1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dat is wel zo, ik heb wel Rainbow6Vegas van me pc moeten verwijderen :'-( maar me oude 6800XT kon die toch niet goed aan :+
    Maar voor mij maakt dat vrijwel niet uit omdat ik het meeste C&C3 & CS speel :cool: (vooral gekocht voor C&C3, eindelijk kan k die vloeiend spelen }:])

2. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle reactie's! Ik ben een stuk wijzer geworden. :)
    Ik kruip de komende dagen in mijn grot en kom er niet uit voordat ik weet wat ik ga doen.

3. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een laptop gewend en nu heb ik een normaal toetsenbord en ik moet zeggen... BAGGER! het typt zo kut, weet iemand of er laptop toetsenborden in normaal toetsenborden bestaan zeg maar...? en waar je die kan halen.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jup, Vaak te herkennen aan keyboard SLIM of small ofwhatever
    Logitech en Coolermaster hebben er een aantal, iig dat weet ik zeker.

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Meh.

Vandaag dan uiteindelijk mijn GPU toch overleden. :mad:
    Kreeg steeds vaker last van artifacts tot ik overal pixels met verkeerde kleuren en vage lijnen zag. Hij was 38 graden, geen overhitting dus, zelfs niet met dit weer :+

Dacht eerst dat het nog een luie pixel op mijn monitor was, niet dus :mad:.

Maargoed; ding is 10 maanden oud, zou dus nog garantie op moeten zitten. Gekocht bij de Vicomputer, iemand een idee hoe het er meestal aan toe gaat? Zit ik gewoon 2 weken zonder GPU? Of krijg ik een nieuwe?

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    RMA, je zal dus waarschijnlijk een paar weken zonder grafische kaart zitten.

7. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Meh, kut.
    Heb ook geen vervangende kaart omdat de rest hiero nog AGP is.
    Hopen dat ik iets geregeld krijg dan. >_<

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Een pci kaartje :+.

9. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Was vandaag bij de Vobis voor wat troepjes, en vroeg even wat er precies gedaan werd als er een GPU kapot terugkwam.

De winkel krijgt de dagwaarde van de inkoopsprijs terug van XFX (in mijn geval), en daar wordt de nieuwe kaart weer van gekocht. Voor een paar tientjes meer kan ik waarschijnlijk een andere kaart kopen voor inkoopsprijs. Kijken dus of ik een upgrade kan krijgen van mijn 7900GT, zou wel leuk zijn natuurlijk :)
    En hij schatte het totale proces op ongeveer een week. Valt me toch wel mee :)

10. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zeg maar een nieuwe pc maken, maar ik twijfel nog over de videokaart. aan de ene kant wil ik een 8800gts (320mb), maar aan de andere kant kan ik ook voor een goede dx9 kaart gaan, die goedkoper is en dan na een tijdje pas een nieuwere dx10 kopen. iemand hier die voor hetzelfde dillema heeft gestaan?

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ga alvast niet voor de 8800 GTS 320MB. De kans bestaat dat die 320MB die kaart in de toekomst serieus gaat bottlenecken.

Wil je het risico nemen (dus het is nog niet zeker dat dit echt gaat gebeuren) om met baggere DX10 performance te zitten, moet je nog voor 8800 GTS 640MB of X2900 XT (of hoger) gaan.

Wil je het risico niet nemen, koop dan nu bv. een X1950 Pro en dan midden 2008 een DX10 kaartje van de volgende generatie.

12. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    maar de 1950 pro heeft minder geheugen. hij is wel iets duurder, maar dat heb ik er wel voor over. nu is de 8800gts 320 de kaart met de beste prijs/kwaliteit verhouding (vind ik). echt voor dx10 wil ik hem ook niet persé hebben.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De X1950 Pro heeft dan wel maar 256MB, maar als de toekomstige games meer vragen (bv. 400MB) is ie toch niet krachtig genoeg om die texture met volledig detail te weergeven. De 8800 GTS 320MB misschien echter wel, maar door zijn weinig geheugen zal je een serieuze performance drop ondervinden en zal je misschien genoodzaakt zijn om het detail of je resolutie te verlagen. Toch wel een zonde van de kracht van een G80 GPU :'-(.

14. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus de X1950 XT en ben er dik tevreden over, maar over een half jaar (mischien iets eerder/langer) word hij tog al wat 'oud'..
    Is het dan slimmer om dan rond 150 euro nog zo1 erin te zetten, of gewoon een nieuwe videokaart aan te schaffen?

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar om dan nog 100 euro erbij te doen :confused:dat zie ik niet zitten. al ik die 100 € erbij doe, is de 2900xt nog de eerste keus.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt er vanaf wat er binnen dat half jaar beschikbaar is en wat de prijzen ervan zijn ;).

€100 erbij? De X1950 Pro is wel goedkoper dan de 8800 GTS 320MB hé... . Maar ik heb zo'n vermoeden dat je het over de 8800 GTS 640MB hebt :+. De de X2900 XT zit trouwens in het zelfde schuitje als de 8800 GTS 640MB, deze zullen waarschijnijk niet goed presteren in DX10 (zie maar naar de eerste generatie DX9 kaarten).

Oftewel neem je het risico en koop je nu een 8800 GTS 640MB of X2900 XT of je koopt nu bv. een X1950 Pro (of 8800 GTS 320MB als je het geld er voor over hebt) en binnen een jaar ofzo een 2de generatie DX10 kaart. Maar het risico nemen met een 8800 GTS 320MB is zoals bungeejumpen met een zijden draadje imo :+.

Laatst bewerkt: 17 jul 2007
  17. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een vraag, ik wil een nieuwe PC kopen en mijn budget is max 1500 euro. En de pc moet zoiezo Crysis op recommended kunnen draaien. Ik ga samen met 2 andere gasten tegelijk een PC kopen (Ieder een eigen natuurlijk) en alledrie zitten we rond de prijs klassen rond de 1500 euro.

Ik heb 2 jaar geleden een PC samen laten stellen bij Orbit in Nijmegen, en dat is me erg goed bevallen. Daar zou ik hem dit keer ook weer het liefste willen samenstellen.

Hier is de prijslijst van Orbit, en wat zou de beste samenstelling zijn van deze mogenlijkheden? Scherm, CD/DVD lezer/brander heb ik al, en zou zelf graag een GB schijf willen van 500 GB.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee,

alvast bedankt :b:

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je met die recommened bedoelt dat je Crysis op high (of misschien zelfs max) wil draaien, dan zal je moeten wachten tot dat de game uit is om te zien wat je echt nodig hebt.

Als je met die recommenened de recommenend die meestal op het hoesje staat bedoeld, dan is het doenbaar om er nu eentje samen te stellen:

Wat is dat voor een site (of winkel) :{. Die heeft niet eens een moederbord met de laatste nieuwe chipset voor C2D en nog vele andere dingen niet... .

Moet er trouwens nog een toetsenbord en muis bij (heb je toch nog geld voor over)?

Case: Coolermaster Centurion 5 zwart zilver NO PSU 2x bigfan € 69,00
    Voeding: OCZ 600 Watt GameXstream SLI Low-noise ATX € 129,00
    Moederbord: Asus P5B S775 ATX C2D € 123,00
    Processor: CPU Intel C2D CoreDuo E6600 2,40Ghz FSB1066 2x4MB S775 € 247,50
    Geheugen: 1024MB DDR2 PC533 € 60,00 x2 -> € 120,00
    Grafische kaart: Foxconn Gforce 8800GTS/HTDP 640MB DDR3 PCI-X DirectX10 € 415,00
    Harde schijf: Seagate Barracuda 500GB 16MB 7200rpm SATA II € 120,00
    OS: Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit / 32bit OEM € 109,00 (32-bit of 64-bit, de keuze is aan jouw)

Totaal: € 1332,50

19. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik hoef Crysis niet perse op Max te laten draaien, als hij maar goed kan lopen met een mooie framerate. Medium settings.

En deze Requirements is toch wat het ongeveer moet gaan worden?

CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
    Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)
    RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista
    HDD: 6GB
    Internet: 256k+
    Optical Drive: DVD
    Software: DX9.0c with Windows XP

Recommended Requirements

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
    Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
    RAM: 1.5Gb
    HDD: 6GB
    Internet: 512k+ (128k+ upstream)
    Optical Drive: DVD
    Software: DX10 with Windows Vista

En over de winkel.. waar schijnlijk dat ze in de winkel meer hebben liggen. Ze gaan zaterdag weer open (IVB met 4Daagse) en dan ga ik nog even een lijstje vragen.

En mijn toetsbord is goed genoeg, alleen ga ik er wel een andere muis bij kopen. En wat boxjes :)

Bedankt alvast :b:

20. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo :) Ik had al eerder in dit topic gepost, maar nu kwam ik deze aanbieding tegen:

http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=1312&cat=44&page=1

Behuizing: Chieftec BH-02B-B-B
    Voeding: Coolermaster eXtreme power silent voeding 380W
    Processor: Intel Core2Duo E6600
    Moederbord: Gigabyte P35 DS3 moederbord
    Geheugen: G.E.I.L. 2GB DDR2 (retail kit)
    Videokaart: Club3d 8600GT silent 512mb
    DVD Brander: Samsung dual layer dvd brander 18x
    Harddisk: Hitachi deskstar 250GB S-ATA2
    Arctic-Cooling Arctic Fans

Is dat een goede pc? Kwa prestaties dan..:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina