Ik kom normaal nooit in deze uithoeken van het forum, dus mijn vragen zullen redelijk nooby overkomen! Mede omdat ik de laatste tijd niet meer zo op de hoogte ben van de ontwikkelingen op computergebied. Maar mijn ouders willen een nieuwe huis-pc aanschaffen. Of beter gezegd, ik heb de oude (=een Medion van de Aldi uit 2004
) doodverklaard.
Budget: Ik heb werkelijk geen idee, maar het hoeft geen high-end te zijn.
Gebruik: Standaard emailen en internetten, Office, fotobewerken. Mijn broertje en ik zijn pure console gamers, wat bekent dat de pc alleen World of Warcraft moet kunnen draaien met een redelijke fps. Er is geen wens om GTAIV op max te kunnen draaien of welke moderne game dan ook.
Hergebruik: De 19inch monitor. Ik wil een breedbeeld, maar goed, we blijven het liefst bij de oude monitor.
En tja, wat wil ik weten?
- Aan wat voor prijzen moet ik denken voor een dergelijke "familie-pc"?
- Is het verstandig om een standaard model te halen in de winkel of is het toch beter om zelf samen te stellen? Ik ben namelijk nogal huiverig voor die vooraf samengestelde paketten. Over die Medion had ik namelijk nogal wat aan te merken (2 videokaarten doorgebrand, what the?).
- Welke Vista is het minst erg... sorry, ik bedoel: Welke is de beste keus voor mijn wensen? Ik weet niet of er een verschil is wat betreft de hoeveelheid wizardjes? (Daar ben ik namelijk allergisch voor, ik doe het liever zelf
)
- Ik lees hier iets over Quad-core processoren e.d., maar is dat echt een voordeel? Ik heb vorig jaar geleerd dat i/o en geheugens een factor 100 keer trager zijn dan processoren en dat het daarom (tegenwoordig) weinig meer uitmaakt of je processor het beste van het beste is.
- Hoe staat het tegenwoordig met werkgeheugen, is 4MB nog altijd de standaard?
Klik om te vergroten...