1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat had ik ook bedacht, maar toen kwamen ze ermee dat ik ook nog Windows Vista moest kopen. Dus ik weet het nog zo net niet. Denk dat ik het laat varen. Doe nu toch niet zoveel meer op mijn computer.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, maar ik dacht dat men pc boer zei dat de leverancier gewoon zijn geld terug krijgt of een kaart in de plaats (ben niet meer zeker). Weet alleen dat Sapphire niet zal na zien of de kaart al dan niet kapot is, dat doet de leverancier (en dan hangt het nog van leverancier tot leverancier op). Tenminste, zo heb ik het bebrepen en ach... wat doet het er toe. Heb een nieuwe kaart van een totaal nieuwe batch dus ik zou van mijn problemen af moeten zijn \o/.
     
  3. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Wat vinden jullie van deze config/setup? het is voor mijn pa, Hij wil een beetje kunnen internetten/mediacenter enzo. zien jullie nog bottlenecken ofzo? of is het helemaal prima?

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Waarom een E8400? Een E7200 (of E7300 aangezien die een euro goedkoper is dan de 7200) is goed genoeg is €40 goedkoper.
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ok dan doe ik een E7200, maar zijn er nog echte bottlenecken of zou ik jhem nu kunnen bestellen?
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bottlenecken voor surfen e.d.? Nee, die pc is daarvoor meer dan genoeg. Als er niet gegamed gaat worden zou ik zelfs eerder de HD 4350 aanraden. Deze is een low-end kaart, maar ondersteund UVD 2.2.
     
  7. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ik heb een vraag, hij hoort hier mischien niet helemaal thuis, maar ik vraag het maar op zoveel mogelijk plaatsen zodat ik meer kans heb op een antwoord.

    Is het mogelijk om het maken van groepen in de taakbalk uit te schakelen? Windows doet dit automatisch, maar ik heb het liever uitstaan, elke keer heb ik net 1 venster te veel, waardoor die groepen maakt, terwijl ik liever heb dat de balkjes gewoon wat kleiner maakt, zoals bij de oudere Windows voor zover ik weet. :)

    Alvast bedankt. ;)
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Is deze een beetje aardig ?

    Heb een nieuwe pc nodig namelijk. Ik gebruik mijn PC alleen voor internet, photoshop en de standaard dingen. Zolang hij maar een beetje snel gaat, dat ik niet 15 minuten moet wachten tot hij gestart is, tevens wil ik er wel Microsoft Office erop draaien. En ik lees niks over welke besturingssysteem hij heeft, lijkt mij Windows Vista ? Gamen doe ik niet op een pc en zal ik ook niet doen, ik zou het wel tof vinden als hij Football Manager 2009 goed kan spelen, zou dit kunnen.

    Of weet iemand anders een betere PC waar ik alles wat ik wil hierboven zou kunnen doen en voor een mooi prijsje. Tot 300 euro wil ik besteden, monitor heb ik nog.
     
  9. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt een pauper ding, stel dan zelf voor 300-400 euro een mooi internet PCtje samen maar koop niet zo'n budget ding, krijg je spijt van. Wil je wel helpen met een budget pc te maken?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zo'n PC wil je niet :emo:
    Koop beter het budgetsysteem van tweakers.net BBG: http://tweakers.net/reviews/1027/2
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Hehe, een eigen PC in elkaar zetten zal me overduidelijk niet lukken. :+
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je alles bij dezelfde winkel koopt zetten ze 'm voor €50 in elkaar..
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471


    Duuuuuus, ik ben eens gaan rondkijken. Ik had moeite om iets te vinden, maar ik kwam bij de Makro twee pc's tegen:

    PC 1:
    [​IMG]
    Prijs: 475 euro

    PC2:
    [​IMG]
    Prijs: 451 euro

    Enige op-, aanmerkingen of tips? Typenummers bij processoren en videokaarten zeggen me zo weinig. Zelf samenstellen is ook nog steeds een optie. Dat ben ik momenteel even aan het uitvogelen.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Acer is slechter dan die Packerd Bell, maar PB is nog een slechter merk dan Acer en dat is al niet zo super.

    Het budgetsysteem van tweakers (zie paar posts hierboven) is meer dan voldoende voor jouw eisen, is goedkoper (of even duur) en beter.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben de Budgetpc van Tweakers nu bij Alternate in elkaar aan het knutselen. Echter, Vista Home Premium OEM is alweer 109 euro en Office 2007 Home & Student 79 euro (dat is dan de retailversie, want de OEM is zelfs duurder!). Dan kom ik op een totaalprijs van 557 euro, zonder monitor/toetsenbord/muis/speakers. :mad: Wel heb ik voor 32 euro 4 Gig RAM genomen en voor 9 euro een ingebouwde kaartlezer. Even kijken waarin ik kan gaan knippen...

    Mag ik vragen wat er slecht is aan PB? Is een zelf samengestelde pc door een goed bedrijf betrouwbaarder dan?


    edit:
    Ik vind de kast van Tweakers erg duur!
    De prijs bij Alternate is echter 99 euro. Zijn de voordelen écht zo fijn? Anders neem ik gewoon een minder stille kast met ook een 380W voeding.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is een Antec, dus de voeding die er met meegeleverd wordt is meestal wel zeer goe en zelfs met een budget pc moet je daarop niet besparen imo. Al die goedkopere cases hebben er vaak een baggere voeding inzitten
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Pegas, je behulpzaamheid wordt zéér gewaardeerd. Objectief advies stel ik zeer op prijs. Bij de MediaMarkt vandaag stond een verkoper me wijs te maken dat een Quad Core een volle vier keer sneller was dan een 2.2 Ghz. dual core. :confused: Drie keer tegen hem gezegd dat ik op de monitor wil besparen, gaat hij monitorloze computers van dezelfde prijs (700 euro) aanraden. |:-

    Toch nog weer wat vragen. :+ Alternate wijst me op de volgende dingen:

    Ehm, wat? Ik heb een 64-bit AMD processor in mijn winkelmandje liggen, maar Windows Vista 32-bit. Ik neem aan dat ze met 64-bit systeem een 64-bits OS bedoelen? Het lijkt mij niet echt belangrijk, toch? De meerprijs voor 4Gb is toch niet veel.

    Hoe kan ik dit van tevoren goed inschatten? Tweakers vond het niet nodig om een extra fan er in te zetten, naast de fan die standaard bij de AMD processor wordt meegeleverd. M.a.w., kan ik dit soort opmerkingen ook negeren? :+

    Wederom bedankt voor de hulp!
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Quad core is zeker niet 4x zo snel als een dual core. Het kan wel wat sneller zijn (hoeveel hangt af van de software zelf maar zeker nooit 4x), maar dat is op gebieden waar jij niets met bent.

    Als je 4GB geheugen neemt moet je ook een 64-bit OS nemen. Dit omdat je anders bijna 1GB zou verliezen omdat een 32-bit maar maximaal 3.2GB geheugen kan vrijgeven voor het RAM geheugen (*). Aangezien de 64-bit niets of bijna niets extra kost en zowat alles er ook gewoon op werkt zou het zonde van je geld zijn moest je met 4GB geheugen toch nog een 32-bit OS installeren.

    Een extra fan lijkt me niet direct nodig, zo warm zal die computer toch niet lopen. Er zit al een 120mm fan standaard aan de achterkant die alle lucht er uit blaast. Het ding heeft wel geen goede airflow, maar dat is ook niet echt nodig voor zo'n pc. Bovendien heeft die case normaal een tunnel die over/rond de koeler van de CPU wordt gezet waardoor die koeler in principe enkel de lucht van in de tunnel opzuigt en dus niet de warmere lucht die zich in de case bevindt. Bottom line is : je hoeft je geen zorgen te maken over de koeling, die is meer dan goed genoeg voor die pc.

    * Dat heeft te maken met geheugenadressen en het geheugen van de andere apparaten (als je videokaart bv. 1GB geheugen heeft zal je minder als 3GB kunnen gebruiken). Een 32-bit OS kan maximaal 4GB (2^32) in totaal ondersteunen en een 64-bit kan maximaal ongeveer 18 Exa Byte ondersteunen, oftewel 18 446 744 073 GB (2^64).
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Toevoeging aan Pegas:
    Als je een kant en klare PC koopt van Acer of PB weet je niet wat voor spul je erin krijgt (geen merken en types, alleen specs) dus weet je ook niet waar je aan toe bent. Bij die Acers/PB kan je dus zomaar opgescheept zitten met een videokaart van Sweex (ja die verkopen ook videokaarten:+) en voedingen van een merk waar je nog nooit van heb gehoord.

    Met een zelfbouw PC kan je zelf je onderdelen kiezen (of gewoon een tweakers guide gebruiken;)) en dan weet je precies wat erin zit en waar je aan toe bent! \o/
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ho-ho, een videokaart van sweex, ik weet mij nog te herinneren uit een vraag van mij eerder of het uitmaakt welk merk videokaart je koopt, dat het antwoord was dat totaal niet uitmaakt en dat je rustig de goedkoopste kan pakken. Desalniettemin zal ik toch inderdaad gewoon de tweakers.net best buy guides volgen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina