1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu 2x512MB PC4200 in m'n pc zitten, en ik zit er aan te denken om dit te veranderen naar 2GB nu de prijzen nog zo laag zijn. Zal ik 2x512MB PC4200 erbij kopen of zal ik gewoon 2x1GB PC5300 kopen zodat ik ook nog wat kan overclocken in de toekomst? Uiteraard zal ik dan wel de 2x512MB moeten verkopen.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    2x1GB

Hoe meer modules je hebt, hoe moeilijker het overclocken wordt (niet gezegd dat ze allemaal goed zijn) en hoe zwaarder het voor de chipset wordt.

3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Iemand hier nog behoefte aan 2x512MB?O-)

4. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    3 of meer modules maakt je geheugen trager, verder zijn der niet echt problemen bij overclocken bij de cpu dan

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze geheugen modules komen erin te zitten: OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Titanium

6. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    weinig gehoord over de titanium weet wel dat de

G.Skill HZ (zwarte) en Crucial Ballistix super overclocken

7. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen heb ik een 2e schermpje. ik zou graag een weekje dualscreen draaien om te weten wat het geeft. Maar ik kan bv. gamen op het ene en internetten op het andere tegelijk? Je hebt dan zo'n programma nodig dat je 2 taakbalken geeft, maar welk dan? En werkt dat wel?
    Op tweakers vond ik er niet direct een topic over....
    En weet er iemand welke prijs een E6600 heeft na 22 juli? Niet de E6750, tussen haakjes.
    Merci

Laatst bewerkt: 2 jul 2007
  8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist dit kastje besteld: Aspire X-Navigator

Kan niet wachten tot ie binnen is!
    Maar me vraag; heeft iemand tips voor het overzetten van een moederbord oid. Zijn er punten waar ik extra op moet letten?

9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Neem het mij niet kwalijk, maar ik moet het ook nu weer zeggen: Wat een godsgruwelijke case!:+

Ontopic: Met het overzetten van een moederbord kan er weinig fout gaan. Uiteraard is het wel handig om van te voren even alle PCI/PCI-E/AGP-kaarten eruit te halen.

10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Danke schön, I love een goed rapportO-)

Ontopic: Kaartjes spreken idd voor zich. Naja moet ook wel lukken dan denk ik zo. Ow wacht, moest de stroom eraf?:+

11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Oh sorry, ik zie net dat ik een woordje vergeten ben. Het moet zijn:

Neem het mij niet kwalijk, maar ik moet het ook nu weer zeggen: Wat een godsgruwelijk lelijke case!:+:lol:

Het is overigens wel handig als je de stroom eraf haalt. En anders geldt: 'Baat het niet, schaadt het niet!'.

12. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan voor max. 300-340 E up te graden aan mijn PC. Dit omdat er enkele aardige bottlenecks in zitten.
    Wat ik al heb:
    X 1950 XTX
    Nog een kaart die goed met de hedendaagse games meekan.
    Be Quiet 600W Straight Power
    Dit ding heeft genoeg power voor de komende paar jaar. Niets aan doen, dus.

Wat ik zoek/vermoed te nemen
    E6600 Budget = 130, 140E
    Geen E6x50, omdat die niet zo goed overclocken. Ik zou dus met deze langer meekunnen. Geen zo groot budget hier, omdat ik later nog altijd opnieuw kan upgraden.
    Gigabyte DS3P P35 130E
    P35, omdat ze iets beter overclocken. Ook omdat ze voorbereid zijn op Quads etc. Ik zou toch graag 2 PCI-E sloten hebben omdat ik later misschien dan mijn X 1950XTX met een HD2900 XT kan combineren.
    OCZ Gold Edition PC5300 CL4 70-85E
    PC5300 omdat 3GHz wel genoeg is. 3 GHz is voor mij het maximum. Hier kan ik dan een CL'tje sneller nemen. CL4 vind ik dan ook vrij belangerijk.

Vragen
    -Wat voor CPU raden jullie aan? Zoals jullie zien, moet ik zeker wachten op de prijsverlaging in juli. Hoeveel zou de E6600 dan kosten? Ik dacht 140E, maar ik vind die bron nergens meer.
    -andere ideeën? Ik sta voor alle suggesties open.
    - Een ander moederbord? MSI NEO Combo-F P35 was ook én van mijn keuzes. Welke presteert er beter? (In games, bedoel ik dan vooral. En zeker de 3 GHz kunnen halen) Of een Asus P5K?
    -Edit: Heeft gigabyte draadloos internet?

Bedankt!

Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  13. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil ik:
    Een hele nieuwe pc. Ik kijk later wel naar monitor boxen enz. Het gaat er nu even om dat ik een vette pc met goede inhoud krijg.

Wanneer wil ik dit?
    Zo snel mogelijk.

Wat is me budget?
    Rond de 1000 euro.

Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    Ik moet er op kunnen gamen, internet is ook heel belangrijk daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor me opleiding/schoolwerk. Snelheid is erg belangrijk. Omdat ik mijn huidige computer vaak uit het raam wil gooien. Maarja deze komt uit het stene-tijdperk.

Mijn vraag:
    Kan iemand voor mij iets samenstellen met dingen die goed bij elkaar passen? Ik stel mijn vraag hier omdat ik eerst een dell pc wilde kopen maar iedereen rade mij dat af. Als extra informatie ik heb heel weinig verstand van pc`s dus lastige woorden of termen zijn niet zo geschikt.

Als je er een leuk 19/20 inch beeldscherm bij vind van +- 150 euro dan kan je die er gewoon bijzetten.

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Case: Antec Sonata III,Zwart € 112,46 (kan je nog veranderen moest je de case lelijk vinden ofzo)
    Voeding: Inbegrepen bij case (500W)
    Moederbord: Asus P5K,Retail € 122,17
    Processor: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 185,82
    Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 76,59
    Grafische kaart: Leadtek WinFast PX8800 GTS TDH, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 340,64
    Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 97,19
    DVD-Rewriter: Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 37,57
    Extra: Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie € 85,00

Totaal: € 1057,44 bij Azerty

Denk dat je voor een scherm van 19" toch eerder rond de €200 gaat moeten neerleggen. Wil je trouwens breedbeeld (16:10 dacht ik)of het "oude" formaat (5:4)?

15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Wow thnx voor je snelle reactie!! :) Ik ga even naar alles kijken. Die grafische kaart is volgens mij wel super.
    Wat kan ik ongeveer met deze pc als het draaid om games?
    Windows installatie is dat vista?

En over dat beeldscherm dat zoek ik er wel bij ik zag laatst een dell scherm staan 20 inch 150 euro maar die was meegeleverd met een dell pc dat zal het wel zijn. Maar ik kijk daar later wel naar. En ja ik denk wel dat ik liever breedbeeld heb.

Mare nogmaals bedankt voor je zeer snelle reactie :)!

edit:// heb jij daar korting? want ik heb precies hetzelfde lijstje gemaakt maar kom uit op een hoger bedrag :D

16. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    je kan alle games draaien met deze pc

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus? ook bijvoorbeeld crysis? :eek:

Ik had nog wel een vraag is het zo dat: 2x de zelfde hd van bijv 250gb in "raid modus" sneller is dan 1 hd van 500gb normaal... dus: een bestand van 300mb word verdeeld over 150mb op de 1ste hd e 150mb op de 2de hd, als je het daarna weer opend worden ze were samen gevoed tot 300mb , dus: 2x zo snel opslag capaciteit.

(dit typ ik overigens niet zelf)

18. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    over crysis is er nog geen info dus ik kan er nix over zeggen

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hmm, ik ben wel een OEM versie van Windows erbij vergeten (tenzij je thuis nog een installie cd met key hebt liggen) :x. Dus reken er nog maar eens +/- €100 bij (afhangend welke Windows je neemt). Als het bedrag je dan uiteindelijk te veel is, dan kan je de CPU nog verandering in een E6550 en/of een iets kleinere HDD nemen om voor de rest nog wat van de prijs te doen zonder de prestatie al te veel te beïnvloeden ;).

Raid 0 (degene die is beschreven) is dan wel sneller, maar ook iets minder betrouwbaar. Als 1 van de 2 HDD's crashed dan ben je de data op de andere HDD ook kwijt. Natuurlijk als 1 HDD crashed zonder raid ben je ook al die gegevens kwijt op die HDD.

2 HDD's van 250GB komt wel duurder uit dan 1 HDD van 500GB.

Crysis zal je wel kunnen draaien, maar op welke detail niveau blijft de vraag (medium-high op een normale resolutie zal er wel in zitten denk ik).

En ik heb geen korting in die winkel ;).

20. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ok wat betaal je ongeveer voor windows vista? Of voor de verzie die ik waarschijnlijk nodig heb?

Ok dan zie ik hier vanaf.

Ja was een foutje hij zette ergens automatisch een 2tje voor. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina