1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Hier 3 voorbeelden, van XbitLabs en Tomshardware, waar de 2900XT zelfs bijna de SLI van de 8800 erbuiten zet. De eerste drivers waren voor stabiliteit en een beetje performance. Vanaf driver 7.8 zouden het omgekeerd zijn. AA vind ik (persoonlijk) een luxeprobleem... Als je gamed, zie je toch het verschil niet zo.

Maar enfin, dit is eigelijk een zinloze discussie.

Laatst bewerkt: 12 aug 2007
  2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Je ziet het verschil niet met AA aan of uit?:lol:

3. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Bijna niet, nee. Wel in films, dan zet ik die dingen op het maximum. Maar ik liever het spel op hoge kwaliteit dan het spel op lage kwaliteit en full AA.
    Ik AA een luxe. Beter wel dan niet, maar ik kan zeker zonder leven.

Laatst bewerkt: 12 aug 2007
  4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt me vrij logisch dat je liever op high speelt zonder AA dan op low met AA. AA is nu eenmaal eigenlijk een luxe. Maar dat je amper het verschil ziet? Op welke resolutie speel game jij dan?

5. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Resolutie? Zit nu niet op die PC, maar denk dat het 1280*1024 is. Vrij standaard dus. Ik zie het verschil wel in CCC (dat nu gelukkig wel werkt), maar ingame?

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik speel ook op 1280x1024 en ik zie wel degelijk het verschil. Natuurlijk is het bij de ene game beter dan andere, maar ik zie zelfs af en toe nog karteltjes bij 4xAA :+.

7. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... misschien moet ik beter kijken :) Ik ga vaak wel zo op in de gameplay dat die karteltjes me vaak niet opvallen. Alleen in BF2 zet ik (alleen ingame) de AA op max. Anders zien die antenne's van die wagens er zo... hoekig uit :{
    Voor de rest staan nu al die dingen op standaard instelling, denk ik. Ik durf niet veel meer an CCC komen sinds hij kuren vertoonde :eek:

Even terug OT:
    Als ik C&C3 online speel, freezed mijn game na 15 min. Dan moet ik alles minimaliseren en het spel heropstarten.
    Soms, als-ie freezed, kan ik zelfs niet terug naar Windows en moet ik de PC heropstarten. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Drivers: 7.7. BIOS is ook upgedate.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt me dat er misschien iets te warm wordt. Of als je Vista hebt, misschien een issue met Vista.

9. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Kan dat dan de processor zijn? De videokaart kan het niet zijn, als die 80° bereikt, dan springt de fan naar 80%. Dat hoor ik dan goed, maar dat doet-ie niet veel. En dat C&C3 mijn processor hoger trekt dan Orthos (die doet maar 2 cores op volle belasting en 2 op de helft?), is toch vrij ongeloofwaardig? Mijn geheugen is ook gekoeld (heatspriders).:confused:

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    even een vraagje over mijn nieuwe systeem in wording. De behuizing die ik ga gebruiken is de A-Open QF50D. Deze heeft standaard een (toereikende) 350 W voeding ingebouwd. Nu vroeg ik mij echter af of deze wel genoeg aansluiting heeft om mijn gehele PC te voorzien. Er komt een DVD brander in, een diskette en één HDD. Ook een cardreader, maar deze krijgt volgens mij zijn stroom van de USB aansluiting.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Wat voor CPU en wat voor videokaart?

12. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, dat is niet het probleem, hij heeft genoeg vermogen voor het systeem, het gaat me puur om de aansluitingen (kabels, sata voor de HDD, de DVD brander wss gwn een molex, tis een PATA). Videokaart heb ik geen extra aansluiting voor nodig.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dan moet een standaard voeding met de standaard molex aansluitingen (meestal zijn dat er in totaal zes) genoeg zijn.....anders gebruik je toch een splitter?

14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, dan ga ik er vanuit dat dit genoeg is.

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan dat niks met de temperatuur te maken hebben.
    Simpelweg omdat dan je gehele systeem zou freezen, niet 1 programma. De meeste huidige moederborden schakelt zichzelf automatisch uit wanneer dit gebeurt.
    Dus ik verwacht eerder dat het iets software matigs is.

Heb je dit probleem altijd? Of soms?

Je AOpen kast voeding heeft de volgende aansluitingen:
    7 x 5,25 inch
    2 x 3,5 inch
    1 x Serial-ATA

16. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    De tijd is variabel. Ik kan soms 1 uur spelen, en dan freezed hij. Het kan evengoed 15 minuten zijn.

Denk dat het aan drivers van de videokaart ligt of aan de BIOS. We zullen daarop maar wachten.

17. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de case van mijn systeem gewijzigd naar een Tsunami, kreeg goede reviews en is goedkoop, niet onbelangrijk voor mijn budgetsysteem. Bovendien zit er een sterkere voeding in, 450 watt, waardoor uitbreiden beter mogelijk is op de lange termijn.

Of heeft iemand een goede reden om niet voor een Tsunami case te gaan?

18. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor zo vaak over overclocken enzo,maar hoe doe je dat eigenlijk en waar vind je die informatie?Weet goed hoe ik een pc in mekaar moet zetten,maar dit blijft maar een raadsel.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Moet in je BIOS gebeuren (komen meer en meer softwarematige dingen, maar zijn nog niet zo goed).

Bij een Intel is het retesimpel. Je moet gewoon de FSB naar boven krikken (en de multiplier naar boven of benenden als de unlocked is) waardoor processor en geheugen sneller gaat draaien. Dan testen of je pc stabiel is, zo niet moet je oftwel:

-zien dat de CPU (en het geheugen) niet te warm is
    -latencies van geheugen naar boven
    -het geheugen trager zetten (door in bios de verschillende standen te kiezen, bv. 533MHz, 667MHz, 800MHz,...-
    -voltage van het geheugen naar boven doen
    (-multiplier van CPU verlagen, wat de snelheid vertraagd maar misschien kan ingehaald worden door een snellere FSB)
    -voltage van cpu naar boven doen

20. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja... Misschien is het wel je Gig RAM die volloopt... Dat z'n resources gewoon na een tijdje vol zitten..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina