Heyz,
Ik zit er over na te denken om in mijn huidige computer een Dual Core Processor te zetten. Waarom? Omdat ik heel graag Windows Vista zou draaien op mijn Desktop maar met de processor die er nu in zit heb ik het gevoel dat het niet helemaal wil lopen. Het loopt namelijk heel vaak vast.
Deze computer waar ik het over heb ik gekocht met de volgende speceficaties:
Oude status:
Op dit moment ziet mijn computer er zo uit:
Huidige status:
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Intel Pentium Dual-Core E2160, dit is een dual core processor met een kloksnelheid van 1.8 Ghz. Tevens is hij niet erg duur, voor 80 euro heb ik hem in huis. Maar nu heb ik een aantal vragen rondom het aanschaffen van deze of een andere processor.
• Past de processor op mijn huidige moederbord of moet ik die ook eerst gaan vervangen?
• Aangezien een dual core processor nieuwer is dan mijn huidige neem ik aan dat hij ook meer nodig heeft qua vermogen, hoe zit dit? Moet ik een nieuwe voeding kopen?
• CPU Voet, Frontsidebus speed en L2Cache lijken mij belangrijke gegevens wie kan mij hier wat meer over vertellen?
• Wie heeft ervaring met het inbouwen van een processor? Is het moeilijk? Ik heb het laatst op school gedaan met een oude Intel Pentium 4 en dat ging niet helemaal geweldig.
• Zal Vista Home Premium nu wel op mijn computer lekker draaien?
Tevens zou ik het fijn vinden als er iemand is die misschhien nog meer informatie weet en mij die zou willen geven.
Plaatje huidige processor status:
Link naar processor die ik wil kopen Klik om te vergroten...