1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ben geen echte tweaker en daar ben ik blij om want vind dat nogal een k*t community om eerlijk te zijn :+.

En het doel van dat mijn moederbord ondersteboven staat is voor frisse lucht te hebben bij de onderdelen waar het nodig is. Namelijk het geheugen en de CPU omdat deze wat overclocked zijn.

Nu is hij zo'n 77° idle na een kwartiertje Crysis te hebben gespeeld en onder load is hij ongeveer zo'n 85°. Als je de fanspeed veranderd, gaat hij dan ook nog sneller draaien onder load wanneer het nodig is?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, als je hem eenmaal handmatig hebt ingesteld is de snelheid gefixeerd op de ingevulde waarde. :eek:

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    En waar in het CCC kan je dat doen? Want bij mij X1900 had ik dat ook gedaan, maar als ik me goed herinner was dat via een tooltje en niet via het CCC zelf :eek:.

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Op deze manier:

Onder FanSpeedAlgorithm value moet je Automatic vervangen voor Manual. :) Die 65 in bovenstaande quote is echt veels te luidruchtig. :+

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou sowieso altijd een aftermarket koeler op een gpu zetten. Betere resultaten (alleen al door het vervangen van de koelpasta) en vaak stiller.

6. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goede Blu Ray speler voor in de pc, liefst onder de 150. Heb al veel gegoogled en getweaked, maar kom er niet echt uit. Moet mijn videokaart HDMI bevatten?

Laatst bewerkt: 9 aug 2008
  7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hoeft niet. Misschien handig dat je dvi uitgang hdcp ondersteund. Maar dat is (nog) niet nodig.

Beetje een vlotte pc is wel handig.

Blu-ray Drives

Allemaal binnen je budget :) Ik zou ook voor de LG GGC-H20L (blu-ray & hd-dvd) gaan. En hij kan nog branden ook.

Laatst bewerkt: 9 aug 2008
  8. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Vlotte PC heb ik wel:

Intel Quad Q6600 2,40 ghz
    3 GB geheugen
    Nvidia 8800 GTX 786 MB...Purevideo ondersteuning dus...

Igg Bedankt!

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ben al een poosje bezig met systemen in elkaar zetten in de vorm van winkelmandjes op bijvoorbeeld www.azerty.nl. Nou is het moment bijna daar dat ik de verschillende onderdelen ga bestellen en voor de eerste keer zelf een PC probeer te bouwen. Ik schat dat ik met een maandje alles bestel.

Nou wil ik er met een budget van onder de 1000 euro komen en heb ik deze onderdelen op het oog:

Mobo: Asus P5Q Deluxe
    CPU: Intel Core 2 Duo E8500
    GPU: Sapphire Radeon HD4870 512mb
    CPU Koeler: Scythe Mugen "Infinity"
    Geheugen: OCZ OCZ2RPR800C44GK 4 gig DDR2
    HDD: Samsung Spinpoint F1 750 gb
    Voeding: Cooler Master Real Power 620 Watt
    DVD brander/lezer (gebruik ik toch eigenlijk nooit): Samsung SH-S223F

Kast: Antec P182 in het zwart.

Hebben jullie nog dingen die ik kan verbeteren? Want over bijvoorbeeld de mobo en voeding ben ik nog niet helemaal zeker 8)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt :).

Heb nu een profile voor idle waar hij op 25% draait en dan een profile voor games waar hij op 35% draait. Waarom zo laag bij idle? Omdat ik een Coolermaster Stacker 830 heb als case en deze ijzeren gaas als zijkanten, dus totaal geen geluidsisolatie. Met het profile idle heeft hij toch idle tempearturen van zo'n 58°, toch 20° minder (en met het games profile zelfs maar 50° idle) :).

Maar bestaat er geen mogelijkheid om een profile te laten activeren bij het booten?

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het laatst gekozen profiel wordt bij mij na het aanmelden in Windows vanzelf gestart. Of bedoel je direct na het opstarten van de PC? Dat zou je misschien in het bios kunnen veranderen, maar dat weet ik niet zeker. :eek:

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Net even getest wat je gezegd hebt met een reboot en van zodra CCC opstart laad hij dus het laatst gekozen profiel. Mooi, dat was dus wat ik wou :).

Wat getest:
    Idle profiel (25%) -> idle: 57°, load: 70° en hoor de fan niet boven het gewoonlijke lawaai van de pc

Games profiel (35%) -> idle: 50°, load: 60° en hoor de fan er wel boven uit komen, maar het is nog niet zo storend tijdens het gamen. Gelukkig is het deze keer wel constant en niet zoals met de standaard cooler van de X1900, deze blaasde maar eventjes aan volle snelheid om vervolgens terug naar onhoorbaar te vallen en om vervolgens weeral naar volle snelheid te gaan. Zot dat je daar van werd :+.

Als ik de snelheid hoger wel zet dan komt hij op idle er boven uit of wordt het tijdens het game storend.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hou even rekening met de diepte van de voeding! Zeker i.c.m. de P182 is het allemaal erg krap. Ik heb de onderste casefan moeten verwijderen omdat ik anders de stekkers niet in m'n voeding kon draaien. Mijn voeding is 16cm diep, en de CM RealPower 620 is 18cm diep!

Dat zijn mooie temperaturen voor die percentages! Maar inderdaad, boven de 35% begint het allemaal meer lawaai te maken. Tijdens het gamen valt het op zich wel mee, maar tijdens het internetten e.d. is het té aanwezig. :+

Nu het op zolder weer een beetje is afgekoeld ook nog even getest:

CPU idle/load: 38°/50° (Intel stock koeler)
    GPU idle/load 40%: 44°/55°

Als het deurtje van de P182 is gesloten hoor ik geen verschil tussen 35% en 40%, dus laat hem maar op 40 staan. Misschien nog eens kijken naar een nieuwe CPU koeler, idle temp mag imo nog wel wat naar beneden.

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hmm, dan ga ik denk ik maar op zoek naar een A-merk voeding die wat minder diep is. Nou begin ik me trouwens ook af te vragen of ik dan misschien in de problemen ga komen met die Scythe koeler, aangezien dat ding echt huge is.

Edit: Ik las net op de Cooler Master site dat hij maar 15cm(l)x15cm(b)x8,6cm(h) is :+

Laatst bewerkt: 11 aug 2008
  15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had in een webshop gekeken, dus excuses :+

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad en 40% vind ik zelfs te luid voor tijdens het gamen, dus heb ik het maar op 35% gehouden :+.

Anyway, ik denk dat ik deze week ook nog is 2GB RAM ga bijsteken (zo dat in totaal 4GB heb) want van zodra Crysis aan 1230MB zit begint het te schokken dat het niet meer speelbaar is. Dus ik vermoed dat ik dan aan men limiet zit wat betreft RAM en dat het ding begint te swappen. Is dat niet de oorzaak, dan heb ik €50 uitgeven om Vista wat vlotter te maken en men zorgen weg te nemen dat ik geheugen te weinig ga hebben :+.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dit de geschikte thread voor dit klein vraagje?
    Mijn zus wilde een USB stick gebruiken als back-up systeem voor foto's.

Ze had deze gevonden: A-Data Memory Drive 16GB USB2 High Speed: €39.99
    Nu had ik dit gevonden: 160 GB USB 2.0 Externe Harddisk €39.99

Aangezien ik nog nooit met een Externe HDD heb gewerkt wilde ik dus even vragen: Werkt die HDD eigenlijk gewoon als een XL Pendrive? Gewoon Plug & Play? Inpluggen en uittrekken zo vaak je wilt?
    Aangezien het voor mijn zus moet er niks moeilijks aan zijn.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Geen idee wat een XL Pendrive is, maar een externe HDD werkt altijd met USB, Firewire of e-SATA. Maar daarbij komt ook nog een stroomadapter (toch voor de 3.5" HDD's) en je moet ze ook nog eens aan en uit zetten (aparte knop).

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Met een XL Pendrive/USB stick bedoel ik gewoon dat ie even ´fool-proof´ als een USB stick is. ;)
    Jeweetwel, plug & play, geen drivers, zelfs je oma zou het nog snappen. Dat XL komt natuurlijk vanwege het verschil in grootte (USB stick vs HDD)

Het lijkt erop dat deze ook erg simpel is. Gewoon een kwestie van kabels inpluggen (USB en stroom), en dat ding aanzetten.
    Geen gedoe met drivers?

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope ;).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina