1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Snelle processor en veel geheugen (minimaal 512 of 768 MB voor XP en 1,5 of 2GB voor Vista) is hier dan de sleutel :). Een harde schijf die draait aan 7200 rpm i.p.v. de gebruikelijke 5400 rpm zal je ook wel gewaar worden, maar ik raad je aan eerst je geld in de processor en het geheugen te steken.

Dus koop een laptop met een goede processor en dan kan je eventueel nog een latje geheugen bijsteken (kost op het moment helemaal niet veel).

2. masterspy

masterspy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen k heb een vraag.

Ik wil me een nieuwe pc gaan halen en dit had ik in gedachte allen de koeler voor op de cpu is niet zeker wat ik wil gaan halen:

Cooler Zalman CNPS 9700NT (NVidia Ed.) 110mm
    AMD AM2+ Phenom 64 X4 9600 BOX 4x2,3Ghz 4x512Kb Black Edition
    NV GF8 8800GT 1024MB Gainward Golden Sample 2xDVI Retail
    MB Asus M2N-SLI Deluxe
    Netzteil AXP 630Watt Simple Power ATX 2.2 hochglanz
    DDR2 Patriot 2GB DDR2-800 (2x1GB) PC2-6400 CL4-4-4-12 (x2)
    SATA 500GB 7200 16MB Samsung HD501LJ

totaal prijs €942,12

Is dit een goed systeem of kan ik beter voor een intel quad core gaan
    De kast en de dvd brander enzo zijn al bij de prijs inbegrepen

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  3. REIKU

REIKU Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goeiemiddag ik heb een vraagje,

ben van plan om een nieuwe vid kaart te kopen met een mooi prijsje,
    ivm met het spel; Supreme Commander.

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS:
    3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better
    1 GB RAM or better
    8 GB available hard drive space
    256 MB video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support
    (Nvidia 6800 or better)
    Internet connection with Cable/DSL speeds

het gaat me meer over de vid kaart, rest van me pc zit ongeveer tussen minimale/maximale system requirements.
    --------------------------------------------------------------------------

en dan heb ik deze gevonden, denken jullie dat SupremeC redelijk draait op deze vid kaart?
    http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true

grz.

4. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die link doet het niet.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een vraag waarvan ik niet weet of die hier wel thuishoort,

Ik geniet nu al bijna een week van mijn nieuwe pc waar ik nu ook het spel Crysis voor gekocht heb.

Maar tijdens het spelen van Crysis viel mij op dat de muis die ik momenteel gebruik het niet echt in zich heeft om voor gamen gebruikt te worden. (heb voorheen nooit op de pc gegamed) (Standaart optical mouse van dell die och zeker al een aantal jaar oud is)

Nu heb ik eens zitten kijken op internet maar er is zoveel keus en ik begrijp van het meeste niet eens wat het betekend dus ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen.

Ik zoek dus een muis die geschikt is om mee te gamen, en die ik binnen windows niet teveel hoef te bewegen. (Ik betrap mezelf er nu op dat ik de muis heel veel optil)
    Ik wil dus eigenlijk het liefst op 1 plek muizen en niet naar alle hoeken van het bureau sturen.

Ook lijkt het mij verstandig om er meteen een goede muismat bij te nemen,
    Ik heb daar echter in de huidige opstelling niet heel veel ruimte voor (En ik wil ook niet over een groot oppervlak heen muizen zoals ik hierboven al aangeef)
    Zal morgen wel even opmeten hoeveel ruimte er is.

Ik hoop dat dit het goede topic hiervoor is, Zoniet verplaats mijn post dan maar (Ik zag er geen ander geschikt topic voor)

En alvast bedankt voor jullie hulp.

Edit: Zag dat ik vergeten was mijn budget erbij te vermelden, Maar het maakt mij niet zo heel veel uit wat het kost als het maar goed werkt (100 euro max)
    Ook geloof ik niet zo in draadloos dus heb ik het liefst een muis met draad (speel op de Xbox360 ook met Wired Controllers)

Ik muis ook best vaak met links (ben rechtshandig), Dus een muis die zowel voor rechts als voor links geschikt is heeft wel de voorkeur.

@ Volkoren, Bedankt voor je reactie.
    Heb net even zitten kijken bij de muis instellingen maar de verbetering die daarmee te krijgen is, Is voor mij nog te weinig.

Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ten eerste kan je bij je configuratiescherm de snelheid van de muis, of beter gezegd, de gevoeligheid aanpassen, daardoor wordt de muis wel ietsje gevoeliger, maar je hoeft hem niet op te tillen, het maakt qua muizen ook niet echt uit dan welke muis je neemt, omdat je elke muis wel kan instellen.
    Echter als je een hele goede muis wilt kan ik je de: Logitech MX1000 aanraden. Echt een heerlijke muis, heb hem zelf ook. De accu is geniaal en de preciesheid ook. _O_

Ik heb zelf er gister ook een Logitech G15 gaming keyboard bijgekocht. Maar hij komt pas morgen binnen. :mad:

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik heb gisteren nog die XFX8600GT gekocht. Moet zeggen dat ik hem super vind. Ik heb dan ook maar meteen COD4mw geprobeerd en het spel draait super soepel :D. Het spel wordt gespeeld op de volgende settings voor zowel online als offline:

1280x720
    Alles aan behalve Anti-Aliasing niet
    Anistropic helemaal aan en alles op extra

Offline nog niet heel veel gespeeld, Online heb ik iig tussen de 40 en 95 fps.
    Prachtig :thumbs:

Hierdoor lijkt het me onwaarschijnlijk als je supreme commander niet goed kan spelen. High moet denk ook wel lukken, al hoewel ik denk dat het mindere systeemeisen zijn als bijv. COD4. Ik weet niet of het belangrijk is, maar ik denk het iig wel. Ik speel het spel op een AMD x2 5000+, 2GB ram en dus een 8600GT. Hopelijk kun je hier wat mee :b:

9. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Supreme Commander is zwaarder dan Cod 4 zeker op het moment dat er wat meer units in beeld zijn of er iets ontploft.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Koop geen 1GB videokaart, daar heb je namelijk helemaal niks aan, tenzij je op een resolutie van 2560x1680 gaat spelen, maar dat doe je waarchijnlijk niet. Het merk van je voeding ken ik niet, ik raad je aan beter een bekend merk te kiezen. Quad Core hoef je niet persé voor te gaan. Ga zelf ook binnenkort een Dual Core kopen.

11. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Even hierop terugkomend, is dit latje compatibel?

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/130/983/kvr266x64c2-512.html

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
  13. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik wil een beroep doen op de aanwezige kennis.
    Ik ben op zoek naar een Desktop waarmee ik weer even vooruit kan.
    Gamen, Muziek, Films, Streaming
    Mijn budget is 1500 euro en wil het liefst een PC met 2 videokaarten (SLI-opstelling) Wie kan mij adviseren?
    Geluidskaart, Boxen, Randapparatuur, Monitor heb ik al dus een Desktop only.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb geen tijd om een volledig systeem samen te stellen, maar 2 videokaarten is a waste money. Hou het geld dat je dan over heb bij om binnen zoveel tijd een nieuwe en betere kaart te steken. Boven zijn 2 kaarten niet meer cool. Als je cool wil zijn moet je er nu 3 steken.

Bovendien raad ik je aan nog eventjes te wachten want volgende maand (maart dus) zouden er een hoop nieuwe kaarten moeten komen.

15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nieuwe PC Besteld:
    Kast: Antec Nine Hundred
    Moederbord: Asus P5N-T Deluxe
    Processor: Intel Core 2 Duo E8400
    Geheugen: 2GB TEAM Xtreem DARK PC6400 CAS4
    Videokaart: XpertVision 8800GT
    HDD: Samsung SpinPoint 500GB 7200RPM
    Voeding: Zalman ZM 600 HP
    Muis: Logitech G5 2007 Edition

Can't wait! :+

16. boatfreak

boatfreak Guest

hou eens even op tweakers.nl de best buy guide in de gaten:thumbs:

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Mijn 8600GT wordt 50 graden stressed. Volgens mij is dat gewoon goed, maar voor de zekerheid vraag ik het nog aan jullie :)

Alvast bedankt :D

18. boatfreak

boatfreak Guest

50 graden stressed is prima. 60 graden zou je zelfs nog niet over willen klagen :)

19. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    İk ben wllicht geintereseerd in de GF 8600GT (512MB ddr2, DirectX10 compatible etc.). Kan iemand mij vertellen of het een goede kaar is? Zijn er betere in die prijsklasse? İk ben later misschien van plan om een tweede te kopen en deze met SLİ te verbinden. Doe ik daar goed aan? Zijn er andere/betere mogelijkheden?

Alvast bedankt.

20. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je beter 1 betere kaart koopt dan 2 keer een zwakke. Ik denk dat zelfs niet, ben het zeker :). De snelheidswinst is beperkt voor die prijs... Terwijl je voor 2 8600GT's (140-200 euro) beter 1 HD3870 koopt (160 euro) of 1 8800GT (180 euro). En met de 2 laatsgenoemde kaarten zal je toch wel een beter resultaat halen :)
    Trouwens, Pegas zei het al vroeger, 2 kaarten is out. Om modern te zijn moet je er al 3 hebben :eek:
    Laat het maar bij 1 dus :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina