1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, tussen 700/800 en 1000 kan je ook al een aardige game pc krijgen maar vergeet niet dat zo'n G5 of Razer ook al gauw €50 kost, een goed toetsenbordje rond de €20 en zo'n muismat kan ook al gauw iets kosten.
     
  2. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt jongens :b:

    Ja, ik weet het, muis + toetsenbord + muismat reken ik ongeveer 150 / 200 euro.

    De PC koop ik dan rond de 700 euro. Dan ben ik ongeveer 1000 euro kwijt.

    Ik weet niet of het teveel is gevraagd, maar zouden jullie misschien is een PC kunnen samenstellen ( :{ )?
    Want ik ben toch wel benieuwd wat ik ongeveer voor +/- 700 euro dan in huis haal.

    En is een 2e handse PC niet handig, dan kom je goedkoop uit en je krijgt meestal wel veel, alleen er kunnen natuurlijk problemen mee zijn....
     
  3. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er best eentje voor je kunnen samenstellen. Maar dat kan je het beste pas doen wanneer je het geld heb. De pc-markt verandert om de week.
    2e hands is niet nodig lijkt mij. Het is wel goedkoper, maar je loopt er natuurlijk wel een gigantisch risico mee bij onderdelen zoals de harddisk.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Toomzor:
    [​IMG]

    Denk het beeldscherm (HPW2408H €500) even weg en voilà, een pc voor 1000euro
    Dit is wel een overclock & sli systeem. Als je niet gaat overclocken/sli draaien geef dat even aan dan kan ik wel wat goedkopers maken voor je ;)
    Ik zet nu dit plaatje omdat dit datgene is wat ik zelf ga bestellen binnenkort :)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2007
  5. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt man!

    Maar ik zou geen idee hebben hoe ik zou moeten overclocken, en SLI is toch dat je 2 videokaarten erin kan doen? Dat hoef ik eigenlijk ook niet.
    Ik wil gewoon Quake 4 perfect kunnen draaien, en UT3 ook soepel ( maar hoeft niet op hoogste stand etc. )

    \o/
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja SLI is twee videokaaten in je systeem. Als dat allemaal niet nodig is kan ik wel ff wat anders voor je in elkaar zetten. Dan krijg je ander moederbord en andere voeding. Daarmee komt je totaalprijs weer ongeveer 100euro lager te liggen. Ik zal is ff wat samenstellen bij Azerty :9 Maakt het ook nog uit wat voor kast je heb? (lampjes, window aan de zijkant etc?)

    Edit: Ik heb een andere kast gepakt waar de voeding meteen bij in zit, dat scheelt weer een aparte voeding. Dit is wat ik nu heb voor je:

    [​IMG]

    Een toetsenbord en muis moet je zelf uitkiezen, dat is naar mijn mening een erg persoonlijke keus.
    De videokaart is erg slecht verkrijgbaar, als alternatief kan je kiezen voor een ATI Radeon HD3870. Deze is nog wat goedkoper zelfs.
    Als je vind dat je een aparte geluidskaart nodig heb, kan je kiezen voor een Club3D Theatron DD. Deze kost nog €40 extra bij Azerty.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  7. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maakt opzich niet uit, alleen vind ik zo'n gecasemodde ( ofzoiets 8) ) kast wel super mooi :D

    EDIT: Super! Bedankt :D
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Met die config ben je maar gedeeltelijk iets mee. Binnen een dikke 2 maand komen er weeral nieuwe grafische kaarten uit en wie weet hoeveel die gaan kosten of hoeveel de andere dan in prijs gaan dalen. Ook kan het zijn dat de andere onderdelen hun prijs gaat veranderen (met wat brute pech gaat het geheugen ineens weeral stijgen).

    Vergeet ook niet dat er nog geen Windows (minsten +/- €100)bij dat systeem zit en geen assemblage kosten (op zijn minst €50, maa r ik meer)... .

    Over het alternatief: de HD 3870 is wel goedkoper maar presteert ook iets minder.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat is waar maar over twee maanden komt binnen twee maanden wel weer wat beters uit. Als toomzor niet wilt wachten is op dit moment bovenstaand config gewoon goed voor zijn eisen, namelijk Q4&UT3 draaien.
    Zelf wacht ik ook nog een paar maanden op de nieuwe processors en kijken wat de 9000 serie van Nvidia ons gaat brengen.

    Assembleren kan je ook zelf. Er zijn zat tuts op internet en zo moeilijk is het écht niet. Bij computers past het doorgaans maar op één manier :) Assembleren kost bij Azerty inderdaad €50 euro geloof ik.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het probleem is echter dat hij nog nog geen €1000 heeft ;).

    Assembleren kan je inderdaad zelf, maar er zijn genoeg mensen die het risico niet durven nemen. Best begrijpelijk als je weet dat je telkens iets kunt kapot maken wat €100 of meer kost :+.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou ja dan moet ie z'n vraag maar nog een keer stellen als die €1000 heeft :9
     
  12. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja, ik heb nu ongeveer 500 euro.
    Over 3/4 ongeveer 1000,- :D
    SPAREN SPAREN SPAREN
     
  13. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig met HDPC samen te stellen (nog steeds :confused:)

    Nu vroeg ik mij af of ik speciale software of hardware nodig ben om normale dvd's via HDMI te kunnen upscalen, en dan het liefst naar 1080p. Zodat ik geen speciale dvd-speler daarvoor hoef te kopen, en ik gebruik nu component voor mijn 360 dus daarmee kan het ook niet!

    Ik heb nu als moederbord/videokaart de Asrock 4Core1333-FullHD
    http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=36048
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  14. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus na de aanschaf van je pc heb je geen geld meer over?|:-

    Je bedoelt dat je een normale dvd op 1080P-kwaliteit wilt laten afspelen? Dat gaat niet lukken. Een dvd heeft een resolutie van 720*576. Je kan niet de kwaliteit opeens verhogen naar 1080P. (Je 10 euro biljet verandert toch ook niet opeens in een 100 euro biljet?)
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nooit gehoord van upscalen? In principe als je een dvd full screen doet dan wordt hij geupscaled naar de resolutie die je gebruikt. De aspect ratio blijft natuurlijk dus wel hetzelfde.
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet zo burgerlijk hè :b:. Leef met de dag.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Geld overhouden? Dat is toch nergens voor nodig. Geld moet rollen ! :9
     
  18. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee jongens, ik heb al geld voor mijn rijbewijs apart gezet. Maar daar mag ik van mezelf niks afhalen ;)
     
  19. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoel, dat wanneer je weinig geld hebt, je ook geen dure aankopen moet doen.

    Of jij leent vast wel wat geld ("OMgggg, die reclamuhs van lenuh.nl zijn zooow chill jeweetz")

    OT: Met dat upscalen behaalde je toch nooit 100% 1080P?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En wie ben jij om te zeggen wat iemand anders (in dit geval een vreemde) mag doen of niet?

    Waarom zou je niet 100% 1080p kunnen halen? Als je een monitor hebt met een resolutie van 25xx*xxxx en doet een filmpje fullscreen dan wordt dat ook daadwerkelijk geupscaled naar die resolutie (ratio van filmpje blijft wel). Er zijn ook dvdspelers die dvd's kunnen upscalen naar 1080p. Zie je op een Full HD dvd naar een gewone dvd zonder upscaler dan wordt de dvd geupscaled door de scaler van tv.

    Ok, het is niet de echte 1080p maar dat is ook niet wat upscalen doet ;).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina