1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    he mensen,

ik zoek een nieuwe pc, en mijn oog was gevallen op de dell 530S, (http://www1.euro.dell.com/content/p...inspndt_530s?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn) wat mij aantrekt tot dit design is dattie veel kleiner is, maar nou heb ik wat vraagjes over de inhoud van de pc

ik kan dat ding aanschaffen met een:
    Intel Pentium® Dual Core E2140 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
    een
    Intel® Core™2 Duo E4400 Processor (2,00 GHz, 800 MHz, 2 MB cache)
    of een
    Intel® Core™2 Duo E6550 Processor (2,33 GHz, 1333 MHz, 4 MB cache)

nou zal ik de pc niet superveel gebruiken om games op af te spelen, daar heb ik mijn 360 voor natuurlijk, maar ik wil toch wel dat hij snel is, veel programma's kan afspelen en dat het toch wel mogelijk is goed (nieuwe) spellen kan afspellen, ook naar de toekomst kijkend. De 1.6 GHz is toch niet helemaal voor de toekomst, maar is de 2.33 GHz processor de 84 euro meerprijs waard van de 2 GHz??

en dan heb ik nog een vraag over de grafische kaart, ik kan de
    128MB nVidia® GeForce® 8300GS Turbocache graphics card nemen, of de
    256 MB ATI Radeon X1300 Pro, maar dan is de keuze snel gemaakt voor de 256 MB ATI denk ik. Krijg je met die kaart een beetje een mooi beeld of wat?

en dan nog iets, ik wil de pc aansluiten met mijn HDTV, dat kan via DVI-HDMI, maar is de kwaliteit van de grafische kaart belangrijk om het mooi om mijn tv te zien?

een hele mond vol, maar ik zou erg blij zijn met wat aanraders, ik wil dit systeem namelijk ckr wel minimaal 4 jaar goed kunnen gebruiken

alvast bedankt

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    1. Design. Dell heeft inderdaad wel mooie (kleine) pctjes. Maar vergeet niet dat zij zeker niet de enige zijn. Vooral als je een pc zelf gaat assembleren.
    2 84 euro verschil is aan de pittige kant. De processor zelf is los(bij alternate) 45,- euro duurder. Maar waarschijnlijk moeten ze ook een zwaardere voeding er inzetten.. de 6550 is trouwens wel een aardig stukkie sneller.
    3. Dan de grafische kaart.. het zijn beide geen top kaarten, en al zeker geen game kaarten. Als ik zou moeten keizen zou ik de 8300 pakken, die is veel nieuwer dan de 1300. Weet echter niet of ie sneller isO-)
    4. Voor hdtv heb je een redelijk kaartje nodig. Maar die 8300 zou volstaan. Echter wordt je processor dan zwaar belast. Als je budget het toelaat zou ik een ati 2600 pakken. of desnoods een 2400. Uit test is gebleken dat die erg geschikt zijn voor hdtv, waardoor ze de processor zeer weinig belasten vergeleken met een zware game kaart zoals de 8800 serie van nvidia.

Dan heb ik nog wat vragen aan jou:
    1. Wil je persee dell? Het zijn meestal aardige pc`s en dell heeft goede service(eigen ervaring).Maar de prijs ligt stukken hoger dan dat je je pc laat assembleren door een webshop zoals azerty of alternate. Bijkomend voordeel, naast lagere prijs, is dat je de pc dan precies naar eigen wens kan samenstellen.
    2. Wat is je budget?:)

Overigens is 4 jaar wel erg positief. Denk zelf dat het handig zou zijn als je over 2 jaar dan een upgrade zou doen(wat moeilijk gaat bij dell pc`s.)

3. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgens mij een virus, maar zou niet weten hoe ik er vanaf kom..
    Het komt zo: Ik downloade BS player PRO, runde de install en al voordat ik op volgende kon klikken voor de 2e keer (accepten met terms of bladiebla), kreeg ik van NOD32 melding van eeen Trojan.
    Ik had hem uiteindelijk geinstalleerd, en onder de installatie begon het al..
    Mn explorer wordt telkens afgesloten/opgestart, dus mijn taakbalk/ alle desktop iconen etc zijn telkens zichtbaar en dan weer niet.
    Wanneer ik met internet verbinding heb gebeurt er nix anders, maar wanneer ik firefox opstart start hij opeens heel vaak achter elkaar internet explorer op waar een HTTP-Fout komt (pagina niet gevonden)..
    Hij wil dan naar d pagina http://65.243.103.56/go/?cmp=nm_ff_ron&uid=e1e02428765111dc94d2f67908fbffff&nid=ai&guid=28be5f09b93a454c9c37ffe0425d2212&affid=67908&lid=http> gaan...
    Heb BS player gewist, hele install etc verwijderd maar helpt niets.
    Ook al een scan met NOD32 gedaan, maar die vond ook niets. Nu net Hitman Pro geinstalleerd en die s nu aan het scannen.

Maar misschien weet een van jullie wat ik eraan moet doen? Hoe ik dit kan weghalen ofzo?
    Heb PC al meerdere malen opnieuw opgestart, ondere andere gebruikers etc.. Helpt allemaal niets.

Anders moet ik hem maar naar de maker brengen, hopelijk weet die dat :mad:

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    |:-

Die versie van BS Player had ik ook al eens te pakken, je moet een iets oudere versie nemen, die is schoon.

Volgens mij heb je in NOD32 wel een optie dat die tijdens het opstarten een virusscan doet, probeer dat eens.
    Anders kan je systeemherstel wel proberen.

5. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Heb systeem herstel gedaan, hielp niet.
    Ik heb het trouwens iets anders gedaan dan hierboven staat:
    Eerst bij het installeren kwam ie met trojan, heb ik afgesloten.
    Andere gebruikt, zelfde versie BS player dat wel.. En die wel geinstalleerd.
    Mja flink naaier dus. Nu is Hitman Pro nog steeds bezig (damn dat ding installeerd duizend anti virus/spyware/adware dinge), duurd nog wel ff

6. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteindelijk gelukt, nadat Hitman Pro helemaal klaar was. Toch bedankt!
    Klote dat al mn cookies ook wegzijn, mgoed dan maar overal weer even wachtwoorde invullen ;)

7. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    antwoord 1: ik hoef niet persee Dell te hebben, maar die pc's zijn toch naar verhouding goedkoper dan andere merken (omdat dell natuurlijk via internet alleen verkrijgbaar is). Ik vond het een mooi design van de 530S omdat ik eigenlijk niet zo'n gigantische koelkast hoef te hebben.

ik zal een keer kijken bij zo'n webshop, en heb een budget van zeg maar 700 euro max, heb er geen zin om overheen te gaan.

antwoord 2: 4 jaar is idd wel positief, maar ben met games niet zo veel eisend, speel games over het algemeen meeste op de 360 en shooters op de pc hou ik niet zo van dus volgens mij heb ik dan niet een super kaart en processor nodig om 4 jaar te overleven. hou het voornamelijk bij internet, programma's, msn, word, en dingen downloaden om later te bekijken via de 360 media center. Bij dell kan ik alleen de 1300 pro kiezen, maar voor een2 32 inch HDTV brengt hij het dus niet echt mooi over? zal dan nog even rondkijken op het internet en ik zal de door jou genoemde kaarten onthouden

alvast bedankt

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    met 700 euro (inclusief monitor?) is 4 jaar overleven wel erg positief in mijn ogen...

9. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    neej geen monitor:p

heb een HDTV en heb ook nog een pc monitor ter beschikking

maar zo'n pc zelf samenstellen via Azerty of Alternate is maar moeilijk, echt teveel keus is alles en snap niet al die termen...

op Alternate zag ik wel dat de 2.3 ghz maar 25-30 euro meer kost dan de 2 ghz, terwijl bij Dell is het verschil 85 euro, dus via die sites is t wel goedkoper jah

ik weet niet hoe het allemaal in mekaar word gezet of hoe ze dat via die sites doen, maar zelf ga ik het niet doen, tenzij iemand zegt dat het niet moeilijk is...maar dat betwijfel ik:p

ik denk dat het gewoon een compleet systeem word voor mij...

Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  10. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het volgens mij ook laten assembleren (in elkaar zetten) door Alternate, denk ik. Zo kan je alles zelf kiezen, maar krijg je toh een volledige PC afgeleverd.

11. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ze zetten voor iets van 30,- (azerty) in elkaar voor je. Dan nog een vraagje: heb je zelf een versie van windows of moet die al geinstalleerd zijn? Dan kan ik kijken of ik iets kan samenstellen :)

12. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    vind het wel makkelijk als besturingsprogamma er al op staat, heb geen zin om op de pc een illigale versie op te zetten.
    Maar heleboel dingen van die site snap ik niet hoor. je kan kiezen uit alles wat los en vast zit, maar er is gewoon veels te veel keus, ik zie door de bomen het bos niet meer en een compleet samengesteld systeem is toch even veiliger dan wanneer ik voedingen en geheugen moet uitkiezen

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De mensen hier willen je er vast wel mee helpen. Geef gewoon een budget en de dingen die je ermee wil doen en je krijgt van anderen zo enkele set-ups.

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets zou je kunnen proberen, heb wel behoorlijk bezuinigd op videokaart, is dus niet goed geschikt voor gamen. Maar wel goed voor hdtv. Processor daarentegen is wel behoorlijk snel. Verder standaard.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zonde om dan zo'n processor er in te zetten. Je kan makkelijk geld besparen door er een 63xx/64xx in de machine te zetten. Als gamen toch geen pre is. Werkt prima, draai zelf op een 6420 en deze trekt echt alles wat je maar wil. Van gaming tot virtualisatie.

*edit* Bij alternate schijnt de 6420 duurder dan die 6750 te zijn. Dan val je terug naar een 4xxx model. Hmm..

Waarschijnlijk omdat Dell gebruikt maakt van niet standaard spul. Alles is in principe speciaal voor Dell gefabriceerd. Ze gebruiken volgens mij wel Asus moederborden maar deze naam is niet of nouwelijks te zien op het moederbord.

Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  16. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, had er later ook me bedenkingen bij gekregen.. Hij kan opzich ook voor een amd systeem gaan, is nog een stukkie goedkoper! (over et algemeen..)

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    hey kheb een vraagje over 'n systeemkast, en wel de Antec Nine Hundred.
    Heeft iemand dit ding? En zo ja, kunnen die irri leds op die fans ook uit? (voor 's nachts, anders slaap ik niet :9)

18. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb hem. Ledjes kunnen niet uit zover ik weet. Maar zijn ook minder vel dan jij waarschijnlijk denkt. Maar vergeet niet. deze kast heeft 4 fans. Voor mij geld dan: 4 casefans+cpu fan+gpu fan+ voeding fan= 7 fans. Samen met de harddisk hoor je de pc dan altijd wel.

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, goed gezien. AMD is echt wat dit betreft een zeer goede speler. De performance is super en prijstechnisch eens tuk interresanter dan een Intel. Een 5000+ CPU is er al vanaf een eurotje of 100. Of gewoon een 4000+ voor nog geen 70 euro. Wellicht leuk om m'n eigen cpu een keer te vervangen, al blijft het zonde als early adopter van de 4x00 serie om deze te vervangen:p.

20. Shizzel

Shizzel Guest

Aangezien deze computer uit eind 2004 stamt en laptops nu al beter zijn, heb ik besloten om een nieuwe PC te kopen.

Ik heb nu nog de Tweakers BestBuy September 2007 geselecteerd, maar denk wel dat binnenkort de Oktober versie online staat. De prijs is nu 650 voor een Multimedia-systeem zonder dingen die ik al heb, maar met een 8600GTS.
    Aangezien ik las dat die nogal slecht is, kan ik voor 70 á 80 euro meer toch net zo goed een Club3D 512MB X1950 XT halen?

Wil voornamelijk Unreal Tournament 3 goed en dus op bv High kunnen spelen, Crysis en zulke games, en dat hij gewoon lang mee kan gaan (weer zo'n 3 jaar).

Hier een screenshot van wat ik nu heb, nog met de 8600GTS.
    Monitor, toetsenbord + muis, 5.1 setje heb ik al, en die TV-kaart hoef ik niet.
    Heb nog 2 HDD's, 1 van 160GB en 1 van 250GB.

Dus: is die Club3D Radeon X1950 XT echt veel beter dan de 8600GTS, en kan ik hiermee zo'n 3 jaar mee verder UT3 spelende?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina