1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat voor bestanden gaat het om dan? Kan ook gewoon met Nero
     
  2. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou die tweede kopen, maar hier is een aparte thread voor ;)
     
  4. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    zoek een paar goede 2,1 boxjes voor mijn pc (niet al te duur)

    ook geen logitech of trust crap.

    ACERS, verschilt nogal met ervaringen.

    bij ons op school hebben er een paar een acer, van de ene was een klep afgebroken en van de ander deed de dvd lezer het niet meer.

    en bij andere werkt ie weer gwn goed...
     
  5. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Harman Kardon Soundsticks of anders Creative. Ik snap niet waarom je geen Logitech's wilt. Logitech maakt uit mijn ervaring prima speakers.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2008
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Logitech's zijn prima hoor, Trust heb je gelijk in ;)

    Heb zelf een Logitech SBS 390, maar je kan natuurlijk ook de Z-2300 kopen ;)
     
  7. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf erg goede ervaring met creative. Echt top boxjes, heb een 5.1 setje staan dat al 8 jaar mee gaat en er komt nog steeds klasse geluid uit. :thumbs:
     
  8. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    die Harman Kardons zien er goed uit, en meestal komt er facking goed geluid uit. Maar ze zijn zo duur 8)

    En welke logitechs raden jullie me aan?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat is je prijsklasse?

    Ik heb deze prijzen even van de Azerty site gehaald maar bij de goedkoopste shop zijn ze al gauw 20% goedkoper, de Z-2300 is bij een andere winkel bijv. €109 maar ik link allemaal naar Azerty omdat dat wel een aardig overzichtelijke en duidelijke site is.

    Rond de €40: Logitech X-230
    Rond de €50: Logitech Z-3e
    Rond de €80: Logitech Z-4
    Rond de €130: Logitech Z-2300
     
  10. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, thnx ik kijk zelf nog even rond...:):)
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb de volgende vraag. Ik werk nu met een Samsung Syncmaster 710V en een inmiddels 4/5 jaar oude computer met een AMD 64 3000+, 512mb, Asus A8V Deluxe, Geforce 9600. Hij functioneert nog prima en het is een heerlijke pc. Alleen inmiddels takelt hij toch af door de snelle technologische vooruitgang in de computerwereld. Gezien ik mijn desktop pc ontzettend veel gebruik wil ik een nieuw degelijk toekomstklaar systeem. Iets waarmee ik toch weer zeker 3/4 jaar vooruit kan maar ik hoef geen games op High oid te spelen.

    Daarnaast heb ik nog eis, ik wil investeren in een dual screen opstelling. Ik werk nu zoals al gezegd met de Samsung Syncmaster 710V welke prima bevalt. Is het mogelijk om nog een 710V op de kop te tikken en beide monitoren te gebruiken. Is dit afhankelijk van de videokaart of van de monitoren, of beide? Kortom, is dit mogelijk slash aan te raden of kan ik beter 2 andere monitoren kopen?

    De eisen zijn dus als volgt een nieuw toekomstklaar, degelijk systeem welke kan functioneren op een dual-monitor aansluiting. Verder vind ik een lekkere grote HD van 1 TB mooi meegenomen. Het budget ligt tussen de 600 en 1100 euro voor het complete plaatje.

    Maar zou iemand met verstand ook nog even de mogelijkheid van dual screen in combinatie met mijn huidige systeem kunnen bekijken? Als ik namelijk door het uitbreiden van het RAM geheugen en het toevoegen van een monitor ook klaar kan zijn is dit namelijk ook prima!

    Alvast bedankt voor de tijd & moeite.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je grafische kaart ondersteunt dual screen hoor (allemaal al voor een lange tijd). Afhangende van wat je gaat doen gaat een upgrade van je geheugen genoeg zijn. 512MB is sowieso al aan de nipte kant voor Windows XP (ik neem aan dat je dat hebt), 1GB gaat al een pak vlotter gaan.

    Dus de vraag is: voor wat moet je pc dienen?
     
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi om te horen, kan me een hoop geld schelen. De PC is inmiddels al vrij oud maar destijds een goede keuze gemaakt. De pc moet dienen voor internetten, photoshoppen, tekstbewerken en het decoden van bestanden binnengehaald via nieuwsgroepen. Wat nu way-to-long duurt (ik download sneller dan ik decode) en mijn complete geheugen/proccesorkracht nodig heeft. Maar bottomline is, ik kan met deze pc + een beetje ram een dualscreen opstelling goed draaien?
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dualscreen gaat wel lukken ja, desnoods doe je er 2GB ram in, dat kost toch geen drol tegenwoordig.. en dan weet je zeker dat alles stabiel loopt :)
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Grafische kaart kan gemakkelijk dual screen aan voor wat jij wil en meer geheugen zal alles vloeiender laten lopen. Je encoden gaat wel niet sneller gaan, daarvoor zal je een nieuwe CPU moeten kopen.
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de (snelle) antwoorden beide. Is een tweede Syncmaster 710V (16ms, vrij sloom, maar geen hoge refresh rate nodig) dan een verstandige keuze en welke kabels/aansluitingen/instellingen zijn dan extra vereist?
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je er tevreden van bent en je kan hem voor een mooi prijsje krijgen, waarom niet?

    Normaal krijg je de goede kabel(s) erbij (hoe was het bij mij eerste monitor?) en dan moet je gewoon bij je beeldinstelling (of in het Nvidia control panel) je bureaublad uitbreiden naar de 2de monitor en eventueel de goede resolutie etc. instellen.
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    De videokaart is trouwens een Ati Radeon 9600. Welke kabel heb je dan precies nodig wanneer ik er een extra monitor bij koop? Ik heb namelijk een verschillend aantal kabels voor mijn neus liggen waaronder degene die bij mijn monitor zaten. Ik heb alleen geen idee welke dat zijn en hoe ik deze moet gebruiken. Heb je een foto oid. Is het een soort van splitter waardoor je in feite 2 monitor aansluiting op 1 aansluiting op je computer aansluit oid? Ik heb geen idee naar wat voor kabel/tussenstuk ik zoek. Heb je daar een foto of naam van? thanks.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een Radeon 9600 is wel een pak ouder dan een Geforce 9600 hé :eek:.

    Maar dan nog zou het moeten lukken. De meesten Radeon 9600's hebben 1 VGA aansluiting (het blauwe smalle) en 1 DVI (het witte brede). Zou je dit eens na willen gaan?

    Jouw monitor zal waarschijnlijk op de VGA uitgang aangesloten zijn. Dus als je terug dezelfde neemt heb je een VGA kabel nodig (zit er normaal bij als hij niet in de monitor vast zit) en een DVI naar VGA omvormer (deze zou normaal bij je grafische kaart moeten zitten, maar vind je ook apart).

    DVI (male) naar VGA (female):
    [​IMG]
     
  20. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina