1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je je niet vies bent om je CPU te gaan oc'en (wat wel zal gaan met dat geheugen) dan kan je het wel doen. Zo niet, dan vrees ik dat je CPU een bottleneck gaat vormen voor de "9800".

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    We zullen het zien. Sowieso zal de prijs van de 8800GTX wel een stuk dalen rond de release van de nieuwe serie, dus kan ik altijd die nog oppikken op dat moment.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, is die 2e generatie DX10 kaarten dan zo zwaar ? Zou mijn processor bijvoorbeeld ook al te 'oud' zijn voor een dergelijke kaart ? :eek:

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Tuurlijk, als ik al een quad core heb die te 'oud' is :+

Nu even serieus... Ik heb wel enkele geruchten gehoord dat je, om volledig van de nieuwe serie te kunnen genieten, een moederbord moet hebben met PCI Express 2.0 ondersteuning. Dusseh, dat wordt dan ook gelijk een nieuw moederbord voor de meeste mensen.

5. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan goed overclocken met zo'n ding als jij :). Daarvoor is-ie namelijk gemaakt. En bij shooters hangt dat toch neit zoveel af van de CPU?

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik heb dus 0,0 verstand van OC'en en ik weet ook niet of het wel veilig is om te doen i.v.m. de rest van m'n setup. Zou het eerlijk gezegd wel jammer vinden als de nieuwe generatie DX10 kaarten al zoveel gaan vragen van je PC dat het net lijkt alsof ik weer een nieuwe PC moet gaan kopen. Ik bedoel, mijn PC is eind dit jaar weliswaar alweer ruim een jaar oud maar ik had hoogstens een GPU upgrade verwacht/ingepland rond dat tijdstip.

Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Daarnaast komt Intel binnenkort ook alweer met de Penryn, de nieuwe processor, dus ja... Je pc is alweer oud :+

8. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af (want ik weet dat er genoeg tv kaarten voor je pc zijn om analoog of digitaal tv te kijken op je pc) of er ook een kaart voor in je pc is waarmee je hdtv kan ontvangen en waarin je de smartcard van (in mijn geval) @home, of UPC, of welke leverancier van digi tv dan ook in kan doen en zo dus via de pc hdtv op je lcd kan kijken, zonder de hd-decoder H360B van samsung.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol nja een volledig nieuwe setup gaat er voorlopig echt nog niet inzitten voor mij. Mocht de 2e genratie DX10 kaarten een te grote systeem-upgrade aanbevelen dan denk ik dat ik gewoon een wat minder zware kaart koop die ik nu wel probleemloos/zonder bottlenecks met mijn huidige setup aankan, en dan een heel eindje later als ik weer geld heb gewoon alles in een keer weer goed doe 8)

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Gewoon 2x een 8800ultra erin proppen :+

Die zullen dan vast goedkoper worden. Neem dan meteen een kerncentrale mee voor al die wattjes 8)

Edit: Oh, wacht... jouw moederbord ondersteunt geen SLI

Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope. Misschien weer een CF setupje dan tegen die tijd, mits dat niet te duur uitvalt. We zullen zien, valt nu toch weinig tot niks over te zeggen.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik zou best voor 8800GTX in SLI kunnen gaan, maar volgens mij is dat niet echt goed voor de stroomrekening...

13. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Tja... 2 keer een HD 2900 XT doet het ook goed, wat je wel kan op je moederbord. Maar... je voeding kan dat misschien neit meer aan. Das het enige. En 2900 Xt's zijn nog eens goedkoper ook. (niet dat het ook goed is voor de stroomrekening, maar dan heb je wel een persoonlijke verwarming in huis)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk gaat de X6800 een bottleneck vormen voor de nieuwe Geforce. De vraag is alleen hoe groot die bottlenech gaat zijn. Want in principe die de C2D reeks al een bottleneck voor de 8800 kaarten. Deze is echter zo klein dat ie enkel opvalt bij het hardcore benchen en overclocken.

Inderdaad, eind dit jaar ligt de Penryn in de winkels. De laatste test liet zien dat ie ongeveer 10% sneller is dan C2D variant die op dezelfde snelheid loopt.

De 9800 zou ook naar verluidt PCI Express 2.0 ondersteunen, wat voor meesten inderdaad een nieuwe moederbord zal eisen. De vraag blijft echter of je met PCI-E 1.0 een groot performance verlies ziet of niet.

Als de specs zouden kloppen, dan is de 9800 toch net wel iets beter als een8800 of 2900 in SLI/CF. Bovendien zullen de 8800 niet veel in prijs dalen aangezien er gewoon gestopt zal worden met de productie van die kaarten. Ook betwijfel ik dat de prijs van 2 2900's ooit goedkoper zal zijn dan 1 9800.

Wat kan je dus gewoon het beste doen? Gewoon afwachten i.p.v. je nu al druk te maken (vooral naar jou gericht Zero :+).

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Zojuist de PC Gamer review van BioShock gelezen, de systeemeisen voor die game vallen me echt goed mee. Ik denk dat het voor Crysis ook niet zo'n horror-verhaal gaat worden. Dat hele verhaal hierboven over op korte termijn een nieuwe videokaart gaat dus niet meer op aangezien BioShock en Crysis de twee voorlopig laatste games zijn voor mij op PC gebied, en die gaan met mijn huidige setup 'bevredigend' genoeg draaien als ik het allemaal mag geloven. Nee ik spaar lekker door, doe ik over een hele poos weer in een keer iets geks....

Laatst bewerkt: 11 aug 2007
  16. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik Windows Vista Home Premium ga kopen ( de 32 bits versie), heb ik er dan iets aan om daar 4 gb werkgeheugen bij te kopen? Of is dat niet nodig.

Mijn huidige systeem is:
    Windows xp pro
    Asus P5B-E
    IC2D E6600
    2X 1024 MB PC2-5300/ DDR2-667
    WD 250 GB Harddisk
    GeForce 8800 GTS 640 MB

17. MGDutch

MGDutch Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Met de 32 bits versie kan je helaas niet de volledige 4 gb benutten, ongeveer 3,2 gb kan daadwerkelijk gebruikt worden binnen de 32 bits versie. Mocht je toch nog 4 gb willen hebben, zou ik voor 64 bits Vista gaan. Anders voldoet 2 gb ook nog wel voorlopig, ik heb er zelf 4 gb in gepropt maar verder dan 60% gebruik daarvan kom ik niet heel vaak, maar in de toekomst zal je het toch wel nodig hebben dus ben ik liever alvast goed voorbereid.

18. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de 2900 is gewoon een kut kaart, dus die moet je niet nemen, zeer slechte prestaties, gewoon beroerd om het zo te zeggen.

Is helemaal niet nodig, loopt prima op je 2Gb, op laptops met 512Mb met veel lagere specs draait het goed, dus op jouw systeem wordt 't er echt niet veel sneller op.

64 Bits windows moet je niet nemen, die shit werkt niet goed, er zijn maar weinig programma's die er nu nog mee werken.

*Is trots op zijn 2x Samsung SyncMaster 226BW monitoren O-)*

19. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    En waar baseer je dat op? In de meeste reviews steekt de HD2900XT toch net bovenuit de 8800GTS 640. Daarbij mag ATI evenmin uit de markt verdwijnen, tenzij jij een 10800 kaartje wil van 1000E. En niemand wil dat.
    Integendeel met de laatste beta drivers (7.8 ) blijkt dat de prestaties weer omhooggaan.
    Ik kan hier ook gewoon gaan rondroepen dat de 8800GTS een [drieletterwoord]-kaart is.
    En is dit een patstopic, of een 'vragen over nieuwe PC en onderdelen-topic?'

Laatst bewerkt: 11 aug 2007
  20. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop maar voor ze dat ze die performance omhoog krijgen, want de resultaten met AA zijn echt om te huilen... Zelfs de 8800GTS is dan vaak sneller.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina