoofd gezet. Ik zit nu te twijfelen tussen de 8800GTS 320MB/640 MB en de Radeon HD2900XT.
    Ik heb de hele discussie op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1225589/0
    gevolgt maar ik ben er niks wijzer uit geworden. Het geluid dat het ding produceert maakt me niks uit net zoals het stroomverbruik boeit mij ook niet het enige wat me uitmaakt is de performance. En al die tientallen benchmarks die in die thread zijn kloppen niet en sommige zijn ook zwaar corrupt xD.
    Het enige wat ik dus moet weten welke de meeste performance geeft.
    Ik ben van plan om op 1600x1200 te gaan gamen. iig niet hoger dan 1792 x 1344.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Haal de 8800 GTS 320MB ook al maar uit je hoofd ;).

    Nu is de 8800 GTS 640MB over het algemeen iets beter dan de 2900XT. Bij deze laatste zijn de drivers echter nog niet 100% en is er dus kans dat ze er nog wat extra performance uit kunnen persen wat de 2900 XT dan over het algemeen iets beter maakt. De 2900 XT is meestal ook iets goedkoper.

    Zoek anders eens naar DX10 benchmarks (zijn er maar een paar, maar wel op veel verschillende sites waarschijnlijk) en zie welke daar het beste uit komt. Post het vervolgens hier, want ik zou het ook wel eens willen weten :+.

    Voor de X2900 XT in CF te zetten ga je wel een ander moederbord moeten nemen.
     
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik ga even opzoek naar DX10 benchmarks en ik ben niet van plan om de HD2900XT in CF te zetten, dit is eigenlijk gewoon voor tussendoor en dan koop ik over een paar maandjes een videokaart uit de nieuwste series van dat moment . (zoals dat nu zeg maar de 8800GTX/Ultra is)

    /EDIT hier een benchmark van Lost Planet:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2007
  4. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Same here, ik wacht op de 'tweede generatie' DX10 kaarten.
     
  5. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen voor nu moet ik wel een keuze maken, ik heb geen geld voor een 8800GTX en wordt het dus een 8800GTS 320/640mb of een hd2900XT. Het gaat me hier dan ook puur om de performance, alleen aan benchmarks heb je niet veel want soms staat de hd2900xt dik boven de GTS en soms andersom.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2007
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Aangezien je toch zeker een kaart van de volgende generatie gaat kopen, kan je gewoon de goedkoopste nemen (performance schilt toch niet zoveel). Maar aangezien je ook op 1600*1200 gaat gamen valt de 8800 GTS 320MB al uit de boot (anders raad ik hem eigenlijk ook niet echt aan).
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2007
  7. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan wordt het de keuze uit de GTS 640MB of de HD2900XT..
    Ik weet het niet :p
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De goedkoopste.
     
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dat is de HD2900XT, oke dan ga ik daarvoor bedankt voor je hulp.
     
  10. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk ook even naar de verschillende merken, bij sommige krijg je er nog gratis games etc. bij.
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm weet je toevallig zo ook welke? Bij azerty (waar ik hoogstwaarschijnlijk mijn pc haal) staat er niks bij.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij elke X2900 XT krijg je een coupon voor HL2 episode 2 black box. Als er voor de rest "gratis" games bijzitten, merk je het wel aan het prijsverschil.
     
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar het kan net zo goed dat zo een videokaart duurder is zonder dat er een game bijzit of overclocked is. Dus weet iemand een merk met een game erbij?
     
  14. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook gewoon de HD2900XT nemen. Waarschijnlijk wordt die nog iets beter. Ben wel wat laat met m'n antwoord.
     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Valve gaat de 'black box' toch niet uitgeven?

    http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=8&l3=544&l4=0&model=1669&modelmenu=1

    Hier zit S.T.A.L.K.E.R. en de 'black box' bij.

    Overigens zie ik niet bij elke webshop S.T.A.L.K.E.R. erbij staan, dan moet je maar even contact opnemen.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat klopt, maar met die coupon zal je wel alle games via steam kun unlocken die normaal in de black box zouden zitten ;).
     
  17. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag binnenkort een nieuw geheugen kopen. Maar... het geheugen dat ik wil kopen is 'nVidia certified'. Ik speel met een ATi-kaart. Waarschijnlijk gaat dat geen problemen opleveren, maar scheelt dat in performance? Of verwaarloosbaar?
    NB: ik ga dat in samenwerking doen met een DS3P.
    Geheugen: (koopje, 73E)
    http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr2_pc2_7200_platinum_sli_ready_edition_dual_channel

    *en nog een domme vraag erbij... Hoe verkort je de link tot een onderlijnd woord? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2007
  18. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelpost, sorry
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat Nvidia certified geheugen doet alleen iest als je een moederbord met een Nvidia 590 (of nieuwer, maar nog steeds in het high-end segment) chipset hebt. Moest je dan ook nog eens een 7900 GTX of nieuwer hebben, dan is het compleet :).

    Als je dus minstens zo'n moederbord hebt, wordt je pc automatisch (een beetje?) over geclocked en eventueel je grafische kaart. Heb je zo'n moederbord niet (en dat heb jij niet), dan is zo'n Nvidia certified geheugen vrij nutteloos en het is bovendien meestal iets duurder dan gewoon geheugen dacht ik.

    Voor een link in een woord te zette: *woord*[/ URL] of je drukt op dat wereld icoontje [​IMG].
     
  20. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dit wordt mijn samenstelling van de pc die ik over anderhalve week koop.
    Als iemand ziet dat iets niet klopt, laat het dan aub snel weten zodat ik het eventueel nog kan veranderen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina