1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Halverwege Februari Gaat er bij mij een nieuwe pc komen. (de huidige is niks meer)
    Deze zal door een goede vriend van mij voor mij in elkaar gezet worden.
    Maar nu had ik een vraag over windows vista ultimate,
    Want ik zie op twaekers.net bij de pricewatch verschillende prijzen en er zit nogal een verschil tussen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu zit,
    Want er staan OEM's voor retailprijzen er staan retail versies en er zijn OEM's die net iets meer dan 150 kosten terwijl de rest allemaal tegen de 500 euro aanzit.

Vanwege Chronische ziekte heb ik 3 jaar geleden met mijn ICT opleiding moeten stoppen (6 maanden nadat ik ermee begonnen was) Ik heb mij toen ook totaal uit de ICT wereld teruggetrokken.
    Ik ben dus ook totaal niet meer op de hoogte, Alle hulp is dus zeer welkom.

2. Shizzel

Shizzel Guest

OEM-versies zijn versies waarbij je (volgensmij) alleen een CD krijgt, samen met bepaalde software die je normaal bij de aanschaf van een computer met Vista ook krijgt.
    Dit zijn versies die Dell bijvoorbeeld ook gebruikt; tenminste, zo is het voor mij bekend.

Ik bel trouwens net naar Azerty om de videokaart uit mijn bestelling te halen (ik haal hem wel bij Salland, is 5 minuten rijden vanaf Azerty), zijn ze precies om 5 uur dicht qua telefoonnummer.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2008
  3. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    bij alternate hebben ze vrijwel alles op voorraad altijd, mijn zooi ook daar gehaald, mischien op sommige dingen iets duurder, maar op andere juist weer goedkoper, scheelt uiteindelijk niet veel qua prijs, maar wel qua levertijd. ben gewoon alles gaan halen, problem solved, wil ik wel 45 min voor rijden om dan alles in een x te hebben

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor hardware geldt meestal alleen het device zelf. Dus een hard disk, cd speler etc. Deze zitten meetal maar in een plastic zakje (nouja, wel tegen EMI). Toetsenborden willen nog weleens een cdtje hebben en zitten logischerwijs in een (kartonnen) verpakking.

Windows XP/Vista OEM zijn gewoon normale windows versies met normale licenties, maar kosten stukken minder. Mogen in principe alleen met een nieuwe computer meegeleverd worden (= minimaal moederbord + 1 onderdeel als ik het goed heb. Maar veel winkels doen er niet zo moeilijk over en verkopen die dingen ook wel los). Het is een misopvatting dat je de Windows versie maar 2 x zou kunnen activeren. Met bellen kan je je Windows zo vaak als je maar wil deze activeren. Daarnaast worden OEM's ook altijd met een CD of DVD geleverd*.

*m.u.v. de meeste grote merken (voornamelijk) notebooks. Hier zijn ze te zielig om een cdtje mee te leveren.
    Eigen gebouwde machines van Mycom, lokale computerboerbedrijven en die losse shit van de Alternate ofzo zijn altijd inclusief Windows cd.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Hey

Ik heb een irritant probleem met mijn laptop. 9 van de 10 keer dat ik hem dichtklap doet hij wanneer ik hem open doe helemaal niets meer. Het scherm doe ik weer open en ik druk op enter maar ik krijg geen beeld meer.

De enige oplossing is vervolgens om het uitknopje in te blijven drukken en te blijven wachten tot hij weer opstart. Vervolgens start hij dan op in 800 bij 600 en wanneer ik dan inlog is het scherm weer 1280 bij 800.

Wat is er aan de hand met mijn laptop? Moet ik Vista opnieuw installeren of is er iets stuk?

=(

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    vista opnieuw installeren, is software probleem

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Oke bedankt voor je reageren:)

Zat er eerst over na te denken om windows Xp op mijn laptop te installeren maar aangezien hij toch echt geleverd werd met Vista moet dat geen probleem zijn.

Nogmaals bedankt:)

8. Shizzel

Shizzel Guest

Pfff, internetshops kunnen soms heel fijn zijn, maar soms ook helemaal niet.

Ik heb gisteren dus mijn Club3D HD3850 om laten zetten naar een MSI HD3850 bij Azerty, dat ging allemaal erg goed, snel en de nieuwe facturen had ik ook al binnen na 30 seconden. Toen ik vroeg wanneer het geheugen binnen zou komen, merkte de medewerkster (en ik) op dat de videokaart opeens op 14 dagen levertijd stond, en er bij mij niet gereserveerd stond. Raar, want hij zou op voorraad zijn. "Het kan zijn dat iemand hem net heeft gereserveerd voordat u het bestelde, meneer." Oh tuurlijk, net in die 3 minuten dat ik het even doorgeef komt er toevallig iemand binnen die net de allerlaatste MSI HD3850 koopt, tuurlijk. Klopt dus van geen kanten, en duidt gewoon op een fout leverbaarheids-indicatie-systeem.

Heb uiteindelijk de HD3850 maar uit mijn bestelling gehaald, en bij Salland-Automatisering besteld, kostte minder dan 20 cent extra, en is maar 5 minuten lopen vanaf Azerty. Alles was meteen dezelfde avond nog klaar om op te halen, erg mooi.
    Wil ik nu het geheugen voor 5 eurootjes meer meteen bij Salland bestellen, omdat Azerty het maar steeds niet op voorraad heeft, kan het niet bij mijn HD3850 order in, en moet ik €5,- bovenop die 5 euro doen. Nou, nee bedankt, dan bespaar ik die 10 euro liever.

Pff, gelukkig kan ik weer een paar jaar met deze PC door, want van dit gezeur wordt ik niet echt blij.

9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, dat iemand vlak voor je net de laatste videokaart koopt is mogelijk, maar inderdaad ook frustrerend.

Bij Salland Automatisering kan je overigens gewoon een e-mailtje sturen met daarin de vraag of ze je order kunnen veranderen.

10. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe pc. Ik heb al op de sites van Computerland en Dynabite gekeken, maar weten jullie nog sites van winkels met leuke aanbiedingen en goede service?

Ik zag deze pc staan op computerland, die van € 695,- : http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=1336

Is dit wat? Kan je hier bijvoorbeeld Unreal tournament 3 op spelen?

Laatst bewerkt: 26 jan 2008
  11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Die PC's zijn behoorlijk snel, alleen zit er vaak (zoals nu) een slechte videokaart in.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    't is meestal zo dat je voor dat geld beter spul kan kopen als je alles los koopt, en dan kan je er wél UT3 op spelen :9

13. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    -Deze post is volledig gekopieerd uit deze thread. Hopelijk krijg ik nu wel een advies!- :thumbs:

Hey, binnenkort krijg ik mijn salaris weer en aangezien geld moet rollen wil ik graag een nieuw scherm kopen.

Ik wil het met name gaan gebruiken voor mijn xbox 360 en computer. Echter ga ik binnenkort ook nog eens een home cinema set kopen dus inclusief dvd speler. Dat zijn dus 3 apparaten die ik op mijn scherm wil gaan aansluiten.

Ik heb werkelijk geen flauw idee welke in- en uitgangen ik nodig moet hebben. Momenteel heb ik een scherm met 2 verschillende ingangen, vga en dvi, nu moet ik steeds kabels wisselen voor mijn xbox 360 en computer. Dit is wel vervelend en ik hoop dat dit niet meer nodig is met een nieuw scherm.

Samsung Syncmaster 245B
    Kleur Zwart

Beeld
    24 inch
    a-si TFT/TN
    1920x1200 pixels resolutie
    16:10 beeldformaat
    16,7 miljoen kleuren
    0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand
    HD ready

Instellingen
    Reactietijd 5 ms (ISO)
    Contrast 1000 : 1
    Dynamisch Contrast 3000 : 1
    Helderheid 400 cd/m²
    Horizontale kijkhoek 160 graden
    Verticale kijkhoek 160 graden

Frequenties
    30 - 81 kHz horizontaal
    56 - 75 Hz verticaal

Eigenschappen interne voeding

Ingangen
    1 x VGA
    1 x DVI-D
    waarvan 1 x met HDCP

Ergonomie
    TCO03 normen
    in hoogte verstelbaar
    200 mm x 100 mm VESA wall-mount

Energieverbruik
    Gebruik 100 Watt
    Standby 2 Watt

Gewicht 8,4 kg

Formaat (BxHxD) 560 x 445 x 250 mm

Toebehoren Voedingskabel, Signaalkabel, Driver CD

Garantieperiode 36 maanden

LG L245WP-BN
    Kleur Zwart

Beeld
    24 inch ( 61 cm ) beelddiagonaal
    1920x1200 pixels resolutie
    16:10 beeldformaat
    16,7 miljoen kleuren
    0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand
    HD ready

Instellingen
    Reactietijd 8 ms (grijs naar grijs)
    Contrast 1000 : 1
    Helderheid 500 cd/m²
    Horizontale kijkhoek 178 graden
    Verticale kijkhoek 178 graden

Frequenties
    30 - 83 kHz horizontaal
    56 - 75 Hz verticaal

Eigenschappen Pivotfunctie, PIP (Picture-In-Picture)

Ingangen
    1 x VGA
    1 x HDMI
    1 x componenten (3x Cinch)
    1 x USB

Uitgangen
    2 x USB

Ergonomie
    TCO03 normen
    draaivoet
    in hoogte verstelbaar

Energieverbruik
    Gebruik 80 Watt
    Standby 3 Watt

Gewicht 9,6 kg

Formaat (BxHxD) 560 x 444 x 270 mm

Pixelgarantie Voor dit product geldt een klasse 2 pixelgarantie. Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixels.)

Garantieperiode 24 maanden

De home cinema set die ik wil kopen is ook van LG en heeft hetzelfde uiterlijk (piano black/glanzend zwart) als de LG monitor, niet echt noodzakelijk maar het staat wel mooi natuurlijk.

Welk scherm is voor mijn geval het beste om te kopen?

De Samsung is wel €100 - €150 goedkoper dan de LG, dat is ook zeker niet verkeerd. Ik hoop echt dat iemand mij er mee kan helpen.

VrGr. Ronald

Laatst bewerkt: 28 jan 2008
  14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De LG lijkt me enigste mogelijkheid om alle 3 de toestellen er te kunnen op aansluiten, tenminste als die DVD een component of HDMI uitgang heeft.

Component: 360 (of DVD speler?)
    HDMI: 360 (of DVD speler?) of pc (zul je zeer waarschijnlijk een DVI-HDMI kabel nodig hebben)
    VGA: 360 of pc

15. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik en een vriend willen onze pc op elkaar aansluiten, zodat we tegen elkaar Generals kunnen doen. Wat voor kabeltjes moet je hiervoor gebruiken, en is dit makkelijk ?

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Crosscable. Gewoon even bij de lokale computerboer vragen. Verder zorgen dat je allebei een IP adres in dezelfde range hebt. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.10 en 192.168.1.11

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vraagje: Ik zoek goede stereospeakers die ik rechtstreeks via de jack op mijn piano kan aansluiten. Ik heb het vermoeden dat ik dan in de categorie pc-speakers terecht kom. Welke zijn betaalbaar en relatief goed?

18. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zie het zelf in elkaar zetten niet zo zitten, ik koop liever een kant en klare pc.

Weet iemand nog goede sites met aanbiedingen e.d.?

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb mijn pc ook zelf in elkaar gezet en de gemiddelde technisch lego doos is nog lastiger. Vergeet alleen de koelpasta bij de processor niet :+

20. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft internet hier mee te maken ? Ik wil gewoon via een netwerk spelen, en niet via internet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina