1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Lang leve de jeugd en onbezonnenheid dan maar.

    En de afwezigheid van vaste lasten :).
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey jongens,

    heb een pc besteld voor mijn zusje en heb die nu in elkaar gezet. Echter geeft de videokaart geen beeld. Als ik deze in de pc van mijn broertje doe krijgt ie wel beeld. In de nieuwe pc draait de fan ook gewoon. Geen bios foutcode...

    E4500
    EAH2600xt (dit is de gpu, pci-e)
    2 gig ram
    asus p5b
    enz enz

    De voeding komt echter wel uit een oudere pc. In hoeverre gaat dit uitmaken? Is een 350 watt voeding, zat bij een Medion pc.

    Wie heeft er enig idee wat er mis is. Moet de bios gereset worden/ Indien het op dat gebied ligt graag een duidelijke uitleg, ben daar niet bekend mee ;)

    Alvast heel erg bedankt,

    Sjoerd
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De bios heeft meestal wel 'n *reset to defaults* optie in het menu zitten.

    Ik denk ook dat het aan je Medion voeding ligt. Je kan proberen de voeding van je broertjes pc in je zusjes pc te doen, dan ben je er zeker van, maar dat kost wel wat tijd.

    edit: 't is ook wel is tijd voor deel 11 met zoveel posts :9
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja viel me net in toen ik weer aan xbw dacht. Ga het zeker even proberen (zet gewoon pc's tegenover elkaar) en dan eens kijken of het werkt. De bios reset, kan die ook hardware matig? Heb immers totaal geen beeld.

    Ik ga even eten maken met mijn zusje en dan ga ik het proberen. In ieder geval bedankt voor je hulp :)

    Sjoerd
     
  5. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    De BIOSbatterij er uit halen. Maar vraag me niet hoe je dat doet, daar heb ik geenervaring mee. Het zou niet moeilijk mogen zijn. Op internet vind je vanalles daarover. Wel oppassen vo statische elektriciteit.
     
  6. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks allemaal voor de reacties, grappig wat voor discussies je toch allemaal kan krijgen.
    Ik weet wel dat in iedere tv ook een scaler zit, maar vaak zit er in de (duurdere) dvd-spelers met upscale functie tot 1080p betere scalers dan de standaard scalers in de tv's. En ja dat wordt nooit zo mooi als een HD-DVD met 1080p, maar ik hoor vaak dat het wel de moeite waard is zo'n functie in een dvd speler.

    Maar nu heb ik dus nog niet echt een antwoord op mijn vraag of je hiervoor genoeg hebt aan mijn videokaart, en dat ik dan mijn dvd via de pc gewoon via PowerDVD ofzoiets afspeel, of heb ik hier speciale soft-/hardware voor nodig?
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    OOk jij bedankt voor je reactie Eman.

    Heb net even de voeding verwisseld. Krijg nu wel weer een bios piep (lang kort kort) die duidt op video probleem (asus mobo). Heb even de batterij eruit gehaald en ga die zo weer erin doen. (eruit halen is trowens geen enkele moeite, gewoon even een lipje opzij duwen)

    Bvd,

    Sjoerd

    /edit: zonder videokaart geeft ie de identieke foutmelding. probeer nu even de 8800gts van mn broertje erin te zetten. Zou het moederbord een dead on arrival kunnen zijn? De fan gaat wel gewoon draaien.

    /edit2: 8800gts in de pc gezet, voeding van broertje gebruikt. Blijft, net zoals bij het niet gebruiken van een Gpu, de melding (lang, kort, kort) geven. Kan ik hieruit concluderen dat het moederbord kapot is?
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, als er verder geen andere compabiliteitsproblemen zijn zal je moederbord wel brak zijn. RMA dan maar? :9
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Net een Scythe Mini op mijn C2D gezet.....temps zijn wat gezakt maar nog steeds best hoog (40 graden idle...)
    Het schijnt dat een E6600 een probleem heeft met 1 of andere heatsink, weet iemand daar meer over?
     
  10. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige batches zouden een bolle of een holle IHS (integrated heat spreader) hebben. Dit zorgt voor een niet goede warmteoverdracht. Je zou of je IHS kunnen verwijderen,(via google zijn er wel handleidingen te vinden daarvoor) of je C2D op RMA sturen. Meestal krijg je dan een platte versie, maar de kans bestaat dat je nog steeds een bolle versie krijgt.

    Hier op T.net is er meer over te vinden.
    Hopelijk hielp ik je :)
     
  11. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een jaar geleden was dat een super pc. Nu zit er een low-end dual core CPU en oud moederbord met nog socket 939 en dus DDR1 geheugen. De grafische kaart is nu slechts een mid-end kaart is. Het verbaasd me eigenlijk dat ze nog een die grafische kaart geraken... .

    Maar opzicht blijft het wel een mooi prijsje als je naar de randapparatuur kijkt.
     
  13. Dayuum

    Dayuum Guest

    Je kan al een betere computer krijgen voor 400 euro als je em zelf inelkaar zet
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan weer overdreven, als je de randapparatuur meetelt.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Voor €750 euro kan 't wel beter ;)
     
  16. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thanks! :thumbs:

    Dan dit: Welke combinatie zouden jullie nemen?

    Steelpad S&S, Zwart
    Logitech G15 Gaming Keyboard, Zwart, Retail
    Logitech G5 Laser Mouse 2007,Blauw/Zwart

    = € 153,64 bij azerty

    OF

    Steelpad S&S, Zwart
    Logitech G15 Gaming Keyboard, Zwart, Retail
    Razer Copperhead,Chaos Green

    = € 148,27 bij azerty

    Dus even kort gezegt: G5 of Copperhead?! 8)
     
  17. Ichigo

    Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zou voor Razer gaan :D zelf gebruik ik deathadder :)
     
  18. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    De Razer vind ik stukken mooier, maar ik las dat de G5 net iets lekkerder in de hand lag + je kunt gewicht bepalen. Voor de Rest weinig verschil.
    Is het echt zo dat zo'n Razer muis zo'n mooi licht geeft als het donker is?
     
  19. Ichigo

    Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    1
  20. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier trouwens ervaring met de G15 gametoetsenbord?
    Kan je daar ook spawntijden inzetten op dat scherm? *)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina