Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Grafische kaarten nVidia PCIe -
    GigaByte 8600 GT SilentPipe 2
    1 x
    € 105,-

Software OEM Besturingssystemen -
    Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
    1 x
    € 109,-
    € 109,-

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
    Intel® Core™ 2 Duo E6750
    1 x
    € 169,-

Voedingen meer dan 600 Watt -
    Chieftec CFT-620A
    1 x
    € 99,-

Behuizingen Midi Tower -
    E168
    1 x
    € 19,-
    € 19,-

DVD-reWriters Serial-ATA -
    Samsung SH-S203B
    1 x
    € 25,-

Behuizingen - Koelers
    Papst 8412/NGME
    1 x
    € 14,-

Behuizingen - Koelers
    Papst 8412/NGMV
    1 x
    € 24,-
    € 24,-

Toetsenborden - -
    Microsoft Wireless Desktop Optical 700
    1 x
    € 32,-

Moederborden Socket 775 -
    Asus P5KPL
    1 x
    € 77,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
    Samsung SpinPoint T166
    1 x
    € 89,-

Geheugen DDR2-800 -
    Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-800 Kit
    1 x
    € 55,-

Totaal bedrag
    € 817,-
    Wat vinden jullie van deze PC? Mijn budget is 800 euro, moet ook nog een surround setje kopen dus ga er net wat overheen, maar goed..

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar wil je dan de computer voor gaan gebruiken? Als je hem wilt gebruiken om te gamen zou ik iig die 8600GT eruit doen en er een 8800GT inplaatsen. Om het geldverschil dan weer goed te maken zou ik er een lichtere processor inplaatsen, of een AMD aangezien die over het algemeen goedkoper zijn.

3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Waar wil je 'm voor gebruiken?

4. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de PC gebruiken voor voornamelijk gamen, maar ook voor muziek en films.

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In dat geval, zie mijn vorige bericht.

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Antec Sonata III,Zwart € 99,06
    Asus M2N € 56,69
    AMD Athlon 64 X2, 5600+, Socket AM2, Boxed € 120,20
    Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 97,46
    Club3D GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 € 210,11
    Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 92,62
    Samsung SH-S203B,OEM, Zwart, Serial ATA150 € 26,55
    Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands € 93,72
    Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie € 85,00

Totaal: € 796,41 (€ 881,41) bij Azerty

Toetsenbord + muis is er nog wel niet bij, dat zal je zelf nog ff moeten uitzoeken net zoals je speakers.

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Is die 5600+ al geen bottleneck voor de 8800GT?

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt natuurlijk van de game vanaf, maar de 5600+ is iets slechter dan de E6600. Wil je beter dan moet je al naar Intel gaan (de 6000+ is maar een scheet beter) en dan wordt het al direct wat duurder (voornamelijk door het moederbord).

Hier worden de demo's van UT3, Crysis en CoD4 getest met verschillende high-end kaarten op een X6800 en een 6000+. Bij geen enkel van die 3 games is dan eigenlijk ook maar een verschil te merken tussen de prestatie van de X6800 en 6000+.

9. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    :)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je applicaties opent hebben zijn geheugen nodig om te werken en daarvoor is de HDD te traag voor. Hoe meer programma's er open staan hoe meer geheugen er wordt gebruikt.

Maar wat de applicaties er juist insteken weet ik ook niet eigenlijk en hangt ook nog is af van de applicatie zelf.

Als je met 2GB niet toekomt dan kan je bijsteken. Anders is het eigenlijk ergens geld weggooien.

11. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    OK thnx, dan laat ik het gewoon zo voorlopig. Maar ik dacht een prijsverlaging van 60% is ergens zo aantrekkelijk xD
    Bedankt voor je (snelle) antwoord:)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je kan het natuurlijk wel kopen als je je pc een paar jaar gaat houden zonder grote upgrades te doen (bv. moederbord)... . Dan is het misschien slimmer om het nu te kopen i.p.v. volgend jaar wanneer de prijzen misschien weeral hoger liggen.

13. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    IS de 8800 GT een groot verschil met de 8600 dan ? Want ik hoef niet per se het beste van het beste.. Of denken jullie dat die kaart toch wel erg nodig is?

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, zeker een groot verschil (en de 8600 GTS is sneller dan de 8600 GT). Zoals je kan zien is de 8800 GT dus dubbel zo snel :). Hij valt qua performance tussen de 8800 GTS 640MB en de 8800 GTX (waar het dichts bij zit).

Met de 8600 GT zal je moderne games maximum op medium (misschien af en toe is iets op high) kunnen spelen, terwijl met de 8800 GT elke game op high gaat (Crysis ook, maar geen very high voor die game).

Het systeem dat ik heb samengesteld zal over het algemeen beter presteren, vooral in games. Het heeft een veel betere videokaart en 4GB geheugen i.p.v. 2GB (ok, doet momenteel niet veel maar je weet nooit). Alleen de CPU is iets slechter, maar als je niet aan intensief aan encoding doet zal je het verschil niet echt merken.

15. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt, ik zal nu eens goed kijken voor een mooie behuizing, toetsenbord en speakers. Misschien iets duurder dan ik eerst van plan was, maar zo te horen kan ik met deze PC er wel even tegenaan ;)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je een andere behuizing neemt dan die uit het samengesteld systeem (wat je gerust mag, smaken verschillen) vergeet dan niet dat je eventueel ook een voeding apart moet kopen. Want bij de behuizing uit dat systeem zit al een voeding bij.

17. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    OK bedankt, en voor de rest heb ik dan niks extra's meer nodig dus ? Wat raad je dan qua voeding, tot hoeveel watt ?

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Tot hoeveel mag je kiezen :+. Maar zou niet lager dan 500W, maar ook niet hoger want dan wordt het weeral duurder voor niets. Zie ook dat het een voeding van een goed merk is (Enermax, Tagan, ...).

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Voorlopig kan je goed uit de voeten met een Dual Core. Quad Core is nog echt té nieuw om echte prestaties neer te zetten (over een jaar zul je veeel betere hebben). Dual Core wordt nu door de meeste nieuwe games wel goed ondersteund, Quad Core daarintegen nog niet echt. Je ziet nu dat goede Dual Cores beter zijn dan de huidige Quad Cores (Q6600).

De 8800GT is een bitch. Positief dan ;)
    Bijna de GTX weg, voor de helft van de prijs wat een GTX kost.
    Als je nu een videokaart wil, koop je een 8800GT, zo simpel is het :thumbs:!

20. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    450/500W is voldoende voor jou. Modulaire voeding is makkelijk. Kan je kabels weglaten die je niet gebruikt (niet modulair is dus losse kabels in je PC. heb je een open kast, dan wil je een modulaire, anders is het zo lelijk).

Merk maak niet zoveel uit, maak er een goed merk van. Denk aan Antec, Zalman, Coolermaster, OCZ etc..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina