1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dvdspeler

    dvdspeler Guest

    Ik heb vroeger, aan het begin van mijn nerd cariere, ook eens een nieuwe 3D kaart gekocht. Ik kreeg ook maar geen beeld en ben toen bij verschillende computer zaken geweest maar hij bleef het maar niet doen bij mij thuis.

    Toen bleek dat ik de stekker nog op de onboard out had 8)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oké dat is niet zo slim :+
    Gelukkig heeft mijn moederboard geen onboard; heb ik daar geen last van. Alleen wel klote als je videokaart stuk gaat ofzo 8) :+
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kheb een 2e hd4850 besteld. En iemand wilde mijn 2 hd4850's wel ruilen tegen een GTX280 SSC, alleen die past dus niet in mijn kast (Sonata 3 ).. :+ Prestaties zijn toch nagenoeg gelijk.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    aleen dan zou je 2 x een GTX280 erin kunnen stopppen als je ruimte had in je kast
    :p
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het is wel verleidelijk om te ruilen ja, het is deze GTX280 SSC behoorlijk duur! En perfect voor Folding At Home...
    Maarja dan moet sowieso mijn front intake fan weg, wat de case temp niet ten goede zal komen vrees ik. En dan betwijfel ik nog of hij past (26,7cm lang..)
    Daarnaast moet ik helemaal naar het postkantoor om mijn kaarten op te sturen.. :+

    Wat zouden jullie doen? Ik zou hem ook nog weer kunnen verkopen natuurlijk... :+
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, vorige is week is mijn moederbord kapot gegaan en wil ik naturlijk iets beter en sneller enz. Nu ben ik even aan het rondsnuffelen geweest en zou ik graag jullie mening willen weten over de een paar produkten. Eerst even wat ik wil en wat ik al heb. Ik wil gamen...iig gta IV soepel draaien (voor zover dat trouwens mogelijk is) maar de recente games soepel draaien. Ik heb een centurion 5 kast met een zeer goede airflow en een 600w voeding. Een ATI 4850 512 mb ddr3 pci-E 2.0. 500gig harde schijf en een 160gig, gewoon standaard dingetjes, komen niet in een raid opstelling.

    Wat ik wil vervangen is het moederbord (nu: asus a8n sli-se s939 en kapot), processor (nu; amd x2 3800+ s939), geheugen (nu: 4 gig ddr 400mhz).
    Ik hoef niet zo nodig te gaan overklokken, wat ik wl een systeem dat uit zichzelf al snel draait. Ik ben ook niet opzoek naar een crossfire of sli opstelling. Wel wil ik graag overstappen naar intel ipv amd. Waar ik me zorgen om maak is dat ik een ATI kaart heb, die behoorlijk wat heeft gekost en dat deze gaat botsen met een intel chipset of processor. Of is dit onzin?

    Qua moederborden had ik deze drie op het oog:

    moederborden naast elkaar.

    Welke zijn interessant, de fire wire van de p5q is fijn, maar daar heb ik nog een pcikaartje voor liggen. de asus p5ql heeft een p43 chipset, de andere
    een p45, maar daar zit volgens mij bijna geen verschil in, behalve als je wilt gaan overklokken. De bussnelheid van de p5q is 1600 ten opzichte van de 1300 van de rest, maar met pc 8500 geheugen heeft dit volgens mij geen meerwaarde.

    Voor de processor heb ik deze op het oog:
    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

    Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

    Natuurlijk is het verschil quad en duo, maar moet ik meteen blind voor de quad gaan? of is het verschil verwaarloosbaar. Zijn er bekende problemen met de quads aangezien ze nog redelijk nieuw zijn?

    Als laatste het geheugen, natuurlijk 4 gig, maar welk merk? met heatpipe of zonder. Natuurlijk is het zo dat als de latentie laag is het bankje sneller is. Maar de corsair dominator van 93 euro heeft dezelfde specs als de ozc fatality van 61 euro. en zowel ozc als corsair zijn goede merken Dit is iig het lijstje waar ik uit wil kiezen:
    Geheugen Intern/DDR2 PC8500
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die ati kaart gaat nergens mee botsen ;). Elke pcie kaart werkt op elk pcie moederbord :)
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou de P5QL à €88,- gaan, de OCZ DDR2 PC8500 4096MB KIT, Reaper HPC à €61,- en de Q6600 (GTAIV houdt van 4 cores).
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kom normaal nooit in deze uithoeken van het forum, dus mijn vragen zullen redelijk nooby overkomen! Mede omdat ik de laatste tijd niet meer zo op de hoogte ben van de ontwikkelingen op computergebied. Maar mijn ouders willen een nieuwe huis-pc aanschaffen. Of beter gezegd, ik heb de oude (=een Medion van de Aldi uit 2004 ;)) doodverklaard.
    Budget: Ik heb werkelijk geen idee, maar het hoeft geen high-end te zijn.
    Gebruik: Standaard emailen en internetten, Office, fotobewerken. Mijn broertje en ik zijn pure console gamers, wat bekent dat de pc alleen World of Warcraft moet kunnen draaien met een redelijke fps. Er is geen wens om GTAIV op max te kunnen draaien of welke moderne game dan ook.
    Hergebruik: De 19inch monitor. Ik wil een breedbeeld, maar goed, we blijven het liefst bij de oude monitor.

    En tja, wat wil ik weten?
    - Aan wat voor prijzen moet ik denken voor een dergelijke "familie-pc"?
    - Is het verstandig om een standaard model te halen in de winkel of is het toch beter om zelf samen te stellen? Ik ben namelijk nogal huiverig voor die vooraf samengestelde paketten. Over die Medion had ik namelijk nogal wat aan te merken (2 videokaarten doorgebrand, what the?).
    - Welke Vista is het minst erg... sorry, ik bedoel: Welke is de beste keus voor mijn wensen? Ik weet niet of er een verschil is wat betreft de hoeveelheid wizardjes? (Daar ben ik namelijk allergisch voor, ik doe het liever zelf ;))
    - Ik lees hier iets over Quad-core processoren e.d., maar is dat echt een voordeel? Ik heb vorig jaar geleerd dat i/o en geheugens een factor 100 keer trager zijn dan processoren en dat het daarom (tegenwoordig) weinig meer uitmaakt of je processor het beste van het beste is.
    - Hoe staat het tegenwoordig met werkgeheugen, is 4MB nog altijd de standaard?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    - €400-600 met assemblage en installatie Windows kosten inclusief voor jouw eisen
    - Ik zou zelf samen stellen, maar sommige mensen zijn te vreden van een merk pc dus hangt van je persoonlijke voorkeur af
    - Home Premium is voldoende voor de meeste mensen, maar als je Media Center er bij wil moet je voor Ultimate gaan.
    - Hangt er vanaf wat je juist doet met je pc. Maar bij normaal gebruike en gamen ga je niet super veel verschil merken tussen de beste CPU en de CPU die de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft.
    - 4MB? Hoe lang zei je dat je niet meer op de hoogte was van de ontwikkeling in computerland :+? Standaard is nu 2GB, al begint 4GB ook al een beetje standaard te worden.

    Het basissysteem van Tweakers is al goed genoeg om aan je eisen te voldoen al zou ik er persoonlijk 4GB geheugen insteken i.p.v. 2GB, het kost maar zo'n €15 meer. Natuurlijk heb je voor een paar tientjes meer ook een iets beter CPU en/of grafische kaart.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Klopt niet helemaal.

    Want in home premium zit ook media center :)
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Echt? :eek: Sinds wanneer dat? Want ik dacht altijd dat het grootste verschil tussen Premium en Ultimate MC was :eek:.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mijn laptop van zomer vorig jaar was uitgerust met 2MB RAM en de TU laptops van dit jaar met 4MB. Ik ging er dus min of meer vanuit dat 4MB al normaal was. O-)
    Ik zie dat ik in dat lijstje van Tweakers de muis, toetsenbord en de monitor al kan schrappen. Dan kom ik zelfs onder de 400 euro uit! Maar ik ga toch eerst even in de winkel kijken. Ik zal die pc niet gebruiken, maar ik ben waarschijnlijk toch degene die het allemaal moet uitzoeken. Dan is 'zo makkelijk mogelijk' een pré. :+

    MediaCentre zal overigens niet gebruikt worden. Maar volgens Gzdr maakt dat toch niet uit.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maak je verdomme 2 keer de zelfde fout Matrix 8)

    1024 MB = 1 GB Remember? :+

    /Mod Oops! Ik had het niet eens door! ^^ Uiteraard GB's. - the Matrix
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maak dat mee, ik Premium helemaal niet zo kreupel als ik dacht :+.

    2MB RAM in een laptop van een jaar oud? :eek:

    Mag ik je erop wijzen dat de M voor Megabyte staat en dat is 1024'ste van een Gigabyte oftewel G :+.

    En in dat lijstje van Tweakers kom je wel onder de €400, maar als hem samenstelt bij een pc en je wil hem niet zelf in elkaar steken moet je nog assemblage kosten betalen (+/- €50) en als je ze ook nog eens Windows erop laat zetten kost het ook nog eens zo'n €40 meer.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb eindelijk mijn HD 4870 terug. Had deze 2 weken geleden in RMA gedaan omdat ik steeds last van dat atimkdag niet reageert of zelfs BSOD's (tot meerdere op een dag), zelfs na de BIOS flash met die BIOS die op de site van Sapphire stond (is een bekend probleem voor hun). Nu heb ik een nieuwe terug gekregen en deze heeft de cooler van Sapphire zelf, dus niet meer die reference cooler.

    Deze is alvast een pak stiller. Alhoewel hij standaard nog hoorbaar is, als je met profielen gaat werken (of gewoon de fanspeed instelt) is hij onhoorbaar tot en met 40% bij mijn pc terwijl dat met de reference cooler slechts tot en met 25% was. Tijdens het gamen kan ik hem nu op 60% laten lopen (of zelf sneller, maar dat lijkt me niet direct nodig) terwijl het me de reference slechts doenbaar was tot en met 45%.

    Nu hopen dat deze kaart niet meer de problemen heeft waarvoor ik mijn vorige had opgestuurd :+.

    De oude reference cooler:
    [​IMG]

    De nieuwe van Sapphire zelf, beter en vetter (mooier... mwah):
    [​IMG]
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wel hip. Bovenal goede service van Sapphire! :)
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Naar wat mijn pc boer verteld heeft zit Sapphire er voor niets tussen. Voor Sapphire geldt dat als de leverancier waarvan de pc boer de kaart heeft dezelfde kaart nog in stock heeft, dat die gewoon wordt omgeruild. Is dat niet zo, dan krijg je je geld terug (wat wel minder is als die kaart niet meer verkocht wordt, of zwaar in waarde is gedaald). Sapphire doet dus niets aan reparties ofzo.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar de pc boer leverancier stuurt de kaarten daarna wel op naar Sapphire.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina