1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat is een beetje de gemiddelde temperatuur van een Videokaart, kan nu zien hoe warm hij word. en is 49% als ik niks aan het doen ben. Is dit goed, of moet er nog een koeler bij. om hem in de 20/30 te laten zitten

2. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen. Nu moet ik een kast kiezen nu vroeg ik me af of het aan te raden is om daar meer dan 50 a 60 euro aan uit te geven. Zo ja waar moet je dan op letten?

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt af van de grafische kaart, gebruikte koeler, airflow in de case en de case zelf.

Ik weet niet om welke kaart het gaat, maar 49° idle is goed (als gaat het meer om de temperatuur onder load, maar een grafische kaart mag in theorie tot 120° gaan).

Of er een ivoeding bij zit of niet. Als je een case van €40 hebt met een voeding van 500W kan je er vanuit gaan dat die voeding niet veel beter is dan bagger.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    het is de Sapphire X1650 pro
    Moet alleen ff die test nog een keer doen, zodat ie goed staat afgesteld. Ik zal straks is ff wow gaan doen, kijken wat de temperatuur dan word. tijdens de test kwam hij op 69°

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    69° is ok, je hoeft je geen zorgen te maken ;);

Lol, start Jedi Outcast op maar ik vergeet mijn profiel te veranderen. Blijkbaar was dat echter niet nodig want op 250/450 Mhz (GPU/Mem) draait die game ook vloeiend :+.

6. SysanApse

SysanApse Guest

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou die kast niet kopen, de voeding daarvan is een vrij onbekend merk, wat je met voedingen moet vermijden. Misschien is een Antec Sonata iets voor je?

Qua moederbord is de D versie beter, omdat die solid capacitors hebben.

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    En die 80mm fans kunnen behoorlijk wat lawaai maken.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Mja laat die maar achterwege, de koeler die standaard bij de E8400 zit is goed zat ...

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk vind ik je systeem redelijk ongenuanceerd. Een goede 3d kaart en plots slechte voeding en een mindere harde schijf. Een super processor en dan weer een iets minder moederbord.

Ik raad je aan (wat ik ook heb gedaan een paar weken geleden) de best buy reviews van tweakers.net erbij te pakken en naar een multimedia pc te kijken. Dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt alleen beter gebalanceerd.

Intel Core 2 Duo E8400 137,-
    MSI P45 Neo3-FR 88,- (geen crossfire mogelijkheid, maar erg belangrijk hoeft dit niet te zijn met de multi core kaarten van tegenwoordig (x2))
    Kingston ValueRAM 4GB (2x 2GB) DDR2 62,-
    Sapphire Radeon HD 4850 140,-
    Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB 62,-
    Cooler Master Centurion 590 Zwart 53,-
    Cooler Master Real Power M520 57,-

599 euro, 70 euro meer maar waarbij je kan besparen op de behuizing en harde schijf (minder gig)als je dat zou willen, iets meer voor een beter gebalanceerde pc.

Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  11. SysanApse

SysanApse Guest

Hmm , bedankt voor de tips.
    Ik zal kijken of ik nog wat met die Voeding enz kan doen.
    Maar kwa Hardware is dit toch geen slechte setup ?
    Samsung HD en een As-rock MB waar alles opzit wat ik nodig heb ?
    Ik wil het systeem gewoon als All-round gebruiken , dus CoD 4 maar ook Sony Vegas.

12. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Die Samsung HD heeft nu geen goede prijs/GB-verhouding meer (€40,95 / 250GB = €0,1638 per GB. Die 640GB heeft een prijs/GB-verhouding van €67,95 / 640GB = €0,1061 per GB.

13. SysanApse

SysanApse Guest

Klopt , maar ik heb het niet echt nodig en veel meer geld als die 550 ben ik niet van plan er aan uit te geven.
    Ik heb hier nog een 80 Gb liggen , samen 330 Gb vond ik wel genoeg.

14. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een computer met de volgende speccs;

2.80GHz dual core
    1 gig geheugeh
    Acer moederbord (EC51gm)
    AMD chipset (RS400/200)

en een X1300 videokaart

Kan ik hier bijv. een geforce 9800 inzetten en is dit de moeite waard?

bvd.

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als je er oook 1GB geheugen bijlegt is 't wel de moeite waard voor de extra performance.
    Let er wel op dat je voeding 't aankan..

Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Acer moederbord? Laptop dus? Zo ja, dan ga je 9/10 de grafische kaart niets eens kunnen uitbreiden. Zo nee, wat voor 2.8 GHz dual core en wat voor voeding heb je? Steek dan ook 1GB geheugen bij.

17. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    geen laptop, Intel Pentium D CPU 2.8 GHz 2 cores per processor.

Voeding zou ik zo niet weten, hoe kan ik dat zien/terug vinden?

heb er niet zo heel veel verstand van :+

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kast open maken en op stickertje zien (voeding is vanboven, langs de achterkant). Wat moeten wij weten: merk(, serie/type), wattage en Ampère op de 12V lijnen. Oftewel, minstens 500W en 30A op de 12V lijn. Staat normaal gezien allemaal op het stickertje, al is de kans zeer klein dat je zo'n zware voeding gaat hebben.

En met een Pentium D ga je wel een groot verschil merken, maar je gaat nooit de volledige kracht van een 9800 kunnen benutten (je CPU vormt dus een bottleneck).

19. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    hehe daar kom ik niet aan

250w max

12v = 15a

merk Delta

welke kan je me dan aanraden waarmee ik het meest uit mn kast haal.

zag trouwens ook dat de geheugenslots vol zaten met 2x512mb. dan kan ik altijd nog 2x1gig voor kopen?

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Welke desktop heb je? (Acer ...) Want in principe kan je het uitbreiden naar 1GB, maar dan moet je moederbord het wel ondersteunen (9/10 wel, maar je weet nooit). Ook zou ik moeten weten of je nog een AGP slot of een PCI-E slot hebt.

En iets veel beter dan die X1300 ga je er niet in kunnen steken. Zodra ik weet of je AGP of PCI-E hebt zal ik eens opzoek gaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina