1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc. deze hoop ik half Juli te kunnen kopen. nu weet ik niet of ik een 'kant klare' pc moet kopen of een samengestelde pc. Ik heb namelijk geen verstand van computers bouwen. ik heb dus alleen de computer nodig en het toetsenbord + muis. beeldscherm (samsung 940MW) en audio (logitech Z-5400) heb ik al. hieronder nog wat vragen:

- als ik een geluidskaart heb met een digitale poort er in, en deze verbind met mijn audio set, heb ik dan Dolby Digital surround?
    - wat is het verschil met een quad core en een dual core processor?
    - als je videokaart een dvi-d uitgang heeft is het dan verstandig om hem hier op aan te sluiten of toch op de vga uitgang?

mijn budget is €750

ik gebruik de pc voor films, school, en games het hoeft geen mega video kaart te zijn zodat ik Crisis erop kan spelen tenzij dat het in mijn budget past.

alvast bedankt,

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Half Juli? Kom het dan begin juli nog maar eens vragen want in de tussen tijd is er een vrij grote kans dat er o.a. een aantal nieuwe grafische kaarten op de markt zijn en de kans zit er ook in dat de prijzen van de andere onderdelen ook veranderd zijn.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    1- Ja, afhankelijk van je geluidsbron uiteraard.
    2- Quad core: 4 processoren, dual core: 2 processoren. Quad heeft de toekomst.
    3- Scherm aansluiten met dvi wanneer mogelijk. Ziet er meestal een stuk beter uit dan vga (scherper & betere kleuren)

4. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    okee bedankt voor jullie reacties ik vraag het terzijner tijd nog wel een keer?;)

5. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

ik heb even wat internet sites gecheckt waar je losse onderdelen kon bestellen. nu zag ik bij alternate een heel handige wizard. ik heb zo even wat samengesteld. zouden jullie naar deze onderstaande link willen kijken en jullie commentaar er op los laten. ik hoop dat de link het doet.

http://www.alternate.nl/html/builder/loaded.html?id=115432

6. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Zou een andere processor nemen, deze is niet echt je van het.

7. Shizzel

Shizzel Guest

En een IDE Harddisk? Ga maar voor een goede SATA II ;).

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En een IDE DVD rewriter.. nou ja.. doe ook maar SATA ;)

9. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    allemaal bedankt voor jullie reacties. ik heb nog een vraagje:
    - maakt het veel uit welke voeding je kiest? want je ziet dure en goedkope met andere voltage enz wat maakt het allemaal uit?
    - en is dit een goede samenstelling volgens jullie met de wijzingen die jullie zeggen?

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Andere voltage? Ik denk dat je wattage bedoeld, met andere voltage is meteen je PC naar de klote :+. Met jou setup is 400w wel genoeg, zolang je maar een A-merk neemt!

11. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    owjah ik bedoelde wel wattage:9 en wat is zoal een a-merk van die voedingen?

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ehm, best veel kan het niet allemaal onthouden maar dit zijn er een paar:
    Cooler Master, Zalman, OCZ, Corsair, Antec, Be Quiet, Chieftec, Gigabyte, PC Power & Cooling, etc :9

Heb zelf Zalman 600W, omdat ik ooit nog van plan ben er een 2e 8800GT in te gooien als ze in de uitverkoop gaan.. + M'n hele PC overklokken.
    Doe je dat allemaal niet is 400W genoeg, ga je wel overklokken is 450/500W genoeg

Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  13. Unrealer

Unrealer Private 2nd Class.

Leuk Bevonden:
    0
    Ey, ik wil een nieuwe game pc kopen, ben ongeveer 1.5jaar tot 2 jaar geleden gestopt met pc gamen maar wil nu een frisse start maken met een nieuwe pc, en de game warhammer online waar de beta binnen kort van van start gaat.

-Mijn budget: rond de 600-800 euro (echt de max maar als het echt moet dan kan ik er nog wel wat geld bij doen)
    -Doel: Hoofdzakelijk voor gamen,
    -Wat heb ik al? Een 17" samsung 1280x1024 vind ik goeie resolutie dus de graka hoeft niet perse hoger maar wil wel graag voor mijn HD TV (720P) en dus ook hdmi erop zou fijn zijn, als mijn budget het toe laat. Verder al een perfect toetsenbord/ muisje. en dat was het!

Ik denk dat een quad core niet echt in mijn budget ligt, maar zou wel stoer zijn, 2 gig geheugen is wel een must denk ik voor een mmorpg maar 4 gig zou nog mooier en vlotter zijn denk ik vooral met veel poppetjes op het scherm (denkt aan wow terug :))

Als iemand voor mij iets zou willen samen stellen, zou hem/ haar erg dankbaar zijn (heb er zelf wel redelijk verstand van maar door de bomen zie ik het bos niet meer :))

14. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik naar een andere site mag verwijzen, maar op dit forum zijn we lange tijd bezig geweest met het samenstellen van de ultieme budget pc's:

Klikhierrr

Als je wil wil ik wel een budget pc voor je samenstellen ;)

15. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0
    is goed, maar die game pc van rond de 900 euro van jullie klinkt goed, maar ik hoef geen fancy kasten en zo ;)

16. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Had net voor 650 euro de perfecte pc samengesteld, kwa gamen. Is me winkel mandje ineens leeg. Pff.

17. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0
    haha, gejat zeker :'-(

heb nu die van jullie gedaan zonder kast en windows vista en diskette drive ;)

Zie :)

18. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Oke hier komt hij:

Intel core 2 duo E8400 - 170,40
    Asus P5K, Retail - 87,16
    Club3D GeForce 8800GT,512MB, - 183,00
    OCZ OCZ2P10004GK,4096MB, - 79,96
    Samsung Spinpoint T133, 400 GB - 69,04
    Cooler Master CM 690,Zwart (Kast) - 63,43
    Pioneer DVR-215DBK SATA - 29,80

Geeft een totaal bedrag van +/- 685 euro. Dit is een ultieme game pc waar je zeker een lange tijd mee vooruit kunt.

En nee niet gejat, heb mijn PC zelf ook samen gesteld. Ben er inmiddels wel handig in geworden ;)

19. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0
    Was als geintje! :+

Maar ziet er wel goed uit! :) maar als ik er nu die Intel Core 2 Quad Q9450 in druk en die asus GeForce 8800 GT (wat is het verschil met die Club3D?) dan zit ik wel duurder maar dan heb ik ongv het ruigste beestje ? 8)

20. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ongv. wel ja. Die Quad Core kan je flink goed overklokken en kan je hem wel rond de 4 mHz laten lopen (vooral met die kast, omdat er goede koeling inzit). Die van mij loopt nu 3,2 mHz met een aardige klote videokaart, en trekt aardig wat games.

Eurhm, ja verschillende fabrikanten hebben zo'n 8800GT(s) serie, wat nou precies het verschil is tussen bijde snap ik niet echt? Ik weet wel dat het principe het zelfde is (allemaal Nvideo Geoforce). Maar de Quad Q9450 is prachtig.

Edit: Als je dan nog wat geld overhebt zou ik wel een andere DVD drive nemen. Deze kan er mee door maar is niet echt geweldig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina