Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik zoek: betaalbare draadloze muis en toetsenbord met een bereik van een meter of 7.

2. War Lord

War Lord Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een Logitech kan op afstand van een 6 tot 8 meter muis en board nog gebruiken en is betaalbaar en goed getest.

Draadloze muis en toetsenboard link info

greetz

3. Shizzel

Shizzel Guest

-knip- Wispelturigheid :+. Ik ga waarschijnlijk voor de Scythe Infinity, maakt nog minder geluid dan Zalman koelers en hoor er ook goede dingen over.

Ik heb toch maar besloten even 3 weekjes op mijn verjaardag te wachten, en dan een HD3850 te kopen. Zal dan waarschijnlijk wel zo'n 70 á 80 euro aan geld krijgen, en als het goed is nog zo'n 30 euro zakgeld. Heb er lang over nagedacht, maar als ik met 3 weken wachten gewoon voor een paar jaar weer klaar ben, is de keuze voor mij duidelijk. Helaas is deze niet passief verkrijgbaar (of wel?), maar ik las dat je met Rivatuner de fanspeeds kunt aanpassen, en tijdens het gamen is het geluid wat harder zetten ook net zo makkelijk ;).

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2008
  4. Shizzel

Shizzel Guest

Sorry voor de dubbelpost, maar toen ik net even op Marktplaats rondkeek zag ik dat ik met een beetje afdingen een EVGA 8800GTS 320MB voor dezelfde prijs als een Sapphire HD3850 256MB kan krijgen. Ik lees op internet dat de HD3850 beter is, maar velen raden ook de 8800GTS aan.
    Welke is de beste?

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Qua prijs/prestatie: 3850
    Prestatie: 8800GTS.

6. Shizzel

Shizzel Guest

Tja, ik kan de 8800GTS voor 175 euro krijgen op Marktplaats, 3 maanden gebruikt, en met wat afdingen denk ik zo'n 160 á 165 euro.

Het verschil met de HD3850 is dan maar een tientje goedkoper, nieuw bij Azerty. De HD3850 heeft dan ook 64MB minder geheugen, maar of dat veel uitmaakt?

Ik wil voornamelijk UTIII goed kunnen spelen, C&C 3 ook, en Crysis op medium bijvoorbeeld. Ook zou ik wel Gears of War goed willen kunnen spelen, en gewoon aankomende games ook goed.

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, je kan het doen. Zorg er wel voor dat je de kaart wel eerst werkend ziet. En denk er ook aan dat je een garantiebewijs meekrijgt.

8. Shizzel

Shizzel Guest

Maar heb ik dan ook echt een verbetering in vergelijking met de 256MB HD3850, of niet echt? Want daar gaat het me om namelijk.

9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Het kan lullig klinken, maar waarom doe je er zelf niet wat meer moeite voor?

Google gewoon eens op HD3850 8800GTS benchmark.

10. Shizzel

Shizzel Guest

In dat uurtje heb zelf ook al wel benchmarks gevonden, maar het ligt aan de game welke beter is (bij TomsHardware), en aangezien het mij om Unreal Tournament III gaat (die ik niet als een benchmark kan kiezen), dacht ik dat iemand hier misschien wel over die precieze game wat kon zeggen.
    Maar ik begrijp je punt. Ik ga waarschijnlijk voor de HD3850. Een 8800GTS ophalen is geen zekerheid van garantie, en aangezien het per game wisselt welke beter is, ga ik gewoon voor de 256MB HD3850.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2008
  11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet beter voor de 512mb versie gaan? of ben je niet van plan hoge resoluties te spelen.

12. Shizzel

Shizzel Guest

Nee, maximaal 1280x1024. Ik bestel mijn PC nu.

Dit is het geworden (HDD's, branders, monitor en toetsenbord+muis heb ik al).

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ziet er allemaal netjes uit. Ga je hem zelf in elkaar zetten?

Succes en veel plezier!:)

14. Shizzel

Shizzel Guest

Ja, ik ga proberen hem zelf in elkaar te zetten, ik neem aan dat er genoeg handleidingen zijn bijgeleverd, en anders zijn er op internet ook wel wat dingen te vinden. Ook heeft Hardware.info een video over hoe je de dingen in elkaar zet, wat ook handig is.
    Voor het overclocken heeft Hardware.info ook een video, dus alles zou goed moeten gaan.
    Het enige probleem dat ik tegen kan komen is dat de CPU koeler misschien te krap tegen het geheugen aan zit oid.

15. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Gaat best wel lukken, heb ik zelf ook gedaan zonder al te veel voorbereiding. Het past maar op één manier :+.

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook geprobeerd bij mij was het niet gelukt :) computer ging niet aan. Heb hem gister naar pc boer gebracht om het daar te laten doen :p. Het past inderdaad maar op 1 manier, ik dacht dat ik het goed had gedaan maar hij deed het niet. Kan zijn dat er iets kapot al kapot was voor ik het kreeg (Dead on Arrival).

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm heb dus wat spul gekocht om mijn notebook te upgraden (ja dat kan :+):

2x 2GB DDR2 667Mhz SoDImm geheugen van Kingston
    1x 100GB 7200RPM Sata 2.5" HDD van Hitachi, (doe de 120gb 5400rpm schijf die er nu in zit in een externe behuizing). Dan heb ik in totaal 620gb, moet genoeg zijn :+

Zooitje besteld bij Azerty, maar ze hebben het nog niet binnen vd leverancier (2-3dagen my ass...)

Zat nu echter even wat te lezen over het mobo (945pm chipzet meen ik) dat in mijn notebook zit (Toshiba A100-683 ). En het blijkt dat de cpu ook goed te upgraden is. Zit nu een matige Core Duo in (dus geen Core 2 Duo, en dus geen 64bits..) t2250, 1,73ghz, 2mb caché.
    En keek eens wat ik op ebay kon vinden qua mogelijkheiden. Kwam daar een T7600 tegen: Core 2 Duo, 2.33ghz 4mb caché. Voor nog geen €160 vanuit China.

Zou een enorme vooruitgang zijn qua snelheid (+de volle 4gb geheugen zal ondersteund worden).

Vraag me alleen af of deze mobile cpu ook veel heter zal worden? Qua voltage lijkt het allemaal mee te vallen...

p.s. mobile cpu's zitten tegenwoordig niet meer vastgesoldeerd. Dus dat is allemaal geen probleem. Enige is dat de complete notebook uit elkaar moet. Maar dat is ook geen probleem (al eens eerder gedaan, ben nieuwschierig:+)

Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De performancewinst die je boekt is die €160,- imo niet waard.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou denk het wel. Voer veel cpu afhankelijke taken uit. Doe veel aan en/decoden/renderen e.d.

Die cpu is bijna 2x zo snel (door cache/bandbreedte) als wat ik nu heb. Samen met het nieuwe grotere geheugen wat ook op 667mhz draait + de veel snellere HDD zal dit een aanzienlijk verschil zijn.

Dan te bedenken dat die cpu normaal meer dan €500 is.. Dan is dit een koopje.
    Kan overigens ook voor de t7400 gaan, is de helft goedkoper bijna.

Er is maar één mobile cpu beter dan de t7600 en dat is voorlopig de t7800.. De t2250 die ik nu heb is zeg maar bijna lowrange.

Door die paar upgrades van in totaal nog geen €300. Heb ik weer een notebook die beter is dan menig notebook van tegen €2000.
    En daarvan hebben de meesten nog maar 2gb geheugen en 5400rpm hdd ook.

Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb de T5500 (1,66Ghz) in m'n laptop zitten. Ook lekker snel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina