1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ja, dat zag ik net :+

Check mijn latere edit :+

oh, en:

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Al gelezen, maar valt niet veel op te beantwoorden buiten "inderdaad" ofzo :+.

Maar ik denk dat ik voor een EVGA ga en dan wel voor de superclocked. Die kost 10 euro meer dan gewone maar is wel op 50MHz sneller geclocked (als de helft van wat ik voor ogen heb) en daar heb ik garantie op... en 10 euro valt nog best mee :). Maar moet sowieso toch nog wachten op m'n loon die volgende week pas komt :mad:.

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik ga de mijne iig waarschijnlijk pas de 5e binnen krijgen :mad:

De laatste keer dat ik zelf ging overclocken moest ik mn mobo resetten :+

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Grafische kaart overklokken en toch je moederbord nog moeten resetten... hoe doe je dat :+. Als je nu je CPU had overgeklokt had ik het nog begrepen.

Kan de mijne eigenlijk al bestellen... tegen dat ie binnen is zijn we waarschijnlijk toch al volgende week :+.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ja, het was mn CPU :p

Maarja, ik ben ook meer van de softwarematige kant dan de hardwarematige kant, ook al heb ik op school wel geleerd over de architectuur van verschillende onderdelen.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mja, ik ook maar daar ben je in de praktij zo goed als niets mee. Heb jij een AMD of Intel? Want de AMD CPU's zijn vrij "moeilijk" om te oc'en, heb het ook ooit eens geprobeerd met m'n AMD 3500+ en moest toen ook m'n moederbord resetten :+. De grafische kaarten van AMD (Ati dus) zijn ook ingewikkelder geworden om te oc'en... dus als je wil oc'en zeker geen AMD nemen :+.

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zit er sterk aan te denken om een Asus EN8800GT te halen. Ben erg te spreken over de resultaten van de benchmarks. En de prijs voor dit beeldkanon is al helemaal niet slecht als je de resultaten vegelijkt met de (duurdere) 88GTS :eek:

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik heb een Intel, om preciezer te zijn: De Q6600 quad.

Mn geheugen is ook wel aardig overclockbaar, geloof ik: Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4

In theorie zou het dus wel aardig moeten kunnen.

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Met de duurdere GTX zeker :+. Want imo liggen de resultaten dichter bij de GTX dan bij de GTS en voor de prijs van 1 GTX kan je 2 GT's kopen :).

Of je er echter voor gaat moet je zelf weten. Ik zelf ben ook nog aan het twijfelen of ik nu wel of niet ga doen, want let's face it. De echte volgende generatie ligt al geniepig te gluren (Q1-Q2 2008 waarschijnlijk).

Inderdaad, dan heb je iets fout gedaan of je hebt een slecht moederbord om te oc'en.

10. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Maarja. Dat is iets wat je ALTIJD zal blijven houden :9 K'bedoel, hoelang is die GeForce 8 serie nou uit? Als je een nieuwe grafische kaart (of zelfs hele pc) nieuw wilt kopen, maar telkens blijft wachten "omdat er een nieuwe generatie op de loer ligt", zal je nóoit tot het kopen komen :+

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nouja, het probleem is dat in de BIOS de FSB op 1066mhz staat. In de vele tutorials etc staat hij echter op bv 266mhz. Deze FSB is dus die quad pumped waarde van Intel. Kan ik die echter ook gewoon omhoog zetten?

@ McSparkle: De 8 serie is al zeker een jaar uit ;)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het staat ook op 266MHz hoor (deel 1033 maar is door 4). Ik moest in mijn bios gewoon die 266 telkens verhogen en daardoor ging mijn geheugen (hangt af van de ratio) sneller draaien en ook mijn CPU (266*9 =~2.4Ghz, heb nu 334*9).

De 8 serie is al uit van oktober of november vorig jaar. De nieuwe serie wordt verwacht in Q1-Q2 2008, maar er zijn nog enkele die geloven dat die zelfs al in november uit komt... .

13. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Welke serie moet ik dan aan denken? De Geforce 9600, 9800 etc ? :9

/Edit: Laat maar, al gevonden. Best wel zieke specs opzich 8) Hardware.info zegt ook iets over Nov idd

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    JA, dat snap ik. Maar ik kan juist die 266Mhz niet aanpassen in de BIOS, enkel die 1066

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    9800 (of hoe die ook gaat noeme) normaal. Mid-range komen normaal altijd na de high-end kaarten. Maar november was bedoel voor G92 welk de 8800 GT was. Het enigste dat nog zou kunnen uitkomen is die nieuwe 8800 GTS, maar de echte nieuwe serie betwijfel ik. Tenzij Nvidia natuurlijk ons super hard wil verrassen en heel veel klanten pissed wil maken :+.

Misschien dat je nog niets op manueel moet zetten ipv op auto. En op je die 1066 kan verhogen kan je in je bios zien/proberen ;).

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik kan hem verhogen, ja ;)

De 1066 kwam juist tevoorschijn na het instellen op manual.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Heb nu bij een Nederlandse shop de gewone EVGA voor € 237,30 gezien :)

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nja, ik blijf bij mijn vertrouwde shop :). Maar mijn klokradio is daar juist naar de vaantjes gegaan en aangezien ik deze keer geen rommel wil is m'n oog gevallen op een micro system van een kleine €200 :mad:.

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een wekker van €200,-? :+

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, heb hem custom made laten maten met goud :D.

Dat van €200 ging om een micro hi-fi system maar ik heb uiteindelijk gewoon een wekkerradio'tje genomen van €40 (heb van m'n kapotte m'n geld terug gekrege, €50) :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina