1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je moederbord heeft 7.1 geluid onboard. Je kan beter investeren in 'n goede videokaart en dat je 't dan met onboard geluid doet dan andersom :x

2. Shizzel

Shizzel Guest

Dat doe ik nu dus ook! Denk dat ik een 86ooGT 256MB haal over een maandje.

3. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je?

Draait er alles tot nu toe goed mee? (crysis even wegdenken)
    En gaat hij nog een tijdje mee?

Nog wat anders wat geupdrade kan worden voor meer prestatie in games? (wat ik ook echt merk..)

Bedankt allemaal. :)

4. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Geen goede keuze die 8600gt. Kan je veel beter voor een hd3850 van ati gaan. Dat is een stuk betere kaart, maar zit geloof ik wel in dezelfde prijsklasse.

Die 8800GTX moetje gewoon niet kopen. Hij is misschien goed, maar de prijs/prestatie verhouding is ronduit belabberd nu de 8800gt en de hd3870 op de markt zijn verschenen.

Die hd3870 heb ik ook en is een prima kaartje, en gaat ook wel tijdje mee. Hij ondersteunt ook directx 10.1 namelijk.
    Qua prestaties doet hij wel onder voor de 8800gt(niet veel), echter is hij wel een stuk goedkoper.
    Je kan er ook nu 1 kopen en als je moederbord dit ondersteund over een lange tijd nog een, crossfire dus;)
    Andere optie is wachten voor de top kaarten van nvidia en ati die er nog aan komen. We spreken nu namelijk alleen over mid-end kaarten.

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Een 8800GT/HD3870 kan je nou niet bepaald mid-end noemen. Als jeje 8800GT een beetje overclockt, staat ie gelijk aan een 8800GTX. Mid-end... jaja :+

6. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ze prestaties zijn niet mid-end, maar de de prijs wel!:9

7. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Heb nu sinds een paar dagen de nieuwe 8800GTS 512 en hij presteert ongelooflijk goed. Deze kaart is uit de productie genomen, omdat hij beter presteerde dan de GTX, maar veel goedkoper was. Check hier een aantal benchmarks en hier een artikeltje over het verbod van verdere verkoop. Misschien kun je deze kaart nog wel ergens op de kop tikken of iets dergelijks. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een goede videokaart hebt.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2008
  8. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik wil niet echt een uber pc hebben ofzo, wil gewoon zoals iemand op de vorige pagina zei (geen zin om te kijken :+) na een tijdje crossfire gaan en dan gewoon weer goed kunnen gamen.
    Ik hoef geen crysis op very high te spelen ofzo.. maar games zoals CoD4 enzo wil ik wel weer lekker vlot spelen.

Gewoon voor af en toe games, heb mn xbox. :9
    En ik upgrade bit by bit voor een extra pc. :)

Maar die ati 3850 (uit mn hoofd.. iets met 38 ) is dus een goeie keus?
    Heb liever ati omdat ik dat altijd al gehad heb.. en weet dat het wel goed werkt maar is het slim? :9

Ik wil trouwens best wel gaan overclocken maar heb er geen verstand van..
    Iemand een link ofzo waar ik er meer te weten van kan komen?
    Of tips ofzo. :p

Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Neem een 3850 of een 3870 van ati, dan zit jij wel goed;)
    Voor overclocken mag jke zelf gaan googlenO-)

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Helaas, ik heb ook een Tele 2 modem, het zijn die davolinkjes, maar tweaken gaat erg lastig en is te verwaarlozen. Het ding heeft een beroerd bereik, ik heb nu voor 49 euro bij MM een Linksys router gehaald en die in een bridge mode achter die Davolink gezet. Bereik van die Linkys is stukken beter.

En die klantenservice is ook bout van Tele 2, een andere router is er niet dan die davolink.......

11. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is tot nu toe de beste kaart van ati? en wat is de beste in prijs/kwaliteid?
    Of vraag ik teveel? O-)

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Als je op zoek bent naar een goede verhouding van prijs/kwaliteit ben je bij Ati aan het verkeerde adress. Niks verslaat de 8800gt op dit moment.

13. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    hd3870
    kwam trouwens dit nog tegen voor je: Videokaart Overclocken

Hier zijn ze het niet met je eens. De 3870 is dan een stukkie langzamer. Maar heeft wel andere technieken aan boord ( DirectX 10.1 en UVD). Maar belangrijkste: hij is een stuk goedkoper.
    Dit waren overigens mijn redenen om de 3870 te halen en geen 8800gt. Maar als je echt maximale snelheid wilt voor je budget moet je inderdaad voor de 8800gt gaan:)

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Overclock artikels:
    Overclocken Algemeen (CPU/MEM/GPU)
    Core 2 Overclocken
    Core 2 Duo Overclocken
    Videokaart overclocken

Hiermee moet je toch wel een eindje komen. Als je leest en doet wat er staat, is er niet zo heel veel aan de hand en kan er weinig mis gaan. Vooral het overclocken van een videokaart is niets meer dan 'n beetje met schuivertjes schuiven en testen of het nog stabiel is :9

Laatst bewerkt: 12 jan 2008
  15. Shizzel

Shizzel Guest

Vraagje: Waarom is de Antec Sonata III zo goedkoop? Die case kost 100 euro, en is inclusief voeding. Als ik dan bijvoorbeeld naar een Gigabyte Poseidon kijk is die 70 euro, en dan moet er nog een goede voeding twv 90 euro in, wat dus 60 euro meer is.

Waarom zit er zo'n groot verschil in?

Weet iemand trouwens of de Scythe Mugen Infinity op een GigaByte P35-DS3R in een Antec Sonata III case past?

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb mijn 8800GT voor 209 gekocht en geen 250. IK snap niet wat er bedoeld wordt met dx10.1... Alsof de kaart fatsoenlijk dx10 spellen kan draaien :confused: . Als ik dx10 wil gaan spelen koop ik wel een kaart van de volgende generatie :9 . Maar je hebt wel gelijk dat Ati ook goedkope maar toch snelle kaarten kan produceren.

17. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mja 8800gt heeft geen dx10.1
    Is dat erg? :p
    Anders is het mischien wel een beter idee om die te nemen..

En word mn AMD Athlon™ 64 X2 4800+ dan geen bottleneck?

Bedankt voor de links trouwens. :)

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    nee maakt geen reet uit. 8800gt is gewoon de beste kwaliteit/prijs verhoudings kaart die er is. De 3870 van ATI is ook wel redelijk hoor. de 8800gt is ongeveer 40-50 euro duurder dus ligt maar net aan je budget.

19. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mja als hij veel beter is dan de 3870 ga ik tog wel denken hoor..
    Zoals ik al zei heb ik niet veel verstand van videokaarten kwa hardware dus vind het een beetje kut om te beslissen.

20. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staan benchmarks hoe de 3850/3870 presteren tegenover andere kaarten.
    Denk dat na het lezen van het gehele artikel je wel je keuze moet kunnen maken. De auteur heeft het er namelijk regelmatig over, of je nou voor de 8800gt of de 3870 moet gaan. In iedergeval is het prestatie gemiddeld kleiner dan 10%
    Ow en Hier staan nog benchmarks van een 3870 in crossfire.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina