1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je het geld hebt zou ik persoonlijk toch voor de 4870x2 van club3d gaan. Is in veel winkels al beschikbaar (zeggen ze), en pure kwaliteit en 1 jaar future proof.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat is dikke overkill voor mij en dan zal die 500watt voeding niet genoeg zijn (ding gebruikt 200watt meer bij load).. Daarnaast vraag ik me af of die kaart in de sonate III zou passen.

Laatst bewerkt: 21 aug 2008
  3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Het valt mij op dat jullie zo enorm met stroom en hoge wattages smijten.
    Nu snap ik dat ergens ook wel, maar ik draai alles op een Coolermaster 450W voeding.. alles.

2x 8800 GTS 320mb OC2 (trekt meer stroom dan de standaard versie)
    E6400 @ 2.6 ghz
    4gb GEIL ram (inclusief verhoogde voltages en de hele meuk om het normaal te laten draaien)
    en 3 HDD's

En nee, ik zit niet alleen in windows naar mijn scherm te staren, Crysis draait perfect zonder dat mijn pc het opgeeft.
    Heb ik dan zo enorm veel geluk met mijn stiekem heel goede voeding? Of zijn jullie onnodige stroomverbruikers? :+

Lang leve het milieu!
    8)

4. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ik keek net niet goed, de 350watt was van het totale test systeem. Maar nog steeds 200watt meer dan bij idle.

Dus ja het zou wel moeten kunnen. :9

5. I Jonkie I

I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

Leuk Bevonden:
    0
    Zetten ze het dan ook in elkaar of bestel je het gewoon los en moet jij het in elkaar zetten. verder heb je ook niks nodig?
    En zit er al een cooler voor de intelchip bij? ik hoorde ook dat je hem tot 4.2 ghz kon brengen met een cooler?
    Weet je ook wat beter is voor gamen Quad of Dual?
    Wat zijn betere videokaarten? Radeon of Geforce

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat denk dat "Azerty Montage volledig systeem 1 jaar" is? ;).

Verder heb je niets nodig dus bij de CPU zit een koeler. Met de E8400 kan je inderdaad een potje overclocken, maar niet voor elke E8400 (of eender welk onderdeel) is dat hetzelfde (met wat pech heb jij een die bij een oc van 1 MHz al vast loop, om maar een extreem voorbeeld te geven) en voor de snelheden wordt een betere cooler gebruikt dan de stockcooler en ook geheugen (want met dat Valueram ga je niet ver geraken) en eventueel moederbord. Maar als je niet zeker weet wat je doet, raad ik je overclocken ten zeerste af.

De meeste games ondersteunen momenteel nog maar tot 2 (dual) cores, maar een game zoals Crysis ondersteunt als 4 (quad) cores. Maar zelfs dan nog ga je niet al te veel verschil merken. Daarom dat ik je een dual core heb gegeven, maar een veel zwaardere grafische kaart, om in je budget te blijven. Voor te gamen ga je aan een zwaardere grafische kaart veel meer plezier hebben dan aan 2 extra cores.

Geforce of Radeon... hangt van het model af. Die HD 4870 heeft momenteel de beste prijs/performance ratio. Er zijn 2 zwaardere kaarten op de markt, maar dan zit je al direct aan €400 voor een kaart.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kun je problemen krijgen door 2 x een driver te instaleren.

8. I Jonkie I

I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraagie? Kan de Intel Core 2 Quad Q9300 op een Asus P5K-VM?

9. boatfreak

boatfreak Guest

ja, beide socket 775

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Hatsee Club3d Ati 4850 voor een leuk prijsje op de kop getikt :)

11. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag mijn nieuwe pc'tje even in elkaar gezet :)

Behuizing: Asus TA-885 Mooie behuizing voor weinig geld ( 24 euro ) zitten standaard 2 vrij stille fannetjes in, dus airflow is :thumbs:
    Moederbord: ASRock A770CrossFire Simpel bordje, vroeger hardcore overclocker, nu eigenlijk geen zin meer in. Crossfire aanwezig, prima dus!
    Processor: AMD Phenom X3 8450 leek me wel een redelijk processortje, geen X2 maar ook geen X4 ;)
    Grafische Kaart: Sapphire ATI 3870 Leuk kaartje, kan prima de laatste games spelen en niet duur
    HDD: Samsung Spinpoint F1 750 GB Goede verhalen over gehoord, redelijk stil
    Geheugen: 2 GB DDR 800 Corsair 4-4-4-12. Omdat ik 4 gig op het moment nog overkill vind.
    DVD drive: NEC AD-7173S Ik ben vertrouwd met NEC, daarom gekozen.
    Voeding: 400 watt Zalman ( oude pc ) Altijd prima gedaan en 400 watt is voldoende voor dit systeem
    Monitor: Asus VW195S 19 inch met 1680x1050 resolutie. ziet er ook gelikt uit.
    Besturingssysteem: Windows XP SP 3

Prijs: 580 euro

wat vinden jullie ervan?

word gebruikt voor algemeen pc doeleinden en een beetje gaming

12. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Vrij hoge prijs voor die componenten of niet?

13. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    ik wil mijn oude PC helemaal gaan vervangen met nieuwe onderdelen moederbord etc. nu heb ik dit bij elkaar genomen bij Alternate (nog niet besteld).

Is het een goede combinatie of moet ik nog dingen gaan veranderen ?

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Geen aparte videokaart?

15. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Nee ik heb nog een goede videokaart liggen en anders ga ik die er later nog bij aanschaffen

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Welke?

17. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Weet ik nu niet zo 1,2,3 uit me hoofd omdat ik op me stage ben zal het later nog wel ff doorgeven en ga nu ook ff zoeken hijs in iedergeval van Nvidia

Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Afgezien van Windows Vista is het best een net kastje voor die prijs :)

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Alleen lijkt het erop dat hij een notebook dvd brander heeft gekocht? Of klopt dat plaatje gewoon niet.. Er zijn al sata dvd branders voor €20-30.

//edit, ja de AD-7593Av is een notebook drive. Even een andere kiezen dus ;)

Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  20. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee toch Gerjan?

Er zit ook nog een monitor bij he van 169 euro :) die moet je er nog even afhalen ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina