1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je daarvan een mailtje ontvangen ofzow, nog niets gehad, tevens is er nog niets teruggestort of iets dergelijks.

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Op de site kan je de bestelstatus vinden.

3. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik ben er klaar mee, :+ probeer al paar dagen een goed systeem te vinden met pc builders maar ik kom r maar niet uit.

Iemand die mij kan helpen een goede game pc (dus dikke grafische kaart) in elkaar te zetten met een budget van ongeveer 700euro voor alleen de kast :)

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    700 met dikke grafische kaart. Wordt lastig als een super kaart rond de 400 euro kost.

Met een goede maar iets mindere kaart is dit wel een aanrader:

Intel Core 2 Duo E8400 140
    MSI P45 Neo3-FR 90 (of crossfire moederbord:Gigabyte GA-X48-DQ6 212)
    Kingston ValueRAM 4GB (2x 2GB) DDR2 60
    Sapphire Radeon HD 4850 (of4870)140
    Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB 60
    Cooler Master Centurion 590 Zwart 60
    Cooler Master Real Power M520 60

610 euro voor een goed game systeem. Nadeel is echter dat je geen crossfire mogelijkheid hebt, dus ik zou de resterende geld in plaats van een 4850 een 3850x2 of 3870x2 kopen of een ander moederbord met crossfire mogelijkheid voor in de toekomst een tweede 4850 aan te schaffen.

Ik ga er ook van uit dat je geen video of geluids componenten wilt en dat je een dvd brander of speler hebt.

Laatst bewerkt: 27 aug 2008
  5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0

de dikste van de goedkopere?\o/

Edit:
    van welke site heb je die spullen vandaan? want ik wil het graag kant en klaar hebben, weet niet of het daar mogelijk is.
    er moet trouwens nog wel vista/xp bij in, kost ook weer aardig wat :mad:

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kant en klaar in de zin dat je alleen een pc gestuurd krijgt die je meteen kan gebruiken of kant en klaar dat alles van 1 bedrijf komt die het naar jou stuurt waarbij je zelf alles in elkaar zet?

Anders zou ik cool-prices.nl gebruiken, daar kan je hem in elkaar laten zetten (kost wel 25-50 euro volgens mij) en meteen windows erop laten zetten.

Zoals hieronder, reken er dus ook bouwkosten en installatie en verzendkosten bij, dan kom je net niet aan de 700 euro.

7. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    PC die ik meteen kan gebruiken, mijn verstand van onderdelen riekt niet zo ver :+

in ieder geval bedankt, zijn leuke onderdelen voor een leuke prijs.

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik bijna dezelfde alleen dus met een iets zwaardere grafische kaart, mooi systeempje hoor, en gebruik vooral club 3d of asus voor grafische kaart :+

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Bleh overige pc spul komt morgen pas.. Maarja dan komt de koeler ook binnen dus dat is wel mooi.

@hierboven, hij kan ook de antec sonata 3 nemen, zit al 500w voeding in. Kost maar €95

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En niet vergeten dat het OS ook nog eens minstens €100 kost... .

11. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of die verkrijgbaar is bij cool-prices, en dan zit je weer met dubbele verzendkosten.

Edit: Die is er ook, dus dat is wel een oplossing om kosten te besparen.

OS, je hebt ook creatieve manieren om dat probleem te omzeilen zodat het wat minder kost }:]

12. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die Antec nine hundred wel een gave kast, kost alleen wel 80 euro zonder psu.

edit: als jullie een nieuwe comp erbij kopen kopen jullie dan ook een nieuw besturingssysteem erbij? of zetten ullie dat op de een of andere manier over van je oude comp.

edit2: is eht trouwens niet beter om voor de core 2 quad 6600 te gaan? zit slechts 3euro verschil in.

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Overzetten bespaard geld, maar omdat je nu een nieuwe harde schijf koopt is installatie wel mooi, tenzij je zelf al een windows cd hebt liggen, dan kost het amper extra moeite om zelf even te installeren (alleen wel drivers opzoeken, maar daar heb ik een programma'tje voor)

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als er een stickertje op je pc hangt met de 25 cijferige code erop en je hebt nog een cd van dat OS liggen, dan zou je dat normaal gezien terug moeten kunnen gebruiken. Anders kan je bij een volledige nieuwe pc een OEM versie erbij kopen. En dan is er nog die manier van jordo, maar daar mogen we hier niet over spreken (en ik zou persoonlijk nooit een OS illegaal nemen).

EDIT: De E8400 is sneller dan de Q6600 (en 4 cores wordt momenteel amper gebruikt).

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een goed advies voor mij. Ik heb enkele eisen en een redelijk groot budget. Ik heb +/- 850 euro beschikbaar voor een nieuwe pc. Ik geef geen kont om games, zolang ik Age of Empires 1 kan spelen vind ik het prima. Crysis op high etc hoeft voor mij allemaal niet. Ik wil wel een stand-alone kaart, geen onboard.

Ik download veel, wat dus betekend dat ik veel moet decoden. Dit moet snel en vlot gaan dus een goede processor en een leuke hoeveelheid intern geheugen is een vereiste. Tevens wil een grote harde schijf, 1 TB lijkt me leuk. Ik wil een kast die ten eerste weinig licht geeft, compleet zwart is en zo stil mogelijk alleen niet zo stil dat het me ontzettend veel extra gaat kosten.

Kan iemand een leuke setup voor mij maken welke aan mijn eisen voldoen? Als voor 600€ het klusje geklaard is vind ik dat natuurlijk ook prima. Ik stel het erg op prijs als iemand voor mij een leuke opzet kan maken waar ik verder zelf aan kan knutselen. Ik heb net al een poging gewaagd maar bij de eerste vraag, welke socket ben ik de weg al kwijt :+. Alvast bedankt voor alle moeite!

16. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    oke thanks voor de info

ik ga toch maar zo'n OEM erbij kopen van vista, zodat ik thuis niks meer hoeft te doen.
    nu nog de beste site qua prijs/lerverbaarheid vinden en ik ben een gelukkig mens :)

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Budgetsysteem van tweakers? En dan zelf ff meer intern geheugen, simpele gfx kaart en andere harde schijf erin doen?

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Of als je nog kan wachten, wachten tot Q4 op de Nehalem. Niet zal deze alleen iets sneller zijn, maar hij zal ook terug hyperthreading ondersteunen wat zeer handig gaat zijn als je programma's gaat gebruikten die multi-threading ondersteunen. Natuurlijk kost het wel iets meer en de goedkoopste wordt pakt €275 en zal draaien op 2.66 GHz (en natuurlijk quad core), dus de vraag blijft hoe deze zal presteren tegenover de huidige quadcore in die prijsrange (momenteel is dat Q9550, 2.86 GHz, maar ik verwacht rond de introductie van de Nehalem een prijsverlaging).

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En wellicht 2x (of meer) een 1TB schijf in raid0, gaat het schrijven/lezen ook gelijk 2x zo snel.

//edit, nog even over komplett. Wel lame dat ik nu dit lees in een autoreply van hun:

• De prijs die u ziet zodra u een product aan uw winkelwagen toevoegt, is altijd de prijs die u betaalt.

Daarmee snijden ze zichzelf eigenlijk wel in de vingers he?

20. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    :mad: jammer dat ik niet had besteld :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina