1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik negeerde het niet maar ik kreeg advies van allerlei fora en daar nam ik zo ongeveer mijn keuzes uit.

    Ik ga nou toch maar voor de 320MB versie omdat ik zodra de nieuwste serie van nividia uitkomt ik die nieuwe toch ga halen.
    En ik ga toch wel overclocken.

    En wat die voedingen betreft weet ik het niet. Aan die PSU calculators enzo heb je niks want dan kom ik telkens uit op 400 watt en dat geloof ik niet echt.
    Dus leek het me wijs om het zekere voor het onzekere te nemen en die 700watt voeding te halen, ook met nog in gedachte dat ik later in het jaar die nieuwe gpu erin zou steken en misschien in het jaar daarop een quad-core.
    En van die blauwe lichtjes zal ik geen last hebben.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bedoel je met nieuwste serie die refresh van de 8800 reeks die eind dit jaar uitkomt? Neem dan een X1950 Pro ofzo. Want anders lijkt me die 8800 GTS een beetje weg gegooid geld. Bedoel je de echte opvolger die ongeveer midden volgende jaar uitkomt? Neem dan de 640MB versie of een 2900XT.

    Ik kan de 320MB versie gewoon niet aanraden aan iemand die op 1600 wil gaan gamen (eigenlijk raad ik ze aan niemand aan :p). Waarom ik dan de X1950 Pro aanraad? Deze is (een pak?) goedkoper en presteert ook nog zeer goed :). Zeker goed genoeg om het nog vol te houden tot eind dit jaar (ookal zal het niet gamen worden op 1600, maar dat gaat ook niet gebeuren met de 88800GTS 320MB).
     
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik heb mezelf voorgenomen om pas op zulke resoluties te spelen als ik dan die nieuwe videokaart haal tot die tijd lukt het ook wel met deze op een iets lagere resolutie maar nog steeds alles op max. En met de prijs van de 320mb versie kom ik nou ook precies uit met die dingen die ik bij mijn computer wilde.
    (het budget was 1400 euro)


    Maar weet jij iets van voedingen af?
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ah ja, de voedingen. Was ik op vergeten te reageren :+.

    Zolang je geen SLI gaat gebruiken lijkt 700W me overbodig. Want quad-core verbruikt nou niet zoveel meer en de nieuwere GPU's zullen ook niet zoveel meer gaan verbruiken (als het niet minder gaat zijn). Maximum 600W lijkt me wel genoeg ;).


    En vind die 8800 GTS 320MB nog steeds weg gegooid geld. Hoe je geld kan geven aan zo'n verkracht ding :+ waar de toekomst bovendien zeer onzeker van is. Bovendien wil het niet zeggen dat als je budget zoveel is, dat je pc dan ook zoveel moet kosten hé (just my 2 cents).
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  5. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook als ik ga overclocken? Ik denk dat ik voor 3.2/3.4ghz ga.
    En btw over overclocken gesproken, de E6600 loopt standaard op 2.4ghz en dan gebruikt hij toch de 1066mhz van mijn moederbord? Hoe ver moet ik hem overclocken tot hij dan overgaat op 1333mhz? Evenals het geheugen, die moet ik toch 1:1 houden?
     
  6. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    570 watt = High-end moederbord, 4GB geheugen, R600/hoger kaart (=10% overclockt), quadcore (overclockt naar 3.6GHz= 50%), 3HDD's. (heb het onlangs nog gevraagd op tweakers.net, voor uitbreidingen in de toekomst) 600W is méér dan genoeg. De Be Quiet 600W heeft trouwens vrij veel A's op de 12V en is nog eens vrij goedkoop ook. Heb hem hier sinds gisteren zitten. Veel beter dan de oude 350W :)
    Edit: en er is PC6400 voor 120E ook, hoor. 214E voor een geheugen?:eek:
    Daarmee kan je 4GB PC6400 kopen bij Kingston!
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoever overclocken? 267MHz, toch niet moeilijk :+. De FSB zal in je bios stock draaien op 266MHz, om die 1333MHz te halen zal je die 266 geleidelijk moeten veranderen naar 333MHz.

    1:1 moeten houden... moeten is veel gezegd. Bij mij is het 5:4 omdat ik te lui ben om het te veranderen in m'n bios en ik het wel cool vind dat m'n geheugen nu op 1GHz draait :+. 1:1 is misschien iets sneller (als de applicatie niet veel baat heeft bij sneller geheugen), maar uiteindelijk maakt het niet echt veel uit.

    Of dat je aan 3.2/3.4 (vlotjes) gaat geraken hangt af van je CPU, moederbord, geheugen en cooling (enigste factor die je min of meer zelfs kan bepalen). Het staat nooit vast hoe ver je gaat geraken.

    Voor hetzelfste geld heb je de brute pech dat je door één of andere reden niet eens voorbij 2.5 GHz geraakt. Maar voor hetzelfste geld heb je het geluk dat je met gemak een 4GHz geraakt. Gelukkig is zowat elke C2D CPU vrij goed om te oc'en, net zoals gewoon pc6400 geheugen (tenzij je echt "hard-core" gaat oc'en). Hoe het moederbord is qua oc'en weet ik niet, net zoals ik niet weet hoe goed die CPU cooler is (heb in ieder geval nooit van dat merk gehoord).
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke je hebt me overtuigd ik ga voor een 600watt voeding maar weet jij een paar highend merken voor voedingen? Van be quiet hebben ze maar een paar voedingen waar je weken op zou moeten wachten.
    En dat OCZ geheugen is al bij elkaar 4GB ;)

    /EDIT ik zit nu te twijfelen tussen de ZALMAN ZM600-HP (kost 98 euro) Deze krijgt allemaal positieve reviews zoals http://www.tweaknews.net/reviews/zm600hp/index2.php . Zou deze alles vooruit kunnen trekken? Want anders kan ik net zo goed die OCZ van 700 watt kiezen voor 120 euro toch?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn de performance resultaten van die CPU Cooler: http://www.techpowerup.com/reviews/Noctua/NH-U12F/4

    En dit is de beoordeling:
    http://www.techpowerup.com/reviews/Noctua/NH-U12F/5

    Ik denk dat het met de cooling wel goed zit. Normaal gesproken zou ik voor een Scythe Infinity gaan alleen is die momenteel niet leverbaar op de site. Dus ga ik voor deze cooler aangezien ik dan niet hoef te wachten en deze cooler zelfs meestal nog beter presteerd, alleen weet ik niet helemaal zeker of het wel op het moederbord past de MSI P35 Premium. En of er een 8800GTS op past doordat er een geheugencooler bij het geheugen hangt en of de chipsetkooler past door die heatpipes die al standaard op het moederbord zitten. Weet iemand hier een paar vragen te beantwoorden?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  10. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede merken qua voedingen? Nexus krijgt tegenwoordig vele positieve beoordelingen. Zalman is ook een goede, maar is iets slechter dan be quiet en heeft een iets minder goede 12V lijn. OCZ, Corsair en Seasonic. Al deze zijn (volgens mij) de stilste en de beste voedingen. Ik vergeet er waarschijnlijk veel, maar deze merken zijn de enige waarvan ik echt kan zeggen dat ik zéér weinig slechte reviews vond.

    Edit; Ja, die 600W gaat alles trekken. Ik ken systemen die 2 keer zo zwaar zijn en het er nog uit trekken ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor merk en type voeding, check dit (komt uit startpost).

    Die CPU cooler ziet er wel goed uit qua prestatie ;).
     
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik ga gewoon voor de be-quiet straightpower 700watt, dan zit ik altijd goed nietwaar?


    Zou iemand deze vragen kunnen beantwoorden?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  13. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft 'ie dan wel even snel etc? Want hij moet wel een tijdje mee.
    En ik denk niet dat ik ga overclocken, wil niet 80 fans of watercooling. :+
     
  14. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga dan voor de Antec NeoHE 550Watt, die is €100,- en kwalitatief even sterk.
     
  15. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel als je dezelfde CAS-latency kiest (wordt vaak aangeduid als 4-4-4-12 of 5-5-5-12, de 4-4-4-12 is sneller). PC 8000 kost veel te veel. Wordt snel 150 euro of meer, zoals ik nu zie. Als je niet gaat overclocken, zou PC5400 eigelijk al volstaan. Maar, als je goed zoekt, is PC6400 ook al snel betaalbaar.
    Edit: ik zag je systeem nu niet onmiddelijk op de vorige pagaina's staan. Bedoel je dan Dave123? PC8000 is zowieso te veel. Alleen de prijs is hoger :+ Prestatiewinst haal je er niet uit. (toch zeker niet merkbaar)

    De 600W van Be quiet is even goed als de 700Watter, zoals ik eerder zei. Kosst 91E bij 4launch.

    Ik weet niet hoe het staat met die koeler, maar ik denk wel dat MSI daar rekening heeft mee gehouden ;) Het is tenslotte een high-end bord. Er zal zeker een 120mm fan oppassen. Samen met een 8800GTS ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    De 600watt is niet leverbaar |:-

    /EDIT Zijn trouwens alle componenten in mijn samenstelling 64 bit compatible? of is dat sowieso?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  17. Rikvdknaap

    Rikvdknaap Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
  18. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom ga je voor een moederbord met de G33-chipset?
     
  19. Rikvdknaap

    Rikvdknaap Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het een nieuwe chipset is en het is micro ATX. En omdat ik veel postitieven reaties erover heb gehoort.
     
  20. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of het problemen geeft met overclocken als je 4x1gb in je slots steekt? (Wel allemaal dezelfde modules)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina