1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Staat er ergens internet?
    Bij het maken van een netwerk moet je ook IP adressen opgeven, je computer moet immers herkenbaar gemaakt worden voor de ander.

Morgen krijg je je btw terug bij de mediamarkt ;)

De Samsung 245B heeft geen 1:1 pixelmapping, en is daarom minder geschikt voor het aansluiten van de 360, omdat het beeld dan word uitgerekt zodat het past.

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat dus. Een IP adres is voor meer dan alleen internet.

3. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat wist ik niet.
    Wat ik wil is gewoon een kabeltje in 1 computer doen en 1 in de ander, en dan gewoon gelijk kunnen gaan spelen, zonder instelllingen te veranderen ed. Is dat niet mogelijk ?

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    was het leven maar zo simpel :+. Maar denk niet dat dat mogelijk is, zoals andere al zeiden moet je een netwerk aanmaken en zorgen dat de IP's in dezelfde range zijn.

5. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Pegas & Lenny-t: Thanks ten eerste, jullie hebben me een flink stuk op weg geholpen. Heb meteen nog een vraag, welke aansluitingen worden meestal gebruikt bij nieuwere videokaarten? Mijn huidige videokaart (5 jaar oud) werkt nog met VGA maar de nieuwere volgens mij alleen met DVI (valt toch onder HDMI?). Dus waarschijnlijk moet er weer geswitched worden van kabels wanneer ik van het één naar het andere wil!?
    Ten slotte, DVI/HDMI wordt over het algemeen als beter beschouwt dan VGA?

VrGr. Ronald

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Kan wel, windows geeft zichzelf een 169.*.*.* adres asls hij geen DHCP krijgt. Moet je net even het geluk hebben daat allebei de pcs een adres in dezelfde range krijgen.

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor piano heb jij nou weer?:+

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je kan wel een paar verloopstekkertjes kopen voor VGA > DVI zodat je je oude videokaart via VGA op de ene poort aansluit én je XBOX360 via de VGA > DVI stekkertje op de DVI poort van je monitor doen.
    Via het menu van de monitor kan je dan switchen van input :)

Plaatje:

9. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
  10. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Lenny-t: Oh wat handig, ik wist niet dat zulke kabels bestonden. Bedankt! Treedt er echter ook nog kwaliteit verlies op? Want wat is nu precies het verschil tussen VGA/DVI/HDMI? Kan de één scherper beeld vertonen dan de ander?

Gr. Ronald

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    dvi /hdmi zijn digitale signalen waarbij hdmi ook nog digitaal geluid kan vervoeren.
    Vga is analoog. Over het algemeen is het beeld via dvi/hdmi beter dan via vga.

Wanneer je een vga-->dvi adapter gebruikt wordt het beeld er niet slechter maar ook zeker niet beter op.

@gaizka , Packard Hell. Nooit nemen.

12. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Vanwaar, slechte ervaringen mee?

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Iedereen heeft slechte ervaringen met PB :9. Nee serieus ze stoppen er zeer matige componenten (zie videokaart/cpu/voeding) in en je betaald veel te veel. Alleen de beeldschermen zijn wel leuk.

14. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @LangeJan: Bedankt voor je reactie! Dus met andere woorden, maakt geen ene moer uit als je analoog converteert naar digitaal?! (vice versa is niet mogelijk toch?!)

Gr. Ronald

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Het maakt geen ene moer uit als je analoog converteert naar digitaal, om even in jou woorden te spreken.
    Andersom kan trouwens ook wel. Dan is 't verloopstekkertje precies 't tegenovergestelde :+
    Bijvoorbeeld: je videokaart heeft alleen DVI aansluiting (niet verwonderlijk met die kaarten van tegenwoordig) maar je monitor kan alleen maar VGA. Verloopstekkertje ertussen, en er is niks aan de hand.

16. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Lenny-t: Thanks! Snap nu alleen niet waarom er zo veel verschillende aansluitingen moeten zijn :cool: Maar bedankt! Ik weet iig wat nu belangrijk is voor een toekomstige scherm voor mij! Wellicht de genoemde LG! Nogmaals bedankt, Pegas en LangeJan ook!

VrGr. Ronald

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nou ja 't is net als met opslagmedia, eerst cassette, toen vhs, dvd, bluray etc... De techniek verbeterd en de wensen van de consument ook. In de volgende volgorde:

VGA: Analoog signaal naar de CRT Monitor. Digitaal was niet nodig, de CRT monitoren hadden ook een analoog signaal
    DVI/HDMI: TFT's hadden een digitaal signaal, dus moest er ook een andere digitale aansluiting komen. Tegelijk werden ook nog andere dingen verbeterd om de prestaties ten goede te komen. Nog een voorbeeld van digitaal: er is geen ruis, dus de lengte van de kabel maakt minder uit.
    DisplayPort: Begint nu een beetje 'mainstream' te worden. DVI/HDMI schieten nogal tekort vooral bij de hoge resoluties (de resoluties voorbij 1920x1080) heeft het DVI/HDMI standaard niet genoeg bandbreedte om het aan te kunnen. Dus wordt er weer wat nieuws bedacht en dat is DisplayPort geworden.

Over een jaar zijn er vast alweer nieuwere aansluitingen, en zo blijft het eeuwig doorgaan :+

18. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Lenny-t: Damn scientists!!! Het gaat allemaal zo snel! *)

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Nadeel van displayport: kan geen audio transporteren.

Verder veel voordelen tegenover hdmi idd. Waaronder een stuk goedkoper om te produceren! (lagere pincount)

DisplayPort vs DVI

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Wat jij een nadeel vind vind ik geen nadeel ;)
    Ik zou niet weten waarvoor ik audio zou moeten transporteren naar mijn monitor hoor :+
    Goed, dat gaat alleen over pc's. Al die Blu-Ray spelers etc. is het wel handig voor.. maar die heb ik niet :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina